Fragmin og kuler på magen

Chrina89

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg lurer på om det er flere her inne som går på fragmin? Jeg bruker fragmin hver dag og har hele tiden fått mye og store blåmerker. Men i det siste har jeg også fått små kuler/klumper på magen der jeg rekker sprøytene. Det er ikke plagsomt eller vondt på noen måte, men det gjør det litt vanskeligere å finne steder å sette dagens sprøyte, da jeg prøver å unngå både blåmerkene og kulene.. Er det fler som har opplevd det?

Passer du på å sette sprøytene på forskjellige steder hver dag? De klumpene kan være "små lager" med medisin, som er vanskeligere for kroppen å ta opp

Passer du på å sette sprøytene på forskjellige steder hver dag? De klumpene kan være "små lager" med medisin, som er vanskeligere for kroppen å ta opp
Ja, jeg tar annen hver dag på høyre og venstre. Og på forskjellige steder på hver side. Har googla litt og ser at det er vanlig med små kuler, så da satser jeg på at det ikke er noe problem [emoji4]

Hei, jeg tar også blodfortynnende sprøyte, klexane, hver dag siden uke 6..

Hvis du får kuler så lurer jeg på om du setter det riktig? Klyp godt i huden sett inn sprøyten i normal fart i 90 grader, og slipp langsomt i det du sprøyter inn, og veldig fint at du gjør det på annen hver side :) håper det hjelper

Hei, jeg tar også blodfortynnende sprøyte, klexane, hver dag siden uke 6..

Hvis du får kuler så lurer jeg på om du setter det riktig? Klyp godt i huden sett inn sprøyten i normal fart i 90 grader, og slipp langsomt i det du sprøyter inn, og veldig fint at du gjør det på annen hver side :) håper det hjelper
Jeg har fått beskjed om at jeg skal sette de i 45 graders vinkel. Men ellers så gjør jeg som du skriver. Eller det er forsåvidt mannen som gjør det, for jeg klarer virkelig ikke å gjøre det på meg selv [emoji85]

Samme her. Skal du gå på fragmin gjennom hele svangerskapet?
Ja. Men fikk beskjed om at når jeg hadde ca. tre uker til termin så skulle jeg gå over til halv mengde, men heller sette to ganger om dagen. Som om det ikke er ille nok å ta sprøyte hver eneste dag [emoji45] HATER sprøyter!! Og når jeg kjente at fødselen kanskje var i gang, så måtte jeg slutte med en gang. Også skal jeg gå på det litt etter fødselen også, men vet ikke hvor lenge. Du da?

Back
Topp