Framdeles ikke kjøpt vogn, seng eller bilsetet

Lykkekløver

Elsker forumet
Januarlykke 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Som overskriften sier. Travle tider med absolutt siste innspurt i oppussing og generelt dårlig form hos meg har gitt en god del forsinkelser i kjøperronten. Jeg vil ikke kjøpe nytt (annet enn setet) men jeg klarer ikke å velge vogn! Ble anbefalt simo eller emmaljunga brukt som sovevogn men stirrer bare tomt på Finn annonsene.

samme med seng. Vi samsover så skal ha slik som festes i sengen men gidder ikke betale 2800 (inkluder madrassen) for seng vi vil bruke i noen få mnd.

Så er det klesskap da.. alle klærne er vasket og bretter og lagt i kurv men klesskapet er ikke montert. 5 uker igjen og det føles lenge til.

aah andre som er treige rumper?

Som overskriften sier. Travle tider med absolutt siste innspurt i oppussing og generelt dårlig form hos meg har gitt en god del forsinkelser i kjøperronten. Jeg vil ikke kjøpe nytt (annet enn setet) men jeg klarer ikke å velge vogn! Ble anbefalt simo eller emmaljunga brukt som sovevogn men stirrer bare tomt på Finn annonsene.

samme med seng. Vi samsover så skal ha slik som festes i sengen men gidder ikke betale 2800 (inkluder madrassen) for seng vi vil bruke i noen få mnd.

Så er det klesskap da.. alle klærne er vasket og bretter og lagt i kurv men klesskapet er ikke montert. 5 uker igjen og det føles lenge til.

Sniker bare for å si Google IKEA bedside hack så kan du mekke litt på en helt simpel sprinkelsenga fra IKEA og den vil fungere som bedside. Vi arvet sprinkelsenga som egentlig ikke kunne ha ene siden ned på øverste hakk, men det er bare å sette på noen støttevinkler (kan ikke rette ordet haha) under og feste sengen til forekdresenga med bagasjestropper - og vipps en bedside nesten helt gratis for vår del. Babyen vokser jo ikke ut av den så fort heller og da han ble mobil, senket vi bare bunnen.

Sniker bare for å si Google IKEA bedside hack så kan du mekke litt på en helt simpel sprinkelsenga fra IKEA og den vil fungere som bedside. Vi arvet sprinkelsenga som egentlig ikke kunne ha ene siden ned på øverste hakk, men det er bare å sette på noen støttevinkler (kan ikke rette ordet haha) under og feste sengen til forekdresenga med bagasjestropper - og vipps en bedside nesten helt gratis for vår del. Babyen vokser jo ikke ut av den så fort heller og da han ble mobil, senket vi bare bunnen.
Aah godt tips! Skal høre med mannen, om det er for mye jobb gidder vi sikkert ikke , fordi vi er lat :D

Aah godt tips! Skal høre med mannen, om det er for mye jobb gidder vi sikkert ikke , fordi vi er lat :D

Haha, vi er litt late og ikke veldig handy, men vil si det ikke var særlig vanskelig. Tar jo mindre tid totalt enn å først kjøpe egen bedside også sprinkelsenga senere :D

Da vi ventet førstemann for 3 år siden kjøpte vi emmaljunga super nitro med super viking bag. Det fungerte fint så lenge vogna ikke skulle inn i bilen, og frem til gutten vår ble for lang for sportsdelen da han bare var 1 år gammel (stor for alderen):eek:. Kjøpte da en baby jogger city elite. Den vogna har jeg likt mye bedre enn emmaljungaen, og skulle ønske at det var den jeg hadde kjøpt fra første stund sist. Den fungerer som sovevogn fortsatt, selv om han har blitt 3 år og 103 cm lang:).

Jeg har kjøpt inn alt brukt. Fikk en fin bedside til 800 på finn, og vogn hadde jeg stående fra sist gang. Simo. Den er ganske svær og var egentøig planlagt til å gå mye med, men nå ser det ut som bil kommer i orden ganske snart, så da er den plutselig veldig stor og tar mye plass. Muuuulig jeg sjekker finn å ser etter en mindre vogn. På de to største jentene, brukte jeg Brio vogn, å var strålende fornøyd:-) Bare noen tips:-)

Jeg kjøpte nettopp bedside-crib til 400,- brukt☺️ Kjøpte ny madrass siden den var mange år gammel. Ikke så tidlig ute jeg heller med andre ord, er 38+5 i dag:bag: men nå har babyen soveplass!
Vogn kommer jo an på hva du foretrekker. Vi hadde simo til første, men byttet den fort ut da den ble for tung å dra på - spesielt inn og ut av bil. Så kjøpte Britax go, og var fornøyd med den til begge de store barna. Nå har vi kjøpt ny vogn, Britax smile 3. Måtte bare prøve den:D Britax bilsete også, som passer på vognen sitt understell.

Back
Topp