Fraværende symptomer uke 10

Lina86

Andre møte med forumet
Jeg er gravid i uke 9+5, og synes symptomene mine er fraværende og rare. Murringer har jeg ikke hatt siden jeg var i uke 4, og da kun et par-tre ganger. Nå har jeg plutselig murringer av og til. Er det vanlig ved snart 10 fullgåtte uker? Kan jeg forvente mensmurringer videre også? Brystene finnes ikke ømme en eneste plass, det var de kun i uke 4-6. De er fremdeles større, men ikke på langt nær så store og tunge som de var i begynnelsen. Kvalmen er så og si helt borte, kanskje jeg kjenner noe hvis jeg sluntrer med frokosten og lar det gå flere timer. Åsså er det korsryggen da, der har jeg de siste dagene hatt en slags øm og pressende smerte. Er vel for tidlig med bekkenproblemer i uke 10? Mitt sikreste tegn som har vært med meg fra starten er tretthet. Fikk se skatten sprelle sist ved ultralyd 8+1. Vet at alle kropper og svangerskap er forskjellige, men hadde likevel trengt å roe meg da min aller største frykt er MA.
Takknemlig for svar.

Helt vanlig at symptomene avtar når man nærmer seg uke 10 fordi morkaken da tar over næring, og det endrer nivåene av hormoner du har i kroppen :)

Helt vanlig at symptomene avtar når man nærmer seg uke 10 fordi morkaken da tar over næring, og det endrer nivåene av hormoner du har i kroppen :)

Takk for svar :) Ja, jeg leste noe om dette, men det føles likevel så rart. Leser at noen er helt lammet av symptomer, og det har ikke jeg vært overhode. Synes også det er merkelig at murringer skal starte opp igjen nå så sent, i tillegg til at jeg kjenner ubehag i korsryggen..

Takk for svar :) Ja, jeg leste noe om dette, men det føles likevel så rart. Leser at noen er helt lammet av symptomer, og det har ikke jeg vært overhode. Synes også det er merkelig at murringer skal starte opp igjen nå så sent, i tillegg til at jeg kjenner ubehag i korsryggen..

Murringer har jeg hatt av og på særlig de første 20 ukene, noen dager med mye også ingenting på flere uker. :) også er det ikke alle som har like mye symptomer heller! Så alt kan være helt i orden her tenker jeg, akkurat nå er det ingenting som tyder på at noe er galt hos deg hvertfall.

Det er helt normalt at symptomene begynner å avta litt nå, men det kan selvfølgelig gå litt opp og ned. Selv hadde jeg mye murringer de første ukene, men det begynte å avta etterhvert, nå kjenner jeg det bare av og til, heller ikke daglig. Jeg sliter også med HG, det har jeg gjort siden uke 4+2, men det har roet seg littegrann nå, er 11+2 i dag. Det svinger litt og jeg er fremdeles kvalm gjennom dagen og kaster opp flere ganger om dagen, men jeg er heldigvis ikke sengeliggende fra morgen til kveld lenger.

Prøv å slapp av som best du kan og forson deg med at det er helt normalt! :)

Murringer har jeg hatt av og på særlig de første 20 ukene, noen dager med mye også ingenting på flere uker. :) også er det ikke alle som har like mye symptomer heller! Så alt kan være helt i orden her tenker jeg, akkurat nå er det ingenting som tyder på at noe er galt hos deg hvertfall.

Betryggende å lese at du har hatt murringer av og på første 20 ukene. Å, jeg håper du har rett! :Heartred

Det er helt normalt at symptomene begynner å avta litt nå, men det kan selvfølgelig gå litt opp og ned. Selv hadde jeg mye murringer de første ukene, men det begynte å avta etterhvert, nå kjenner jeg det bare av og til, heller ikke daglig. Jeg sliter også med HG, det har jeg gjort siden uke 4+2, men det har roet seg littegrann nå, er 11+2 i dag. Det svinger litt og jeg er fremdeles kvalm gjennom dagen og kaster opp flere ganger om dagen, men jeg er heldigvis ikke sengeliggende fra morgen til kveld lenger.

Prøv å slapp av som best du kan og forson deg med at det er helt normalt! :)

Takk for svar :) Ser du skal ha i oktober også! :Heartred Jeg tør egentlig ikke involvere meg i den gruppen enda. Men jeg bør jo forsøke å slappe av og tenke at det er normalt, som du sier. Bare trettheten som har vært stabil hos meg, så man blir så bekymret når symptomene kommer og går.. Forresten, luktesansen har vært ganske så stabil den også! Den tar helt av, alt stinker:yuck:

Takk for svar :) Ser du skal ha i oktober også! :Heartred Jeg tør egentlig ikke involvere meg i den gruppen enda. Men jeg bør jo forsøke å slappe av og tenke at det er normalt, som du sier. Bare trettheten som har vært stabil hos meg, så man blir så bekymret når symptomene kommer og går.. Forresten, luktesansen har vært ganske så stabil den også! Den tar helt av, alt stinker:yuck:

Glemte å føre på at murringene har tatt seg opp igjen de siste 3 dagene fra jeg bikket uke 11+0, og i dag har det vært kontinuerlig nesten gjennom hele dagen. Det er helt normalt da livmoren vokser og skal boltre seg plass!
For meg høres det ikke ut som at det er noe galt hos deg, tvertimot helt normalt. Dersom du absolutt ikke klarer å slappe av, kan du jo evt bestille TUL dersom det hjelper deg. :)
Også skal du være glad du slipper den kvalmen og oppkastet som følger med, det unner jeg ingen!:wtf:

Det går nok bra, lykke til!

Glemte å føre på at murringene har tatt seg opp igjen de siste 3 dagene fra jeg bikket uke 11+0, og i dag har det vært kontinuerlig nesten gjennom hele dagen. Det er helt normalt da livmoren vokser og skal boltre seg plass!
For meg høres det ikke ut som at det er noe galt hos deg, tvertimot helt normalt. Dersom du absolutt ikke klarer å slappe av, kan du jo evt bestille TUL dersom det hjelper deg. :)
Også skal du være glad du slipper den kvalmen og oppkastet som følger med, det unner jeg ingen!:wtf:

Det går nok bra, lykke til!

Betryggende å vite at du har kjent på det, og det er jo egentlig logisk - livmoren skal jo utvide seg masse! Tror det blir en ultralyd om ikke så lenge så jeg får roet meg litt. Forhåpentligvis står alt bra til med den lille :happy: Uff, må være helt forferdelig å være så lammet av kvalme og oppkast, der har jeg vært heldig.

Takk for det, lykke til videre til deg også!

Og så fort jeg sa jeg ikke hadde kastet opp en eneste gang, fikk jeg meg en skikkelig runde med kraftige brekninger, sikkert 10-15 stk. til tross for tom mage på morgenen i dag. Utsatte frokost fordi jeg skulle ordne noe, og hadde bare tatt vitaminene på tom mage, så de kom i retur med mye vann. Merkelig at jeg først skal begynne å kaste opp når jeg er gått inn i uke 11 (10+1). Rart med det, først er man bekymret for mindre symptomer, så får man et tydelig symptom men lurer på om det er galt også :hilarious: Uffameg...alt man skal bekymre seg over :facepalm:

Back
Topp