fra nesespray til egguttak, hva skjer og hvor lang tid?

hegemw

Forumet er livet
blir syklusen som vanlig når man har begynt på nesespray?
man skal vel gå på den i noen uker, og får man da mensen når den skulle ha kommet da liksom?
dere som har gjennomgått dette åssen fungere dette egentlig? fra man begynner på nesespray og til egguttak. begynner man på den når førstkommende mensen kommer etter samtale og hvor lang tid til even sprøyte og uttak?

Hei, jeg holder på med første gangen, så alt kan jeg ikke svare deg på, men tenkte jeg skulle gi deg ett svar på hvordan det har gått så langt med meg.

Nei, syklusen blir ikke som normal når man har begynt på nesespray, ihvertfall har ikke min syklus vært normal, for da skulle jeg ha hatt TR forige uke, og hun har enda ikke kommet til meg.

Man må ta kontakt med sykehuset når TR kommer slik at man kan sette seg opp på time og sjekke om det passer for dem for kontroll når egglederne skal sjekkes. Man skal så begynne på nesesprayen på 20 dag, og gå på den til man skal hente ut eggene. Etter 21 dager på nesespray skal man begynne å sette sprøytene som skal modne eggene. Etter 10 dager skal man inn til kontroll for å se om hvor langt eggene er kommet, og om man trenger å fortsette på sprøytene, eller om man kan hente dem ut.

Som du ser av tikkeren min, har jeg enda ikke begynt på sprøytene, men slik det er nå, venter jeg på at en evt. blødning skal starte opp, og på å begynne med sprøytene.

Håper dette ga deg svar på noe av det du lurte på.

Hi! Jeg har også begynt med nesespray og dette er min første gang.Vi tilhører Riksen men jeg tror det er omtrent det samme hos andre. Jeg begynte på spray akkurat en uke før mens og fikk den bare en dag forseint.Det var en helt vanlig mens bare litt kraftigere og 2 dager lengre enn det pleier.I følge riksen det var helt normalt så langt.På fredag(dag nummer 21 med spray) skal jeg ta en blodprøve for å se om kroppen har klart å stoppe normale eggløsning.Om det har det så begynner jeg med sprøyter samme kvelden.Skal deretter til ul kontrol etter 6 dager med sprøyter.Får vite da hvordan eggene har utvikla seg og når det blir uthenting.Nesespray skal jeg fortsette med til den dagen jeg får beskjed om å ta eggløsningssprøyter.
Det er hvertfall info fra riksen. Håper det forklare litt. Vet selv hvordan det er å gå og lure på ting i denne prosessen.
Lykke til og håper vi lykes alle sammen![;)][:D]

Back
Topp