..fra sprinkelseng til stor seng

vAskepott

Elsker forumet
Siden vi venter nr.2 om ca 69 dager, så bestemte jeg meg på torsdagen at guttungen sku slutte å sove i sprinkelseng, og heller i den store. Bedre å ha god tid enn å ta det rett før lillemor kommer ;)

Natt til fredagen måtte vi ligge der med han til han sovna. Greit det forsåvidt, men så våkna han kl.05 og helt var fra seg. Så han kom inn i vår seng. Lå å tulla en times tid før mannen stod med han.
Natt til lørdag var jeg sikkert innom soverommet 50 ganger... da han gikk ut av senga hele tiden. Han sovna vel ikke før kl.22. Våknet kl.05 igjen. Og jeg la meg inn. Med han. Sov til 09:30.
Natt til lørdag var jeg bare innom 5 ganger, så sovna han :D
Og i dag sovna han med en gang!! Heilt utrolig letta over at det har gått såååå greit :D
Måtte bare dele :D

Siden vi venter nr.2 om ca 69 dager, så bestemte jeg meg på torsdagen at guttungen sku slutte å sove i sprinkelseng, og heller i den store. Bedre å ha god tid enn å ta det rett før lillemor kommer ;)

Natt til fredagen måtte vi ligge der med han til han sovna. Greit det forsåvidt, men så våkna han kl.05 og helt var fra seg. Så han kom inn i vår seng. Lå å tulla en times tid før mannen stod med han.
Natt til lørdag var jeg sikkert innom soverommet 50 ganger... da han gikk ut av senga hele tiden. Han sovna vel ikke før kl.22. Våknet kl.05 igjen. Og jeg la meg inn. Med han. Sov til 09:30.
Natt til lørdag var jeg bare innom 5 ganger, så sovna han :D
Og i dag sovna han med en gang!! Heilt utrolig letta over at det har gått såååå greit :D
Måtte bare dele :D
Åh så bra det gikk så fort :-) :-)

Vi har en sprinkelseng fra Ikea,som man kan fjerne en vegg på,og sette på sengehest. Gjorde dette rett før han var 2 år,fordi han hoppet over hele tiden.

Kan telle på 2 hender,de gangene han har vært oppe etter at han har lagt seg :-) deilig når det går bedre enn man trodde :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Min har fått seg en kul brannbil seng, men han kommer som regel tuslende inn til oss i løpet av natten.

Vi bytta til stor seng i November. Ville være ute i god tid før lillesøster kommer i Mars. Mannen lå på madrass ved siden av senga første kvelden, frem til ham sovna. Og etter det har han sovnet selv, etter at vi har gått ut av rommet. Jeg var lettere sjokkert over at det gikk SÅ greit! :) Og det rare er at han står ikke opp før vi kommer inn til ham, heller ikke på morran ;)

Vi byttet til en lav prinsesse seng da hun var 2 år og 2 mnd. Hun står ikke opp før vi sier kom(helt utrolig) Hun ser i 2-3 bøker før hun roper ferdig, da kommer vi inn, setter bøkene på plass og hun legger seg ned. Får håpe dette varer :-)

Så flott :) Men ikke uvanlig at de ikke skjønner "mulighetene" helt med en gang ;) Desemberjnta mi sov som en drøm i starten men nå er ho ute flere ganger i løpet av kvelden og ofte en gang ila natta.. hehe

Snuppa her fikk storjenteseng når hun var 2 år 4 mnd. Vi pakket samtidig bort alle flaskene (pleide å få flaske med vann med i senga). Dette gikk over all forventning, var bare iløpet av de første ukene at hun stod opp 3-4 ganger etter hun hadde lagt seg. Nå er det ingen problem. Men hun vil fortsatt ikke stå opp av senga alene om morgenen, sitter å roper på mamma til jeg henter henne:) må vell kanskje bare nyte det:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp