Fravær grunnet dødsfall..lønn?

sas

Gift med forumet
Min manns bestemor gikk bort i påsken. Han skal tilbake til England neste torsdag grunnet begravelse.Han blir derfor borte fra jobb torsdag og fredag. Har han krav på lønn?

HVa sier loven og hvor mange ledd ut i familien kan man eventuelt få dekket lønn for ved en begravelse?

Prøvd å google men tydeligvis ikke flink nok..

Tror ikke han har krav på lønn, nei...

Veit man har krav på fri til nærmeste familie, men er usikker på om det er med lønn.

Tror du får med lønn når det er nærmeste familie. Tror det står noe i arbeidsmiljøloven kanskje?

Med oss er det bare hvis dine foreldre dør eller dine barn dør du har krav på fri med lønn.

du kan få med lønn...

du søker velferdspermisjon...det har jeg gjort når jeg skal i begravelse til og med når det ikke har vært nær familie...
det er opp til arbeidsgiver om de godtar permisjonen...

men du har rett på et vist antall velferdspermisjons dager pr. år, som skal brukes på slike ting som begravelse ol

Her er det faktisk opp til arbeidsgiver å vurdere om det går inn under velferdspermisjon eller ikke (så vidt jeg har forstått). Din mann kan ta det opp med leder for fagforeningen på hans arbeidsplass. De skal vite dette.

på min jobb får vi fri med betalt så lenge det er søsken, foreldre, besteforeldre som dør, men når bestefaren til til sambo døde da fikk ikke jeg fri til det. elelr fikk fri men ikke med lønn

I alle de jobbene jeg har hatt har jeg fått fri med lønn for å gå i begravelse, men det er vanlig å få fri med lønn den dagen begravelsen er. Jeg vet ikke hvordan det er når man må ha en reisedag i tillegg.

Det kommer vel an på arbeidsplassen?
Min mann fikk fri med lønn for å gå i begravelse til sin onkel. Han jobber i det private.
Jeg hadde ikke fått fri med lønn for å gå i begravelse til mine tanter/onkler.

Gitte__ skrev:
Med oss er det bare hvis dine foreldre dør eller dine barn dør du har krav på fri med lønn.

her også..

Back
Topp