Fredag 25.04. :-)

Jeg og Arian har stort sett vært hjemme i dag. Han er veldig klengete på meg og ikke veldig flink til å underholde seg selv, så får ikke gjort stort annet enn å ta meg av ham. Hyggelig, men gleder meg også til han skal tilbake i barnehagen til uken! ;) Har blitt to uker hjemme på han nå.

Fikk ellers telefon fra den nye jobben min i dag, og de ville gjerne at jeg skulle begynne to uker før, så da starter jeg opp allerede på mandag - det blir spennende og godt å komme meg litt mer utenfor hjemmet igjen! :D

Sent from my iPhone using BV Forum
Så flott at du får begynne før i den nye jobben:D Det blir sikkert godt å gjøre noe annet på dagene også, i tillegg til å være mamma ;)

Hermine leker stort sett fint sålenge jeg er aktiv deltakende i leken, men om jeg snur ryggen til, eller gud forby ser på en skjerm, slipper hun alt og kommer løpende og skal opp ;) :p

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Til sammenligning av barna her inne er hun stort sett i knallform :) men det er veldig vanlig at barn med ganespalte har øreverk og trenger dren.. Får i allefall topp oppfølging! :)

Jeg har lagt en madrass ved siden av senga hennes, for hun klarer ikke landinga særlig bra.. Blir nok juniorseng om ikke lenge :o

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3
Hadde helt glemt at hun var født med ganespalte ;) Hvordan er det mht tenner? Fikk hun de senere enn andre barn?

Bra hun er frisk ellers, det er veldig deilig! Hverdagene kan være slitsomme nok selv med friske barn ;)

Hohoi, hva har folk gjort i dag?! :p
Lillebror og jeg tok buss til byen og møtte lillesøsteren min i formiddag. Så tok vi buss videre litt oppover bakkene på andre siden av byen, og gikk en 7 kilometers lang tur mot hjemme igjen, i nydelig vårvær! :D Utrolig fantastisk.
Lillebror ville ikke sitte lenge i vogna på starten, så han fikk gå og han gikk og gikk og gikk/ småløpte et langt stykke før vi tok lunch. Etter det satt han litt i vogn og matet en stakkarslig and vi møtte ved en kanal før han sovnet og sov 2 (!!) timer i vogna på resten av turen og kaffebesøket hos min mor! :D
Etter det dro vi alle sammen på bading, så var det handling, taco og legging :p
Så spreke dere har vært :D

Så bra E sov så godt i vogna! Sikkert sliten etter all løpinga ;)

Jeg gleder meg veldig til snøen smelter i skogen så vi kan gå på tur der!!! :) Men er nok ennå en drøy måned til :confused:

Så spreke dere har vært :D

Så bra E sov så godt i vogna! Sikkert sliten etter all løpinga ;)

Jeg gleder meg veldig til snøen smelter i skogen så vi kan gå på tur der!!! :) Men er nok ennå en drøy måned til :confused:

Vi traff noen våte partier og litt snø. Han snublet og falt rett i en gjørmepøl og trengte en skikkelig kos og nærhet etterpå. Det var digg :p Masse gjørme på hendene som han gned i ansiktet mitt :)
Det var helt fantastisk hvor flink han var til å gå selv! Og kjekt med bred tursti og lite andre steder å stikke av!

Så godt at hu hadde hatt en fin dag i bhgen på tross av at hu gråt ved levering:)
Alltid vondt for mammahjertet mår de små er lei seg når man går:(
Kjempefin dress hu har;):)
Gult er kult:p

•☆Tastedingsen☆•
Takk!

Får masse komplementer for den dressen ;) Et godt kjøp! :) Og den er skikkelig vanntett! :D

Vi traff noen våte partier og litt snø. Han snublet og falt rett i en gjørmepøl og trengte en skikkelig kos og nærhet etterpå. Det var digg :p Masse gjørme på hendene som han gned i ansiktet mitt :)
Det var helt fantastisk hvor flink han var til å gå selv! Og kjekt med bred tursti og lite andre steder å stikke av!
Huffda, sånn som skjer det!

Vi har jo over en mil lysløype på øya, og nettverk av slike turstier mellom de ulike bydelene. Perfekt å gå/sykle/trille tur når det er barmark :) ...og til skigåing på vinteren men det bruker vi minimalt :p

Stille her ja:eek: forventa meg DEN skravletråden jeg:P hehe..

Her har dagen gått fort egentlig.. men er sliten i huet! Liana har vært sååå sur og grinete etter barnehagen idag! Men ofte det skjer på fredager og mandager:P hun får ikke sovnet ordentlig nå hører jeg, så er nok overtrøtt.. Emira sitter å tegner nå:) hun har ikke vært den enkleste hu heller:P menmen, sånn er det av og til!;)

Før de andre kom hjem, fikk jeg vasket gulv, tørket støv (ubrukelig tull dette støvet!), brettet klær, vasket klær og bakt pizza + slappet av med løveungen min:) som prøver seg på trutemunn-trenden:P
Vis vedlegget 58762
Han er så vakker :rolleyes:

Hadde helt glemt at hun var født med ganespalte ;) Hvordan er det mht tenner? Fikk hun de senere enn andre barn?

Bra hun er frisk ellers, det er veldig deilig! Hverdagene kan være slitsomme nok selv med friske barn ;)

Glemmer det ofte selv også, for vi merker veldig lite til det nå ;) tenner er på plass som hos andre barn, så ingen forsinkelse her. Jeg venter jo på at hun skal få er bedre språk, så jeg for vite om hun har talefeil eller ikke... 20 % må nemlig ta en ekstra operasjon pga talefeil. Høres foreløpig greit ut, men litt vanskelig å bedømme. Er de lydene vi lager bakerst i munnen som g og k som hun kan få problemer med..

Glemmer det ofte selv også, for vi merker veldig lite til det nå ;) tenner er på plass som hos andre barn, så ingen forsinkelse her. Jeg venter jo på at hun skal få er bedre språk, så jeg for vite om hun har talefeil eller ikke... 20 % må nemlig ta en ekstra operasjon pga talefeil. Høres foreløpig greit ut, men litt vanskelig å bedømme. Er de lydene vi lager bakerst i munnen som g og k som hun kan få problemer med..

Ja, de lydene er det jo helt normalt at barn har problemer med å uttale helt til 3-4 års alderen så der må dere vel være tålmodig for å se det an?

Hva kan de gjøre kirurgisk for henne med det da?

Ja, de lydene er det jo helt normalt at barn har problemer med å uttale helt til 3-4 års alderen så der må dere vel være tålmodig for å se det an?

Hva kan de gjøre kirurgisk for henne med det da?

Jammen så tolmodig er jo ikke jeg! Ekstra utålmodig blir jeg fordi storebror har skravlet som en foss siden han var 1,5 og har eksepsjonelt godt språk.. Jeje. *tvinne tomler*. Men jo, de kan reparere svelglappen eller no slikt og/eller myke opp arrvev så ganen blir mykere. :) så må man evt trene ned logoped også da..

Jammen så tolmodig er jo ikke jeg! Ekstra utålmodig blir jeg fordi storebror har skravlet som en foss siden han var 1,5 og har eksepsjonelt godt språk.. Jeje. *tvinne tomler*. Men jo, de kan reparere svelglappen eller no slikt og/eller myke opp arrvev så ganen blir mykere. :) så må man evt trene ned logoped også da..

Hehe, skjønner godt du er utålmodig ;) Men hun er jo veldig liten ennå :p

Det er jo veldig bra at det eventuelt kan repareres. :)

Back
Topp