Fra sprinkelseng til storseng..

CCmil

Forumet er livet
Sensommerlykke 2017
Oktoberlykke 2019
Når bytta dere over og hvorfor?

Vesla er snart 20 måneder og jeg hadde håpet at hun kunne bruke sprinkelsenga lenge ennå, men de siste kveldene har det vært et mareritt å legge henne! Totalt Texas fra jeg legger henne oppi og leeeenge etterpå!! Lurer på å prøve å bytte eller om det ikke spiller noen rolle?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bytta da hun klarte å klatre ut av sengen. Da var hun, tja, litt over to år? Hun hadde sikkert klart det lenge før, men kom ikke på det før da.

Tror vi bytta rundt 2år, da røyk senga :-P

Vi har hatt Texas i senga siden fødsel...... tok bort sprinklene når han var 18mnd og da bytta vi ut 2-3 timer hyling med 1-2 timer løping inn og ut.... Han er 2 år nå og det holder på enda :p

Vi har hatt Texas i senga siden fødsel...... tok bort sprinklene når han var 18mnd og da bytta vi ut 2-3 timer hyling med 1-2 timer løping inn og ut.... Han er 2 år nå og det holder på enda :p
Vi har også styra helt siden fødselen, men så har det gått så bra etter sommerferien, nå er det helt baluba igjen!

Har byttet når de har begynt å klatre ut:)
Minstemann er 2 år og snart 4 mnd, han bruker sprinkel ennå:)

Drøyde faktisk helt til 3,5 år....
Han la seg så fint, klatra aldri ut sov jo bare i en klump i ett av hjørnene uansett:)
Unngikk å bytta for jeg så for meg masse jobb med at han ville gå ut av senga, men det har han aldri gjort, så det var ikke noe å grue seg for :)

Eldste var 2 år og 4 mndr, byttet fordi at lillesøster skulle ha den. Han hadde ikke klatret ut av, overgangen til storseng gikk helt uproblematisk :)

Mellomste var 2 år og 9 mndr, byttet fordi jeg ikke klarte å løfte henne oppi mer pga. bekkenet.
Hadde aldri klatret ut.
Overgangen gikk uproblematisk her også :)

Eldste var 2, minste var 1, 5. Han likte aldri sprinkelsengen, så ga bare opp å prøve da.

Tok av ene sia på sprinkelsenga når han var litt over året så lå han slik til han var 2. Da fikk han 90×200 seng. :)

Gutten vår blev 2 år nå i september og han e ikkje klar för å bytta seng. Kanske hon ikkje e klar för det enda.

Her har vi bytta når de har vært rundt 2 1/2. Da har de begynt å klatre ut så da har det passet fint å bytte seng :-) Har vært litt styr med legging til tider da det er spennende å komme ut av senga, men stort sett har det gått bra :-)

Mener å huske snuppa var rett over 2 år. Vi flyttet og da fikk hun ny seng :)

han her er snart 16 mnd og må snart få ny seng for han har allerede begynt å klatre ut av

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Storesøster fikk storjenteseng på 3 årsdagen. Skulle egentlig få ny seng før minstemann ble født når hun var 2 1/2 men ville ha senga si så da hadde vi ikke hjerte til å ta den fra a ;)

Vi bytta til stor seng da gutten vår var nesten 2 år. Da begynte han å klatre ut av sprinkelsenga, og vi tenkte da at det var like greit å bare la han sove i stor seng :)

Var ganske akkurat to år da han fikk stor seng her, hadde lite problemer med at han sto opp på kvelden og perfekt på morran for da kom han tuslendes inn og kosa en times tid med meg før vi sto opp :) istedenfor at jeg måtte stå opp og hente en hylendes fyr og vi begge var for våkne til å dorme lenger i senga

Storebror bytta når han va 23 mnd. Men hjelpes så vi angra :p det va myyye frem og tilbake. :)

Back
Topp