Fragmin sprøyte tips?

L

Lykkeliten2019

Guest
Jeg tar en fragmin sprøyte dagelig gjennom hele svangerskapet. Vet at jeg skal bytte på hvilken side av navlen jeg setter de. Venstre side er helt fint. kjenner ingen ting i etterkant heler. Men høyre side er bare sikkelig vondt. Både å stikke inn, mens jeg setter den og etterpå. Så nå vil jeg nesten ikke gjøre det lengre.
Har du noen tips? føler liksom at magen er mer hard på høyre siden også.
 
Jeg tar en fragmin sprøyte dagelig gjennom hele svangerskapet. Vet at jeg skal bytte på hvilken side av navlen jeg setter de. Venstre side er helt fint. kjenner ingen ting i etterkant heler. Men høyre side er bare sikkelig vondt. Både å stikke inn, mens jeg setter den og etterpå. Så nå vil jeg nesten ikke gjøre det lengre.
Har du noen tips? føler liksom at magen er mer hard på høyre siden også.

Hei:)
Fint du bytter på hvor du setter Fragmin. Smerter på stikkstedet er jo en vanlig bivirkning, men siden du sier du ikke får noe vondt på venstre siden og kun på høyre siden synes jeg det høres litt merkelig ut. Du kan jo forsøke ulike steder på høyre siden - langt inn mot midten av magen og langt ut på siden samt oppover og nedover. Lag den lille "hudfolden" du lager før du stikker og kjenn etter om du synes det gjør vondt før stikket kommer. Hvis du kjenner ubehag allerede når du lager hudfolden kan du prøve det et nytt sted.

Dersom det ikke hjelper synes jeg du skal ta det opp med legen på neste kontroll. Særlig siden du skriver at magen er mer hard og vond, også etterpå. Kanskje legen kan foreslå at du kun bruker høyresiden hver tredje dag eller lignende.

Lykke til med den lille:)
Hilsen
Åse
 
Back
Topp