Frappé

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Tror jeg kommer til å gå på noen smeller i sommer for å si det sånn ;)
den fra waynes coffe er så sykt god! med toasted marshmallows smak :) Må helt til nabobyen for å få den, nesten litt bra :p men her har dem økologisk yoghurt is med diverse strø sååå sykt digg!! :) Siste gang jeg skal være gravid så de siste 4mnd skal nytes max.. Er trossalt sommer i tillegg ;)

Hmm lager kun hjemmelaget jeg, stoler ikke på hygienen til slike steder :p
Har den oppi en sånn Nespresso stålkopp. Holder seg kald leeeenge :D

Hahaha, ja, pleier egentlig det jeg også, men nå slutta jeg med kaffe i januar :p og nespresso maskina gikk adundas i november.. og den vi har nå er ikke så god kaffe på.. men iom jeg har slutta å drikke kaffe så tar jeg det heller ute de sjeldne gangene jeg er der :p

Nå går jeg ut fra at vi snakker frappe med kaffe?

I alle fall :)

Jeg har et stort glass på 3,5dl. Jeg fyller halve med iskaldt vann og to isbiter, og har oppi ca 2ts med denne;
DC0107.jpg

Man kan tilpasse mengden kaffe etter hvor mye kaffesmak man vil ha :)

Så rører jeg rundt til isbiten er smeltet, så har jeg i to-tre ss med vaniljeis og krunsjer det med en gaffel nedi glasset. Så har jeg oppi melk og en skvett fløte og rører rundt, så ferdig :D
Kan sikkert ha alt oppi en maskin også men jeg har ikke det lenger :p

Nå går jeg ut fra at vi snakker frappe med kaffe?

I alle fall :)

Jeg har et stort glass på 3,5dl. Jeg fyller halve med iskaldt vann og to isbiter, og har oppi ca 2ts med denne;
DC0107.jpg

Man kan tilpasse mengden kaffe etter hvor mye kaffesmak man vil ha :)

Så rører jeg rundt til isbiten er smeltet, så har jeg i to-tre ss med vaniljeis og krunsjer det med en gaffel nedi glasset. Så har jeg oppi melk og en skvett fløte og rører rundt, så ferdig :D
Kan sikkert ha alt oppi en maskin også men jeg har ikke det lenger :p
Deilig:-D da blir det frappé i sola i morgen:-D takk:-)

Jeppda gikk på en frappe og frozen yoghurt smell i dag gitt :)

Last edited:
Det hørtes godt ut!

kjempegodt ;)

Hva mener dere om Softis? Spiser dere det? Moren min mener jeg ikke bør spise det. Pga bakterier som kan være i maskinene osv. Har også lest at det står i lista over ting som ikke er anbefalt for gravide i Danmark om jeg ikke husker feil?

Hva mener dere om Softis? Spiser dere det? Moren min mener jeg ikke bør spise det. Pga bakterier som kan være i maskinene osv. Har også lest at det står i lista over ting som ikke er anbefalt for gravide i Danmark om jeg ikke husker feil?

jeg spiser is på funky frozen yoghurt og det er samme type maskiner.. men mulig det blir mer bakterier i fløteis.. men se ann stedet litt også.. er ikke allle som tømmer og vasker maskinene hver dag... vet ikke hva det står på anbefalingene her i norge..

Usj, har ikke tenkt på dette me softismaskin og hygiene... Jeg som har så lyst på softis :(

De anbefaler generelt å holde seg borte fra softis i Norge. Lager min egen jeg :)

Tar utav is, venter et kvarter. tar det oppi en dyp skål og krønsjer isen med skje og rører rundt. Vips, softis :p
Of man kan gjøre det med alle is, så har man mange forskjellige smaker på softis :p

De anbefaler generelt å holde seg borte fra softis i Norge. Lager min egen jeg :)

Tar utav is, venter et kvarter. tar det oppi en dyp skål og krønsjer isen med skje og rører rundt. Vips, softis :p
Of man kan gjøre det med alle is, så har man mange forskjellige smaker på softis :p

Lurt :) jeg har kjøpt kuleis et par ganger og holdt meg unna softis hittil. Men det tryggeste er helt sikkert is i emballasje. Får prøve så godt jeg kan å holde meg unna! :p

Jeg har hørt at man ikke skal kjøpe kulis heller pga det varme vannet de bruker til å gjøre isskjeen varm for å ta is, så blir isen varm, kald, os, og at det er bakterievekst i vannbeholderen, og at de ikke alltid har temperaturen kaldt nok for å få opp isen fra boksen.. Alt man skal høre assa :/

Jeg har hørt at man ikke skal kjøpe kulis heller pga det varme vannet de bruker til å gjøre isskjeen varm for å ta is, så blir isen varm, kald, os, og at det er bakterievekst i vannbeholderen, og at de ikke alltid har temperaturen kaldt nok for å få opp isen fra boksen.. Alt man skal høre assa :/
Nemmen æsj! Så mye man skal tenke på da! Men høres jo litt logisk ut når du sier det slik.. Alt kommer vel ann på hvor nøye man er. Men ser at det er sikrest å holde seg unna både softis og kuleis! :)

Back
Topp