Fravær fra jobb ifbm tidlig ultralyd (privat)

Snupsipops

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Til dere som har eller skal på tidlig ultralyd. Og da mener jeg privat ultralyd for "underholdningen" sin del og ikke av helseårsaker.

Tar dere dette som avspasering eller som betalt fravær på grunn av svangerskapskontroll?

Jeg er usikker på hva jeg skal be arbeidsgiver om.

Jeg får dekket lønn i forbindelse med lege, tannlege, fysioterapeut og lignende.

Sniker fra august.
Mannen får dekket lønn i forbindelse med alle mine kontroller og TUL og alt. Selv det som har vært for underholdning :) Det er jo en medisinsk undersøkelse, så det burde jo gå under det for din del?

Jeg har det ganske fleksibelt på jobb, så jobber heller litt lengre dagen etter, eller kommer litt tidligere på jobb den dagen jeg har det :)

Synes det er helt innafor å be om lønnet fri selv om det er privat TUL. Greit at det kanskje ikke er helt medisinsk nødvendig men det har nå med både mors og barns helse å gjøre. I mange andre land er TUL ( i uke 12) en selvfølge.
:) det er hver fall min mening !

Vi har bestilt time etter jobb. Har tenkt man kanskje ikke har rett på permisjon med lønn når man tar privat. Jeg vet ikke reglene på dette.

Tusen takk for svar alle sammen. Da heller jeg mot å si at jeg skal på konsultasjon helse :happy: Da slipper jeg å jobbe inn :dance008

Tror det er ulike retningslinjer for hva du får lønnet fri for, på de forskjellige arbeidsplassene. Bare å høre med leder:happy:

Så lenge det er kontroll i forbindelse med graviditeten så kan du be om lønnet perm :)

Alle kontroller i forbindelse med graviditet, uansett grunn, gir rett til lønnet permisjon. Samboer har også fått lønnet permisjon for å være med meg i de to foregående svangerskap, men usikker på om man har krav på det.

Back
Topp