fra sprinkelseng til vanlig seng.

• Trådstarter Trådstarter 3?
  • Opprettet Opprettet

3?

Glad i forumet
Sikkert blirr spurt om mange ganger før...
men når skifta dere fra sprinkelseng til barneseng?
synest gutten min begynner å bli stor nok i massevis til å få seg stor seng (han er 2 år og to måneder).
men sambo mener han bare kan ha sprinkelsenga en stund til..
han klatrer ikke ut av den, og det er jo praktisk om morningene så han ikke stikker av..
hva synest dere?

vile ventet til neste unge ska ha den.. til det nærmer seg litt mer..[:)]

ok.. takk[:)]
men er det noen slags grense der det bare blir for teit å ha en så stor unge i en sprinkelseng? (viss dere skjønte den[8D])

Vi byttet da hun ble to år. Hun klatret ut av sprinkelsenga om natten og kom seg ikke oppi igjen. To netter på rad fant vi henne sovende på gulvet...[X(] Da byttet vi[:)]

Hun fikk stor-jente-seng når hun var 2 år og 10 mnd.  Sov helt fint i sprinkelsenga, klatret alrdi ut, og var liten for alderen så hadde god plass.
Vi brukte noen mnd på å finne riktig seng for hun ville ha JOSA PINSESSE seng!!  Og det fikk hun ;)

Her var hun ca 2 år når vi byttet.
Hun klatret heller ikke utav, men stod i sengen og gren etter oss før fuglene fes om morningen. [8D]

Det gikk kjempefint å bytte, og hun godtok den nye senga med en gang. Nå kan hun heller tasse inn til oss når hun våkner i 7 tiden, og krabbe oppi til oss og sove videre en stund til. Da slipper vi å våkne for å hente henne og alle er fornøyde [;)] 

hun var også ganske flink til å fikle ben og armer inn i sprinklene på sengen og våknet i ekstremt ubehagelige stillinger, det slipper hun nå.

vi byttet når ho var ca 16 mnd, byttet fordi ho lå å dunka og slo i senga og sov veldig urolig. den første stunda lå det både dyne og madrass  på gulvet, sånn i tilfelle, fant ho under senga en gang, har gått ut av senga si, lagt seg på madrassa på gulvet, og rulla under senga.. ellers har det gått fint, kommer tuslenes inn på rommet våres på mårran når ho våkner, kjempe kosss[:D]

Min er 2,5 år og vi kommer til å bruke sprinkelsenga så lenge det går! Ser ikke noe poeng i å gå over til vanlig seng når han ikke klatrer over. Og senga er mer enn stor nok til han.

takk for mange fine svar... [:)]
må nok tenke litt til på det, men kanskje det blir til at eg venter til han blir tre i mars siden han ikke lager noe trøbbel i sprinkelsenga si enda[:)]

ORIGINAL: Badeand*

Vi byttet da hun ble to år. Hun klatret ut av sprinkelsenga om natten og kom seg ikke oppi igjen. To netter på rad fant vi henne sovende på gulvet...[X(] Da byttet vi[:)]

ååååh næmmen. sikkert veldi søt da!:):)

byttet når han var omtrent akkurat to. gikk superfint[:)] han sover mye bedre der, måtte kutte ut dagsoving samme uke han fikk den nye senga. har aldri gått ut av den hverken når han legger seg eller står opp, så alle barn er forskjellige. på neste barn bytter vi når barnet er ca 1,5. liker juniorsenga mye bedre enn sprinkel. føler meg tryggere også, itilfelle han plutselig skulle begynne å klatre ut[:)]

Vi venta til hu var 3 år vi [8D] Hadde samme tankegang som mannen din til det da. [:D] 

Og gikk veldig fint å bytte da hvertfall [:)][:D] Er jo bare deilig nå da. Når hu våkner leker hu gjerne i noen timer før hu orker å komme å vekke meg [8D]

Snuppa mi fikk juniorseng like før jul. Hun er 3 år. Merker hun sover mye bedre og lenger nå med større plass[:)]

Back
Topp