fravær på jobb pga jobben

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Fjernet inlegget nett. Men takk for  tips og råd. Føler meg mobbet og trakasert på jobben pga sjefen. Ingen tørr å ta opp kampen mot henne, så da har de som har hatt problemer bare sluttet. Og nå er det da min tur. Frekke kommentarer og baksnakking, er bare noe av det som er min arbeidsdag.

Først og fremst ville jeg tatt det opp med tillitsvalgt. Ingen har lov til å behandle noen på den måten som du blir behandlet på!

Synes det er synd at du opplever det, men har du energi nok til å ta opp kampen? Altså, ta til motmæle og fortelle denne dama (sammen med tillitsvalgt) hvordan det oppleves å jobbe med henne? Søk deg nye jobber og bytt jobb, men håper det blir tatt tak i, for hvis ingen sier noe kommer hun til å velge seg nye "offer" når du er borte.

Håper hun får seg en smekk, og at du klarer ikke å ta deg nær av hva dette kvinnemennesket lirer av seg, det er ikke deg det er noe galt med!

du kan ringe oppveskt sjefen i din kommune og spøre hva du kan gjøre. og du kan ringe anonymt også:-) ho er nok mest sannsynlig sjalu av en eller anna grunn

Jeg hadde gått et nivå over henne - prata med sjefen hennes. Og gått grundig til verks, notert meg hvilke dager hun sa og gjorde ting og oppførte seg ugreit, for å få en "oversikt" og bedre kontroll over hva som foregår.

Er det bare deg hun oppfører seg urimelig mot? Kan du få med deg noen av de andre ansatte?

OG - hvorfor har dere ikke tillitsvalgt? Er dere ikke organisert? Om du er organisert, ta kontakt med fagforeningen din og få hjelp av de. De er borti slike saker ofte, og vet hvordan det skal håndteres - og ikke minst: Kan lovverket.

Takk for gode råd. Skal høre med fagforeningen. Vi er ikke organisert da, men kanskejde kan hjelpe viss jeg organiserer meg. Dette er sjefen og eier, så det er desverre ingen over. Privat er det også.

Flere av de andatte som jeg kunne fått med desom noen tørde, men desverre tør ingen. Og det er bare meg for øyeblikket hun er slik mot. Alle de andre hun har vert slik mot har sluttet.

Er det ikke et styre som du kan ta det opp med heller da?

Privat eller ikke. Jeg trodde man måtte ha verneombud på alle arbeidsplasser jeg?

Jeg hadde en slik sjef, og jeg ble sykmeldt av legen uten problemer, jeg var jo utslitt av  bare å tenke på jobben .

Men vi hadde verneombud og personalansvarlig da, så jeg fikk (endelig) med meg 2 andre og tok ett oppgjør så det sang etter. Greit jeg hadde sagt opp når oppvaskmøtet kom, men andre skulle slippe å lide syntes jeg. 9 år med bølling er nok. Sjefen jobber ikke der lengre...

Desverre ingen styre. Da må jeg vel gå mer drastisk til verks. Til komunen eller noe kanskje. MEn jeg har fått litt tips nå. Og tusen takk.. Man føler seg jo like dum som man får høre man er når slikt pågår over tid.

Man skal ikke behøve å organisere eg pga. slike saker, selv om det kan være greit. Hvis dere er flere enn 10 ansatte er det krav om verneombud, som skal kunne bistå deg. Har dere ikke verneombud skal dette være pga. skriftlig avtale mellom ledelse og ansatte, denne avtalen gjelder 2 år av gangen. Sjekk først om dere har verneombud, har dere ikke det, sjekk om det finnes en avtale om at dere ikke har det, finnes ikke det heller - kontakt arbeidstilsynet.

Back
Topp