Fredaaaag!

lenemor

Forumet er livet
Og jeg har huset for meg selv for første gang på åtte uker!! Jammen er det rart, litt tomt og så litt deilig!! Ja, G har begynt på jobb igjen i dag som dere skjønner.

August og jeg har vært og gått oss tur i solskinnet i dag - JAAA, DET ER SOOOOOL!!! Det er altså første gang på flere uker at vi har sol og blå himmel flere timer i strekk, og jeg blir helt forvirret av det. Hadde tenkt å hive meg i bilen og kjøre ned i sentrum og trille i singlet og skjørt, men så så jeg at hår på leggene tydeligvis vokser helt fint i skygge, så nå må jeg forberede meg litt mer før jeg reiser. Skal se etter parkdress til August, og finner jeg ikke bestiller jeg på nett...

Hahaha, sitter her i pysjamasshortsen min og er meget fornøyd med at jeg er i rute til ferien i dag... helt til lenemor snakker om legger... *kremt* godt jeg enda har litt tid på meg, for jeg har visst ikke sett nærmere på de på lenge så da har jeg en ting til på lista før vi drar[8|] Tro om det er det fuktige været som har ført til den voldsome veksten eller om det er forsømmelse[:D]

Vi er altså snart på ferie! Snuppa var rimelig gira i dag før bhg. Jeg skal hente de tidlig så drar vi. [:D] Hun er veldig glad i at vi prater om ting som skal skje (gjerne 100 ganger[X(] ) og ved en av gangene sa jeg at jeg skulle hente de tidlig og KASTE de i bilen før vi forter oss å dra, dette synes hun var veldig festlig da, så når hun forteller andre om dagen i dag skal jeg kaste de inn i bilen[&:][:D]

Jeg synes og det er deilig å ha huset for seg selv noen timer, får ikke gjort så mye når mannen er hjemme også av en eller annen grunn.

God helg alle sammen[:D][:D]

Jeg og sliter med disse hårete leggene.. [8D] Bestilte ikke ny voksing, og nå er ho på ferie.. Jeje.. Får bli gamlemåten da.. [8D]
Ellers så er det deilig å endelig få bruke den nye terassen litt..! Med soling og bading osv.. Nå skal sambo kjøpe gassgrill så det blir vel grilling hele helga her nå om været holder seg.. [:D]

Hårete legger ja[&:][8D] *rekkeropphånda*[:D]

Her skinner sola og jeg sitter inne....syns det er godt med litt tid på dataen for seg selv. Barna slapper av med film - men tipper de straks er ute og løper igjen. Trenger litt avbrekk også innimellom.

Har ikke noen planer idag - men tipper at mannen drar ned på Blink-festivalen i kveld - carpe diem skal spille. Muligens tar han med seg Karo. I morgen kan det godt være vi tar turen ned alle sammen da det skal serveres gratis brunsj for hele byen[:D]

Skal ellers bare kose meg - rydde litt innimellom og vaske klær - og nyte ferien[:)]

Vi har hatt besøk av et vennepar med sønnen siden onsdag! De reiste hjem i dag tidlig. Aslak er syk, måtte til med ventoline og paracet i natt og likevel var det ikke nok! Nå har mamma hentet Solveig, de skulle på shopping. Da får hun tid med en voksen alene, mens Aslak, som blir veldig mammadalt når han er syk, får dekket sine behov! Så kanskje det blir noen minutter på øyet senere for min del [8D]

Vi har ingen planer for helgen! Bortsett fra at Silje er i byen med familien sin! Så hvis noen vil bli med til Stavanger sentrum i morgen (GEO-parken eller noe?) så hadde det vert koselig! Vi må nok se an formen til Aslak.. akkurat nå har han fått Marie-kjeks og springer rundt her i stuen[8|][:D]

NÅ har vi endelig fått SOOOOL! Så da blir det nok graving i hagen i helgen.. sånn på kveldstid og sånt...

Vi er inne og får litt luft vi... August har sovet en halvtime, og nå er det steike varmt ute, så vi tok måltidet inne... Han var skikkelig sur, men etter litt pupp står han ved bordet og gliser... lille blåveisgutten min. Han heiv seg rundt tidligere i dag, jeg snudde ryggen til et øyeblikk, og brått var han opp trappa og ned igjen, med hodet først (bare et trinn altså) - det resulterte i blåkul på øyebrynet og blåmerke på kinnet... ser ut som en skikkelig røver

August og jeg har vært og sett etter parkdress til han i dag, men vi finner ingenting - bare todelte regndresser og det vil jeg ikke ha. Blir til at jeg bestiller denne tenker jeg, den ser super ut for en som ikke kan gå selv ennå - da kan han int leke i sandkassa eller i sølepyttene når barnehagen starter.

Nå har jeg tenkt å finne frem strikketøyet - det vil si, starte et nytt et. Johanna insisterte på piratbukser i barnehagen i dag, og jeg er glad jeg fikk henne til å ta på sokker, for tross at de gikk såvidt over kanten på buksene klaget hun på at det var kaldt og at sokkene skle ned. Nå tror jeg at jeg skal prøve meg på leggvarmere til henne

Actrine - håper lillebror kommer seg igjen, og at du får kommet deg på treff med silje (og andre). Litt misunnelig, men skal ikke klage, jeg har jo hatt bv-besøk denne uka [:D]

I dag har jeg, Leah, William og kjæresten min og hans barn vært i byen, på cafè og fått lekt litt med venners barn osv, super koselig!! Dattern til kjæresten min og kjæresten skal sove her i natt, og det blir såå koselig - sønnen er på "ferie" hos bestemoren. Om en times tid skal jeg ned til venninna mi så stikke vi å tar sol, så blir det enten alene kveld når barna er lagt, eller venninne kveld - da kjæresten skal bort til naboen å kose seg i kveld [:)][:)]

Da er den første grillseansen med den splitter nye gassgrillen overstått..! [:D] Og det var jo helt himmelsk.. Det gikk kjempefort! Jeg rakk jo nesten ikke lage salat.. [8|][:D] Men helt konge! Skal grille i morgen og vi.. [:D]

Om ikke lenge skal jeg ned å besøke en venninne.. Og så kommer vår felles bestevenninne.. Vi er 3 som alltid henger sammen.. Så i kveld skal vi ha kosekveld, med kake og godt å drikke.. Kjenner det skal bli godt..! [:)]

Her ble det også grilling i dag - på min gode, litt rustne, kullgrill... jeg er sikkert teit, men jeg liker absolutt ikke gassgriller. Jeg vil ha maten kremert, ikke gasset [;)]. Grillingen her var av den enkle sorten da - pølser, men det var bare litt vomfyll for oss voksne som skal ha reker når ungene er vel i seng.

Det er så fantastisk deilig med dette været vi har nå - jeg har vært ute og blitt solbrent i dag, og August var fin og rød i kinnene på tross av solkrem - men han var ikke brent altså. Vi har kosa oss med lek på plattingen, vi har huska, Johanna August og jeg har vært på telttur i hagen, og jeg smiler fra øre til øre!

Back
Topp