Brunette87
Forelsket i forumet
Dagen utblåsing: rollercoaster av følelser. Føler meg som en kasteball i systemet. Fra å prøve å bli gravid i snart 3 år, til å prøve pergo og spontanabortere. Til å få beskjed om at jeg må igjennom ivf, som både er dyrt og smertefullt. Til å få beskjed om at det må bli pgd - ivf med gentesting som må skje utenlands. Plutselig ble det normale til komplisert. Fra å brukt ppiller i årevis for å unngå å bli gravid, til å ikke klare å bli gravid og bare spontanabortere. Å høre gang på gang fra folk som har unger, at man er fortsatt ung og har god tid(er 29 år, blir 30 år til høsten, ingen unger, ikke fordi at jeg ikke har prøvd, men fordi det ikke klaffer.)eller fra de som lurer på når vi skal få unger. Vært sammen i 15 år, gift i snart 3 år og har alt på plass av bolig, bil, jobb osv. Prøvd sia vi var 26 år gamle og ivf har en aldersgrense. Skal snart til ny time på ivf, for å få dommen om vi er gode nok til å få unger. Noen andre skal fortelle oss om vi er gode nok liksom. Har en bmi på 30 og grensa er 35, men har allikevel fått beskjed om å slanke meg 10kg, gjerne 20 kg på 6 mnd til 1 år. Akkurat som om det er så enkelt. Var engang når jeg var tynn nok, undervektig til å med. Men så ble man for tykk da. Man blir dømt etter alder, bmi og vekt. Er man god nok, til å få unger. Er man slank nok, ung nok til å få motvillig hjelp. Og gyn mener jeg må slanke meg, og skynde meg pga aldersgrensa på ivf. Med genetisk mener jeg ikke skal fokusere på vekt, og har god tid. Føler meg oppgitt. Forhåndsdømt fordi man ikke er perfekt nok og er så uheldig å må igjennom pgd fordi mannen har fått en diagnose, som man kan bli alvorlig syk av. Han er "frisk", men våre barn kan bli alvorlige syke både fysisk og psykisk. Og pga diagnosen er han under full utredning og bare det tar tid. I helsevesenet er det kø på alt. Skal man bli ferdig med alt det først, så når man å bikke aldersgrensa på ivf. Skulle liksom starte med ivf til høsten, nu vet jeg ikke hva som skjer.