Fredag 22.08:D

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Endelig var det helg:)

Hvilke planer har dere for helgen?

Idag forsov mannen seg, selvom jeg vekte han 2 ganger(jeg sovna selv igjen da jeg trodde han hadde våkna, men nei;))

Hjalp han og de minste av gårde, så blei kun ett kvarter forsinka:):) Kjipt med sånne dager, for blir en så dårlig og stressa start på dagen:p

Nå har jeg rydda og satt på en oppvaskmaskin:) Skal sette på en vask med klær og støvsuge ellers slappe av på sofaen:) Formen er fortsatt skrall, men bedre enn igår:D

Jentene skal være hos svigermor i helga, så må få pakka litt til de og;) Emmeth er fortsatt litt tett, men ellers i ok form. Ikke varm, eller 37.7, men pleier og ligge over det, synd ikke legene har funnet ut av det ennå. Venter på time på Navnetoppen på Riksen:)

Ha en fin dag alle sammen:):):)

Endelig var det helg:)

Hvilke planer har dere for helgen?

Idag forsov mannen seg, selvom jeg vekte han 2 ganger(jeg sovna selv igjen da jeg trodde han hadde våkna, men nei;))

Hjalp han og de minste av gårde, så blei kun ett kvarter forsinka:):) Kjipt med sånne dager, for blir en så dårlig og stressa start på dagen:p

Nå har jeg rydda og satt på en oppvaskmaskin:) Skal sette på en vask med klær og støvsuge ellers slappe av på sofaen:) Formen er fortsatt skrall, men bedre enn igår:D

Jentene skal være hos svigermor i helga, så må få pakka litt til de og;) Emmeth er fortsatt litt tett, men ellers i ok form. Ikke varm, eller 37.7, men pleier og ligge over det, synd ikke legene har funnet ut av det ennå. Venter på time på Navnetoppen på Riksen:)

Ha en fin dag alle sammen:):):)
Koser Emmeth seg i bhg? Tatt i betraktning så fort og ofte som han er syk så må man ha litt høyere tolrensegrense for nårtid han kan dra i bhg? Men jeg ville sikkert også sendt avgårde med den tempen, er vel ikke feber før det bikker 38 ;)

Så deilig med rolig helg da! ...her blir det nok alt annet enn det :p

Hallo :)
Sitter og drikker litt kaffe mens Hermine ser på Ole Brumm ;) ALT er Ole Brumm for tiden så her blir det skikkelig Ole Brumm bursdag :p

Idag skal Hermine ha fri fra bhg og være sammen med tanta si hele dagen. :) Hun ville låne henne litt idag, noe H er storfornøyd med ;)

Skal en tur på Uit i formiddag, og bake kake og koke gelé i ettermiddag. Det blir Ole Brummkake, melkefri ostekake, gelé, fruktsalat og brownies i morgen. Og potetlefse med røkelaks og kremost, og noen med pastrami og kremost, kjøttboller, pølser og potetsalat. Og vanlig salat! :) Må ha litt saltmat før vi går i gang med kakene ;)

Koser Emmeth seg i bhg? Tatt i betraktning så fort og ofte som han er syk så må man ha litt høyere tolrensegrense for nårtid han kan dra i bhg? Men jeg ville sikkert også sendt avgårde med den tempen, er vel ikke feber før det bikker 38 ;)

Så deilig med rolig helg da! ...her blir det nok alt annet enn det :p

Han stortrives i bhgen, gråter når vi går, men så snart vi er ute av syne er det over igjen:)
Han koser seg veldig ute, så han går og henter klærne sine og vil ut og leke så snart han kommer inn på avdelingen:) Ofte har han mellom 38-38.5 i temp, men legene finner ikke grunnen, men Gisle(astmalegen hans) mener det kom av astmaen og at han støtt får virus- og luftveisinfeksjoner. Så vi har gitt beskjed til bhgen at de skal ringe oss om det er det minste. Vi har fått mye skryt for at vi har en så rolig og glad gutt<3 Språket hans er nesten ikke-eksisterende og han har undertrykk i ørene og muligens og vann, så blir sjekka under operasjonen og mulig det blir satt inn dren:)

Hvordan går det med Hermine i bhgen? Er hu redd for lyder og de andre barna om det blir for mange?

Jeg ser veldig fram til en rolig helg etter 2 mnder med ferie og fullt hus;)

Hahahaha, kan tenke meg helgen din blir full av fart, moro og ikke minst KAKER:D Mmmmmm...

Han stortrives i bhgen, gråter når vi går, men så snart vi er ute av syne er det over igjen:)
Han koser seg veldig ute, så han går og henter klærne sine og vil ut og leke så snart han kommer inn på avdelingen:) Ofte har han mellom 38-38.5 i temp, men legene finner ikke grunnen, men Gisle(astmalegen hans) mener det kom av astmaen og at han støtt får virus- og luftveisinfeksjoner. Så vi har gitt beskjed til bhgen at de skal ringe oss om det er det minste. Vi har fått mye skryt for at vi har en så rolig og glad gutt<3 Språket hans er nesten ikke-eksisterende og han har undertrykk i ørene og muligens og vann, så blir sjekka under operasjonen og mulig det blir satt inn dren:)

Hvordan går det med Hermine i bhgen? Er hu redd for lyder og de andre barna om det blir for mange?

Jeg ser veldig fram til en rolig helg etter 2 mnder med ferie og fullt hus;)

Hahahaha, kan tenke meg helgen din blir full av fart, moro og ikke minst KAKER:D Mmmmmm...
Ikke rart han har lite språk, så mye syk som han er. Men det løsner nok plutselig, spesielt om han har vann i ørene er det jo ikke rart for da hører han jo så lite.

Bra han trives i bhg da. Morro med andre småbarn også. :)

Det går veldig fint i bhg nå. Men hun er lei seg når jeg går om morran, noe som er helt naturlig. Det går som regel fort over da :)
Hun blir fort redd ja, hun er veldig var for høye lyder og mye bråk og kaos så spesielt ute at hun fort blir skremt og kan begynne å gråte. Sålenge en voksen alltid er i nærheta av henne går det mye bedre :)

Hermine har hele tiden referert til seg selv i tredjeperson "Mine vil ha..." Men nå bruker hun plutselig personlig pronomen, og det kom fra sofaen "æ vil ha melk, mamma, æ vil ha havrefras med melk i skåla" :eek: :D

Hallo :)
Sitter og drikker litt kaffe mens Hermine ser på Ole Brumm ;) ALT er Ole Brumm for tiden så her blir det skikkelig Ole Brumm bursdag :p

Idag skal Hermine ha fri fra bhg og være sammen med tanta si hele dagen. :) Hun ville låne henne litt idag, noe H er storfornøyd med ;)

Skal en tur på Uit i formiddag, og bake kake og koke gelé i ettermiddag. Det blir Ole Brummkake, melkefri ostekake, gelé, fruktsalat og brownies i morgen. Og potetlefse med røkelaks og kremost, og noen med pastrami og kremost, kjøttboller, pølser og potetsalat. Og vanlig salat! :) Må ha litt saltmat før vi går i gang med kakene ;)

Kaffe må til;) Sitter med kaffekoppen selv, snart lage en nype-te med honning og;)

Så moro med Ole Brumm:D Emmeth og er helt frelst av Ole Brumm og gjengen. Har mange bilder og figurer av Ole Brumm, tigergutt, nasse nøff og heffalompen:D Han har tigerguttbamse i vogna si i bhgen som han sover med og, samt de 2 koseklutene sine og smokken:D

Neeeij, så koselig og være i lag med tante idag:D Kommer Hermine nok til og storkose seg:D

Ojjj, skal si du lager en masse godt til bursdagen;) Så deilig med litt lefser før kakene;) kan fort bli litt søtt om man ikke har noe salt til, ja;)

Kose deg på UIT:) FLINKA:D:D

Hermine har hele tiden referert til seg selv i tredjeperson "Mine vil ha..." Men nå bruker hun plutselig personlig pronomen, og det kom fra sofaen "æ vil ha melk, mamma, æ vil ha havrefras med melk i skåla" :eek: :D

Fy fader, den jenta er flink:D Hu imponerer stort; Marianne<3

Ikke rart han har lite språk, så mye syk som han er. Men det løsner nok plutselig, spesielt om han har vann i ørene er det jo ikke rart for da hører han jo så lite.

Bra han trives i bhg da. Morro med andre småbarn også. :)

Det går veldig fint i bhg nå. Men hun er lei seg når jeg går om morran, noe som er helt naturlig. Det går som regel fort over da :)
Hun blir fort redd ja, hun er veldig var for høye lyder og mye bråk og kaos så spesielt ute at hun fort blir skremt og kan begynne å gråte. Sålenge en voksen alltid er i nærheta av henne går det mye bedre :)

Så når hu har en voksen med seg går det fint? Da er det jo helt klart viktig hu alltid har en voksen rundt seg i bhgen, spesielt når de er ute og det er mange barn rundt henne:) Er personalet klar over behovene hennes og tar det på alvor? Helt naturlig de er lei seg når vi foreldre går, det er de fleste barn.

Han forstår alt vi sier og peker mye på hva han ønsker, han er utrolig selvstendig og henter seg bøker og leker, men blir selvsagt frustrert om vi ikke forstår hva han ønsker og formidle, spesielt med tanke på mat eller drikke:)
Han har undertrykk i ørene og det ødelegger nok en del for språket også det at han er så mye syk, men tror absolutt det plutselig løsner, tror mye går i orden når han er blitt operert- er bare det at han må være helt frisk for og bli operert og det er der vi sliter:(

Så koselig å lese at Emmeth trives godt i barnehagen! :)
Her er ikke språket så veldig i bruk enda heller, jeg er spent på utviklingen nå som han skal være mer i barnehage :)

Hermine storkoser seg nok med tanten sin i dag! :)

Jeg er forkjølet og er livredd for å få halsbetennelse igjen. Det minste vondt i halsen og jeg får panikk :-p

Det blir hytta på oss fra i ettermiddag
Men vi har ikke pakket noe, og jeg trenger egentlig å sove litt. T er ferdig på skole 13.15, så jeg kan like greit droppe soving og pakke når minsten skal sove...!
Og legge meg tidlig på hytta i kveld ;)
Her er den nye lua hans! Må strikke flere slike! Utrolig god, og umulig å rive av seg
ImageUploadedByBV Forum1408693930.601185.jpg
ImageUploadedByBV Forum1408693963.214236.jpg

Surfer mobilt!

Mammatil2prinsesser&1prins: dumt med sånne dager ja..men beste er å ikke stresse for mye, for da blir omtrent hele dagen ødelagt! :P blir sikkert godt med en rolig helg da :) og jentene kommer nok til å kose seg!

Marian87: så mye godt det blir i selskapet:D Hermine kommer nok til å bli storfornøyd;)

Fru H: så utrolig flink du er til å strikke! Satt jo så fint på også! Syns sånne luer har så lett for å flytte på seg :P men den ser solid ut:) skulle ønske jeg å kunne sånt:)

Mammatil2prinsesser&1prins: dumt med sånne dager ja..men beste er å ikke stresse for mye, for da blir omtrent hele dagen ødelagt! :p blir sikkert godt med en rolig helg da :) og jentene kommer nok til å kose seg!

Marian87: så mye godt det blir i selskapet:D Hermine kommer nok til å bli storfornøyd;)

Fru H: så utrolig flink du er til å strikke! Satt jo så fint på også! Syns sånne luer har så lett for å flytte på seg :p men den ser solid ut:) skulle ønske jeg å kunne sånt:)
Ja, men om den sitter godt nok tror jeg det går bra =)
Jeg strikket etter Pickles sin oppskrift, og de strikker veldig veldig løst tror jeg. For alt jeg strikker blir mye mindre enn det skal etter de oppskriftene :p
Så nå fulgte jeg oppskrift for størrelse 3-4 år, og du ser at den ikke akkurat er stor :p
Den var veldig lett å strikke, og med tykke pinner gikk det fort =)

Hallo på dere:)

Våknet 06:15 av Liana som ropte etter smokken! Hun hadde kastet den, puta, dyna og bæ ut av senga, men påsto at hun skulle sove mer! Kl 06:30 var hun ferdig med å sove:P hehe..hun har blitt litt forkjøla, men bare litt snørrete (enda)..så sendte hun i barnehagen siden formen var fin:)

Jeg har fått badet Leoh, støvsugd, skiftet på alle sengene, ryddet på rommet til Emira, dusjet og fått i meg frokost! Nå er det mocca'n sin tur;)

Ikke noen planer enda.. må handle sikkert! Og hadde gått ned 1 kg de siste 2 ukene:D overraskende siden det er mange av dagene hvor jeg ikke har hatt ork til å telle kalorier:) så nå er det bare 5kg igjen:D:D:D

Ønsker dere en fin dag og en god helg!

Ja, men om den sitter godt nok tror jeg det går bra =)
Jeg strikket etter Pickles sin oppskrift, og de strikker veldig veldig løst tror jeg. For alt jeg strikker blir mye mindre enn det skal etter de oppskriftene :p
Så nå fulgte jeg oppskrift for størrelse 3-4 år, og du ser at den ikke akkurat er stor :p
Den var veldig lett å strikke, og med tykke pinner gikk det fort =)

Hehe ja man har vel sine måter å strikke på:D den satt veldig bra på Eskil da :) jeg har bare klart å strikke ujevne skjerf:cool:

Hallo på dere:)

Våknet 06:15 av Liana som ropte etter smokken! Hun hadde kastet den, puta, dyna og bæ ut av senga, men påsto at hun skulle sove mer! Kl 06:30 var hun ferdig med å sove:p hehe..hun har blitt litt forkjøla, men bare litt snørrete (enda)..så sendte hun i barnehagen siden formen var fin:)

Jeg har fått badet Leoh, støvsugd, skiftet på alle sengene, ryddet på rommet til Emira, dusjet og fått i meg frokost! Nå er det mocca'n sin tur;)

Ikke noen planer enda.. må handle sikkert! Og hadde gått ned 1 kg de siste 2 ukene:D overraskende siden det er mange av dagene hvor jeg ikke har hatt ork til å telle kalorier:) så nå er det bare 5kg igjen:D:D:D

Ønsker dere en fin dag og en god helg!

Så bra du har gått ned likevel da - flink! :D :D

Mie: håper han trives i bhg, tross mye sykdom. Går fort til 1.okt. Kjipt med forsinkelser. Snart en rolig helg for dere.. Uten jentene. Kos dere masse :-)

Marianne: blir det mange i bursdagen? :-) Håper dere får en flott dag. Søndag eller? :-)
H koser seg sikkert masse med tanta si :-D

Tea: Flink du er til å strikke! Vil også ha sånn til barna.. men kan jo ikke strikke..

Anita: Kjipt med tidlige morgener. Samme her og. 6.10 :-(
Flink du har vært idag da :-D :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ble vekket av Mins 5.30.. men hun lå til 6.10... og da våknet W også.
De startet 8 idag. Så de er ferdige kl 12.
Da reiser vi direkte til Norge :-)

Har støvsugd,vaskey gulv,badet, vasket opp å skiftet senger pluss hengt opp klær.... nå er alt rent til vi er tilbake. Deilig :-D
Håper dere får en fin helg alle sammen! :-D

Hehe ja man har vel sine måter å strikke på:D den satt veldig bra på Eskil da :) jeg har bare klart å strikke ujevne skjerf:cool:
Ble vekket av Mins 5.30.. men hun lå til 6.10... og da våknet W også.
De startet 8 idag. Så de er ferdige kl 12.
Da reiser vi direkte til Norge :)

Har støvsugd,vaskey gulv,badet, vasket opp å skiftet senger pluss hengt opp klær.... nå er alt rent til vi er tilbake. Deilig :-D
Håper dere får en fin helg alle sammen! :-D

Damer jeg har sendt dere melding angående den lua :D

Så bra du har gått ned likevel da - flink! :D :D

Hihi glad for det :) har bare ikke spist godteri og prøvd å holde sånn ca oversikt over hva jeg har spist :)

Back
Topp