FREDAG 9 desember

Trillemor82

Forumet er livet
og det er ny dag for å skravle.... :) jeg vet at lenemor har fri i dag.. :P jeg sitter her og spiser grøt til frokost.. nam nam.. har plutselig blitt heeelt hekta på risengrynsgrøt.. og det er jammen deilig å spise noe man ikke får halsbrann av!! :)

jeg har vært på butikken i dag, måtte ha litt pålegg.. da jentene skulle ha kvelds i går og frokost i dag.. var det ca ingenting igjen...men nå fikk vi fylt opp med kjøttpålegg og prim, ost etc. så nå kan det velges litt igjen.. i går ble det en halv skive med kaviar, en halv en med prim, en halv en med ost etc.. for å bare uknne tilby de noe.. :P det var liksom ikke nok til at begge kunne få prim på en hel skive... :P

i dag skal jeg på jentekveld hos superberta.. åå jeg gleder meg.. er år og dag siden jeg har sett henne pga sykdom her og der. og siden jeg våkner så tidlig som jeg gjør. så er jeg jo helt kake p kvelden.. også har det vært litt av hvert.. men nå... nå skal jeg lade opp med søvn etterpå.. så blir det jentekveld med romantiske komedier.. og verdens beste superberta! hurra!

Denne torsdag som jeg så velger å kalle fredag orket jeg ikke dra på jobb. Mannen er på kurs og jeg har da Felix. Han bare roter på kontoret og får ikke sovet bra der. Og har uansett ikke noe at lave der. Så nå steker jeg strull og koser meg hjemme, mens Felix tar god-duppen sin. Og oi der brentes strullen. Har ikke helt funnet rette innstilling på jernet enda....

ja, fredag er kanskje en bedre benevnelse på denne dagen :P jaja.. sånn går no dagan!

nå laver det ned ute.. jeg har satt med ned med god morgen norge reprisen.. akkurat brettet en del klær som bare har ligget og ligget og ligget.. og vokst og vokst.. så nå måtte jeg angripe det... :) og det hjalp.. vips var det borte... men ikke inni skapet enda... det er heldigvis bare håndklær.. så det går fort.. innser vel egentlig at vi har aaaaaaltfor mange håndklær.. så bør vel kaste unna litt..

en venninne ringte i stad og informerte om stokke tripp trapp tilbud i sverige.. tenkte vi skulle ha den newbornsettet denne gangen for å få til logistikken rundt måltider litt mer i system enn tidligere babyer... nå kostet den 1999,- over der, så da blir det nok en tur til neste helg tenker jeg.. :)

har også fått hentet meg nye vintersko som hadde kommet i posten. det blir kjekt. da er jeg klar for vinteren. kjøpt meg to par denne sesongen. et par støvler med goretex og et par sorel. så nå er jeg skodd for både slaps som det er ute nå.. og sprengkulde slik det var her i fjor.

Jeg har fri i dag ja - hipp hurra - uten at det dermed betyr at jeg har pc-tid.... I dag har levering i barnehagen tatt litt lenger tid enn vanlig for eksempel, for da vi kom til barnehagen oppdaget jeg tre ting;
1: glemt nettet med utedressen til Johanna og skift til August
2: glemt bleier til August - det hang lapp om at han trengte mer i går
3: det sto på tavla i garderoben til Johanna at det skal være øving til julespillet i ettermiddag... med kostymer. Johanna er en av de tre vise menn.

Da var det bare å få ungene inn i barnehagen, og kjøre hjem igjen og ordne kostyme, hente bleier og nett og kjøre tilbake til barnehagen. Nå var klokka over ti, og diesellampa på bilen lyste, så jeg fikk fylt tanken sånn nesten kvart (pumpa ville ikke fylle for mer enn jeg kunne betale gitt.. nå har jeg fjorten kroner på konto), så dro jeg på matvarehandel. På vei hjem fra butikken ser jeg at venninnen min kjører foran meg, får blinket henne inn til siden, og så fant vi ut at vi kunne ta en kaffekopp - ned i sentrum igjen. Satt og skravlet så lenge jeg hadde samvittighet til, så var det hjem igjen for litt vasking. Har fått tatt gulvene i hele andre etasje nå (dvs tre soverom, bad og loftstue), og satt igang klesvask. Nå var det en liten lunsjpause, og så skal jeg igang med første etasje. Puh!

Hva er strull, forresten, Olive?

Strull er en krumkakevariant. Litt tynnere og mer sprø. Rulles som rør isteden for kremmerhus og er dermed mindre plasskrevende når det gjelder oppbevaring. Felix har sovet 4 timer nesten, og er veldig fornøyd med at være hjemme med meg. Veldig koselig. Vi krabber litt rundt på gulvet sammen.

Strull er en krumkakevariant. Litt tynnere og mer sprø. Rulles som rør isteden for kremmerhus og er dermed mindre plasskrevende når det gjelder oppbevaring. Felix har sovet 4 timer nesten, og er veldig fornøyd med at være hjemme med meg. Veldig koselig. Vi krabber litt rundt på gulvet sammen.

Vi har tatt helgen hele gjengen.. Deilig!!!

Mannen reiste relativt tidlig idag, skal på julebord med Kiel-ferga.. Han er så snill at jeg fikk sove litt lenger, det var godt..

Bertine har fri sammen med meg og Rasmus, så vi har lekt "nå-skal-vi-rydde-huset-fordi-mamma-skal-vaske-leken"... Hun var veldig flink, og skal få litt lønn til lommeboka si etterpå..

Imens godgutten sov, slang jeg meg rundt og vasket gulvene oppe og nede, vasker og doer og satte på en klesvask. Veldig effektiv må jeg si!

Så var det dagens kalenderaktivitet: Lage Oreokonfekt! Bertine og jeg har blandet og smeltet sjokolade, og nå står de til kjøling.. Etterpå skal de dyppes i sjokolade.. Og så skal noen av de spises, og ny porsjon lages. Planen er å ha de i hjemmepyntede glass og gi bort i jula..

Etter legging kommer TRILLEMOR! Og gjett om jeg gleder meg!!!!!!!!!!!!!

Superberta oreonkonfekt hørtes kjempe godt ut oppskrift?
Kos deg masse med Trillemor i kveld

I dag er nok en dag jeg tar livet med ro, ahus har ringt så jeg kunne komme på mandag etter kl 1300 så håpe jeg slipper å vente alt for lenge med å komme inn siden de ikke hadde moen  time ledig.
I dag skal k montere årets peppekakehus og chr skal pynte.

jeg har prøvd å sove litt i dag.. men når man har en puls som løper avgårde.. sååååå sier det seg selv at kroppen ikke klarer å sovne. legene sier at jeg skal slappe av mest mulig... for å prøve å få kontroll på pulsen.. men så lenge pulsen min er så høy så vil kroppen jobbe.

men........ kanskje jeg slukner litt etter middag! :) det kan hende.. lov å håpe.. jeg vil så gjerne ha en koselig kveld med superberta uten å sovne på sofaen hennes.. :P

lurt å gi det bort i julegaver superberta. det tror jeg vi skal gjøre neste år. koselig med hjemmelaget! :) vi skal bruke helgen på å lage litt konfekt. det blir kos. også brune pinner.

jeg er endelig ferdig med å vaske hus, har varslet G om at han må hente ungene i barnehagen, så kan jeg løpe gjennom alle rom og sett på plass møbler som har blitt flyttet for gulvvasken... og så skal jeg hoppe i dusjen - det trenger jeg!

Back
Topp