Freaker litt ut av tanken…

Akimdai

Elsker forumet
Himmelbarn
Skuddårsspirene 2024
Har hatt spotblødning i noen dager, samt lette magekramper. Start forsiktig søndag. Litt mer mandag og lite igjen igår. Typ ved toalettbesøk og bittelitt i truseinnlegg mellom.

Målte hcg i blodet i går (var da 6+2), og den var på 205. Som jo er veldig lavt til å vær så «langt» på vei. Skal ta neste prøve fredag (6+5), men er jo nesten helt sikker på at dette ikke er er levedyktig foster med så lav hcg på prøven i går.
Jeg småblør fortsatt litt, men det har avtatt noe og blir mer brunt i fargen. Ikke sett noe klumper eller koagler enda.

Siden kontrollprøven er en fredag betyr det at jeg ikke får resultatet før mandag. Og jeg kjenner jeg freaker litt ut av tanken på å gå rundt med et mest sannsynlig dødt foster i magen. Vet ikke hvorfor men syns bare tanken på det er så ekkel og fæl. Jeg går bare å håper at aborten skal sette skikkelig i gang av seg selv så jeg kan bli ferdig med det. Men så får jeg så dårlig samvittighet av DEN tanken også! Så går bare rundt her som en ubrukelig gråtende zombie som hverken får spist eller sovet.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, trengte bare å lufte tankene litt tror jeg :Heartred

Noen med erfaring som vet hvor lenge jeg må vente på time på sykehus når svaret på stigningsprøven kommer? For ultralyd og evt medisinsk abort (for regner med det er det som skjer da?)
 
Håper det ikke går mot abort for din del og det spreller en levedyktig reke inni der :Heartred

Hvis det viser seg å ikke være liv, forstår jeg følelsen din om å "bare få det ut" veldig godt. Embryo har ikke vokst siden 6+3 og skulle vært 8+5 idag. Siden jeg vil utføre aborten på sykehuset må jeg vente til førstkommende mandag for kontroll og innleggelse på tirsdag. Kunne fått på fredag, men da måtte utført abort hjemme.
Lest andre har fått time dagen etter henvisning, så syns det er kjipt å måtte vente nesten en uke.
 
Håper det ikke går mot abort for din del og det spreller en levedyktig reke inni der :Heartred

Hvis det viser seg å ikke være liv, forstår jeg følelsen din om å "bare få det ut" veldig godt. Embryo har ikke vokst siden 6+3 og skulle vært 8+5 idag. Siden jeg vil utføre aborten på sykehuset må jeg vente til førstkommende mandag for kontroll og innleggelse på tirsdag. Kunne fått på fredag, men da måtte utført abort hjemme.
Lest andre har fått time dagen etter henvisning, så syns det er kjipt å måtte vente nesten en uke.
Har gitt opp å tenke positivt om dette, siden hcg er så lav som den er og jeg er sikker på når el var kan jeg ikke være særlig mye kortere på vei enn jeg tror. Men takk for at du håper for meg :Heartred

Så trist at du går gjennom det! :HeartredKan jeg spørre hva som gjør at du ønsker å gjennomføre aborten på sykehus?
Fikk ikke så mye info hos fastlegen min da jeg spurte på mandag, siden hun mente vi enda skulle være positive da (før hcg).
 
Har gitt opp å tenke positivt om dette, siden hcg er så lav som den er og jeg er sikker på når el var kan jeg ikke være særlig mye kortere på vei enn jeg tror. Men takk for at du håper for meg :Heartred

Så trist at du går gjennom det! :HeartredKan jeg spørre hva som gjør at du ønsker å gjennomføre aborten på sykehus?
Fikk ikke så mye info hos fastlegen min da jeg spurte på mandag, siden hun mente vi enda skulle være positive da (før hcg).
Vondt og trist å gå slik å vente på svar :Heartred

For å kunne fokusere på meg selv og slippe ta hensyn til 3åringen. Og tilgang på smertestillende hvis det skulle bli behov for det.
Har igrunn heller ikke fått særlig informasjon. Det meste har jeg lest av andre sine erfaringer og på sykehuset sine sider.
 
Vondt og trist å gå slik å vente på svar :Heartred

For å kunne fokusere på meg selv og slippe ta hensyn til 3åringen. Og tilgang på smertestillende hvis det skulle bli behov for det.
Har igrunn heller ikke fått særlig informasjon. Det meste har jeg lest av andre sine erfaringer og på sykehuset sine sider.
Sikkert er lurt valg det ja. Det er jo veldig rart med så lite info. Synd man skal måtte oppsøke den informasjonen selv. Håper det går bra for deg på mandag.
 
Sikkert er lurt valg det ja. Det er jo veldig rart med så lite info. Synd man skal måtte oppsøke den informasjonen selv. Håper det går bra for deg på mandag.
Fikk vite på telefon med poliklinikken at de skulle ta en kontroll ul på timen der, for å verifisere det gynekologen min har sett. Det skal visst alltid være kontrollert av to ulike før prosessen starter. Så får jeg noe tablett som skal tas. Dagen etter blir jeg innlagt og får vaginal tabletter for å starte alt tror jeg.
Takk :Heartred
 
Du kan bestille privat legetime hvor du får svar ganske raskt på blodprøve på Volvat hvis du ønsker svaret på 20 min. Noen gang er det bedre å bare vite. Krysser fingrene for det likevel, og har lest om flere som har hatt lav HCG hvor det likevel gikk fint ❤️
 
Du kan bestille privat legetime hvor du får svar ganske raskt på blodprøve på Volvat hvis du ønsker svaret på 20 min. Noen gang er det bedre å bare vite. Krysser fingrene for det likevel, og har lest om flere som har hatt lav HCG hvor det likevel gikk fint ❤️
Hadde gjerne gjort det, men er ingen private rundt her jeg bor. Så må bare vente :arghh:
Spurte om jeg kunne ta prøven i morgen (to døgn etter første prøve), men ble anbefalt å vente til fredag, selv om jeg må vente på resultatet til mandag da. Men kjipt å vente gjennom helgen
 
Hvordan går det med deg? :Heartred
jeg gikk inn her nå for å finne tråden din og spørre deg om det samme :love017

Fortsatt små små mengder lysebrunt blod ved dobesøk men ingenting ellers.
Føler meg ikke gravid, null symptomer men det har jeg ikke hatt før heller.
Googler som en gal etter solskinnshistorier med lav hcg i uke 6 og finner såklart noen. Men er veldig forberedt på at dette ikke går veien, føler det på meg.

Hvordan går det med deg?
 
jeg gikk inn her nå for å finne tråden din og spørre deg om det samme :love017

Fortsatt små små mengder lysebrunt blod ved dobesøk men ingenting ellers.
Føler meg ikke gravid, null symptomer men det har jeg ikke hatt før heller.
Googler som en gal etter solskinnshistorier med lav hcg i uke 6 og finner såklart noen. Men er veldig forberedt på at dette ikke går veien, føler det på meg.

Hvordan går det med deg?
Krysser fingrene for deg ❤

Begynte såvidt å spotte igår, nå kommer det svakt rødt hver gang jeg tørker meg. Ingenting i truseinnlegg så langt da. Svake smerter i mageområdet som jeg håper ikke øker. Er ikke mentalt forberedt på å gjennomføre en abort nå i helgen, og vertfall ikke hjemme. Ellers takler jeg hele prosessen veldig opp og ned fra dag til dag.
Takk for tanken ❤
 
Krysser fingrene for deg ❤

Begynte såvidt å spotte igår, nå kommer det svakt rødt hver gang jeg tørker meg. Ingenting i truseinnlegg så langt da. Svake smerter i mageområdet som jeg håper ikke øker. Er ikke mentalt forberedt på å gjennomføre en abort nå i helgen, og vertfall ikke hjemme. Ellers takler jeg hele prosessen veldig opp og ned fra dag til dag.
Takk for tanken ❤
Åå håper det ikke øker på, sånn at du kan gjennomføre etter planen. Den ventingen er kjip. Jeg er alene hjemme i helgen, samboer er på jobb. Så er redd for at det skal starte nå, håper det holder seg rolig frem til etter helgen for oss begge :Heartred
 
Last edited:
Åå håper det ikke øker på, sånn at du kan gjennomføre etter planen. Den ventingen er kjip. Jeg er alene hjemme i helgen, samboer er på jobb. Så er redd for at det skal starte nå, håper det holder seg rolig frem til etter helgen for oss begge :Heartred

Ekstra kjipt om du må være alene. Håper du slipper unna det ❤
 
Fikk svar på andre blodprøven idag og den hadde ikke steget noe.
Time på sykehuset på onsdag. Syns det er så lenge å vente to dager, men skjønner jo at det egentlig ikke er det. Bare jeg som så veldig ønsker å bli ferdig med dette.

Har egentlig fått lite informasjon om hva som skjer på sykehuset. Men regner med det er ultralyd for å bekrefte MA. Kan man velge mellom medisinsk abort og utskraping? Hva er best?
 
Fikk svar på andre blodprøven idag og den hadde ikke steget noe.
Time på sykehuset på onsdag. Syns det er så lenge å vente to dager, men skjønner jo at det egentlig ikke er det. Bare jeg som så veldig ønsker å bli ferdig med dette.

Har egentlig fått lite informasjon om hva som skjer på sykehuset. Men regner med det er ultralyd for å bekrefte MA. Kan man velge mellom medisinsk abort og utskraping? Hva er best?
Trist å høre :Heartred

Skjønner godt du syns det er lenge å vente. Måtte selv vente nesten en uke på time. Var faktisk der idag 10.30. Da ble det kun ultralyd for å sjekke etter rester siden kroppen ordnet opp selv i helgen.
Ultralyd var planlagt for å bekrefte MA og tablett for å stoppe svangerskapet. Skulle ha medisinsk abort.

Lykke til ❤
 
Trist å høre :Heartred

Skjønner godt du syns det er lenge å vente. Måtte selv vente nesten en uke på time. Var faktisk der idag 10.30. Da ble det kun ultralyd for å sjekke etter rester siden kroppen ordnet opp selv i helgen.
Ultralyd var planlagt for å bekrefte MA og tablett for å stoppe svangerskapet. Skulle ha medisinsk abort.

Lykke til ❤
Hvordan gikk det? Hadde du rester eller var alt kommet ut?
 
Hvordan gikk det? Hadde du rester eller var alt kommet ut?
Noe rester, men målt til under grensen for å gjøre noe med det enda. I tillegg blør jeg litt enda. De satset på det kom ut senest med neste menstruasjon.

Ellers var det veldig lite informasjon syns jeg. Har fått mer og bedre informasjon fra dere her på forumet ❤
 
Back
Topp