"fra permisjon til permisjon" HJEELP

Turkisdilla

Elsker forumet
Junibarna 2019
Jeg avsluttet min permisjon med jenta mi den 1 mars, fikk da svangerskapspenger av NAV.  Så signerte jeg ny arb.kontrakt 7 Mars. Og skal ut i ny svangerskapspermisjon 30 juni.

De 7 dagene i mars jeg ikke har jobbet, Ødelegger de for krav på nye svangerskapspenger nå da??? Meldte meg som arbeidsøker, men ikke arbeidsledig.( fikk ikke dagpenger eller noe)

Jobben min fra 7 mars sender jo skatte og intektsopplysningsskjema, men hvordan bekrefter jeg inntekten fra nav?

En smule nervøs på at jeg ikke får krav på svangerskapspenger jeg nå, GRØSSS

Joda, det er andre regler når man går fra permisjon til permisjon.
Da krever de enten dagpenger fra navn eller minst 1 arberidsdag hos ny arbeidsgiver.
Det er som bllir lagt til grunnlag.

Jeg får dagpenger, for rakk aldri å få ny jobb før jeg ble gravid igjen og sykemeldt.
Får da det samme i permisjonen som i dagpenger.

Hadde jeg jobbet bare 1 dag hadde jeg fått lønnen fra arbeidsgiver.

Når du skriver svangerskapspenger regner jeg med du mener foreldrepenger?? Ingen fare isåfall da du uansett oppfyller kravene ettersom den forrige permisjonen gir deg opptjening til ny permisjon.. Man kan faktisk være uten jobb i 3-4 mnd etter permisjonen før man går ut i ny permisjon og likevel ha krav på foreldrepenger ref regelen om å ha jobbet (eller mottatt foreldrepenger) i minst 6 av de siste 10 mnd..

Back
Topp