Fravær/sykemelding i forbindelse med assistert befruktning

FruMarihøne

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Hei. Vi skal i gang med assistert befruktning i august og i den forbindelse lurer jeg på hvordan dere gjør det med fravær på jobb? Vi bor et stykke unna klinikken, så hele dagen går med om vi har en timeavtale.

Kan legene på klinikken skrive sykemelding? (Fastlegen min er en nokså ubehagelig dame, så vil gå til henne minst mulig)
 
Hei. Vi skal i gang med assistert befruktning i august og i den forbindelse lurer jeg på hvordan dere gjør det med fravær på jobb? Vi bor et stykke unna klinikken, så hele dagen går med om vi har en timeavtale.

Kan legene på klinikken skrive sykemelding? (Fastlegen min er en nokså ubehagelig dame, så vil gå til henne minst mulig)
Bor 6 timer++ kjøretur unna klinikken, så det går hele dager (+ ofte overnatting) når vi har avtaler.
Ordner fravær med egenmelding. Klinikken vil helst at man bruker egenmelding, men kan sikkert få sykmeld. hvis begrunnet. Varierer sikkert fra klinikk til klinikk. Ved noen klinikker får man sykemeld. mellom uttak og innsett og.
Hører til St.Olavs
 
Jeg har ikke startet med IVF men tenker kanskje det kan være mulig å få velferdspermisjon? Det er jo behandling i spesialisthelsetjenesten der man ikke kan styre tidspunkt.
 
På ferskforsøk har jeg fått sykemelding av klinikken fra uttaksdag til innsett.

Tror jeg brukte egenmelding på innsettdag i fryseforsøk hvis jeg husker rett.
 
Jeg har sydd sammen en dag med hjemmekontor osv ifbm UL. Fått sykemelding for uttaksdag. Mitt eneste innsett havnet på en lørdag, så det har jeg ikke måtte tatt stilling til helt enda!
 
Har fått sykemelding fra klinikken på dagen for egguttak og 2 dager frem. Ellers fått beskjed om å bruke fastlegen ved behov. Har brukt velferdspermisjon på dagen for innsett, pga lang reisevei. Er velferdspermisjon som blir riktig for deg tenker jeg :)
 
Back
Topp