Fra sprinkelseng til junior/voksen seng *inspirert*

hollys

Glad i forumet
Hvor gamle var de og hvordan gikk det når dere byttet? La barna seg like fint eller gikk de utav og banket litt på døren eller lekte før de sovnet?

Her gikk det over all forventning.. Vi har ikke kjøpt ny seng da, bare fjernet den ene siden på sprinkelsenga hittil, men tenker å kjøpe ny seng innen lillebror kommer i oktober;)

Første kvelden syns han nok at det var litt skummelt, men jeg hadde jo ommøblert hele rommet hans og satt inn en stort skap der i tillegg, så det var nok ikke selve senga, som var skummel... Jeg måtte sitte ved siden av senga med den ene armen inntil han til han sovnet, men da sov han hele natta igjennom uten problemer. Kvelden etter ville han også at jeg skulle sitte ved senga, men siden vi aldri haar gjort det før, ville jeg ikke gjøre det til en vane. Brukte heller litt lenger tid på å si natta og forklarte at mamma sitte rute i stua og passer på deg og det er ikke farlig. Det godtok han og slo seg til ro, sovnet innen 30 min uten protester (bare skravlet litt for seg selv)... Nå er det 2 uker og det har kun skjedd 2 ganger at han har kommet ut i stua etter ca 10 min, da har vi fulgt han tilbake til senga helt rolig og forklart at nå er det natta og du skal sove nå.. Da har han slått seg til ro med det og sovnet innen kort tid...

Jeg er helt imponert, jeg;D Var liksom forberedt på at det kunne bli en kamp...

her var det ikke noe problem...  la seg fint og sov godt fra første dag :)
ventet meg mye løping inn og ut, men det så jeg ingenting til! (hun var ca 19mnd)

Han var 2 år og 2 mnd. Det gikk kjempefint, han har faktisk aldri gått ut av sengen om kvelden/natten. :)

hollys skrev:
Hvor gamle var de og hvordan gikk det når dere byttet? La barna seg like fint eller gikk de utav og banket litt på døren eller lekte før de sovnet?

Han var litt over 2 år når vi byttet pga at lillebror skulle ta over sprinkelsenga. Det gikk dårlig i starten. Han var stolt  over senga men han gikk ut av sengen hele tiden. Brukte vel ca 2-3 timer på å få han til å legge seg til å sove den første kvelden. Og sånn holdt han på i 1-2 uker før han til slutt la seg til å sove med en gang uten å tulle. 

Her har det gått veldig bra. Vi byttet fra sprinkelseng til stoor seng (120cmx200cm) for 2 uker siden og hun har aldri gått ut av den. legger seg rett ned og sovner, og om morgene roper hun på oss og spør om hun kan stå opp 

Byttet til vanlig seng like før to års-dagen. Han synes at det var kjempe gøy med ny seng, og sovnet på et blunk. Han begynte å labbe ut av sengen i tide og utide etter ca 3-4 måneder, men det går vel over, det også.

byttet vel for en mnd siden, og det gikk veldig bra, de var da 2år 5mnd, var overrasket hvor bra det gikk, ingen av de har gått ut av senga si enda, de roper på meg når de er våkne.
de sovnet like fort som før

Eldste var 3 år da vi fjerna ene siden på sprinkelsenga og han kunne gå inn og ut selv. Hadde sengehest. Men han gikk ikke ut selv om natten eller morgenen.

Nå som har er 3,5 år sover han i en 75x190 seng som pappaen hadde som liten. Har sengehest på denne også.

Han sover like fint som han gjorde i sprinkelseng. I den klatra han aldri ut heller. Nå sitter han og venter i sengen til vi kommer og henter han om morgenen.

Back
Topp