fra sykemeld til dagpenger??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
noen som vet om man kan det?? sambo mistet jobben sin men blei sykemeldt i oppsigelsestiden siden han blei opperert og den går ut 23 jan men han sakl i ny opperasjon til torsdag så blir sykemeldt videre. snakket med en på nav og han mente man ikke kunne gå fra sykemeld til dagpenger man måtte da være friskemeldt en stund først men så ette rnoe minutter da gikk det vist. så lurer litt på hva som stemmer da. han kan jo ikke bli friskemeldt og så da ikke få noe penger liksom han blei jo sagt opp

I hans tilfelle ville jeg forlenget den sykemeldingen han allerede har i og med at han skal ha en ny operasjon nå. Når han er for frisk til å være sykemeldt kan han søke dagpenger på lik linje med andre som har mistet jobben sin[:)]

ORIGINAL: *Becca*

I hans tilfelle ville jeg forlenget den sykemeldingen han allerede har i og med at han skal ha en ny operasjon nå. Når han er for frisk til å være sykemeldt kan han søke dagpenger på lik linje med andre som har mistet jobben sin[:)]

ja han blir bare sykemeldt en til to uker til og det er jo behandlingstid så han leverte skjema i dag til nav. så han blir sykemeldt frem til midten av feb trur han men er ikke helt sikker. men da mente han ene på nav at dte ikke gikk ann og gå rett fra sykemeldt til dagpenger liksom og det syns jeg høres rart ut

Jeg har gått fra sykepenger til dagpenger, gjorde det for ca 1 år siden.

Back
Topp