Fra når er det man skal være forsiktig med å falle?

Powerpuffy

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Er det noen som vet hvilken uke man bør være forsiktig med å falle? Er i uke 14 nå og vil veldig veldig gjerne på ski med bikkjene. Blir ofte en del knall og fall. Men fosteret er vel godt beskyttet inni magen nå? Har ikke babymage eller noe som helst enda.
 
Er det noen som vet hvilken uke man bør være forsiktig med å falle? Er i uke 14 nå og vil veldig veldig gjerne på ski med bikkjene. Blir ofte en del knall og fall. Men fosteret er vel godt beskyttet inni magen nå? Har ikke babymage eller noe som helst enda.
Usikker på når, men prøver å være forsiktig hele veien. Vil tro baby er godt beskyttet ja, men hovedfaren slik jeg ser det er om man ramler på magen og får akutt morkakeløsning. Men det er stort sett fall mot magen som er årsak tror jeg?
 
Er det noen som vet hvilken uke man bør være forsiktig med å falle? Er i uke 14 nå og vil veldig veldig gjerne på ski med bikkjene. Blir ofte en del knall og fall. Men fosteret er vel godt beskyttet inni magen nå? Har ikke babymage eller noe som helst enda.
Jeg personlig hadde ikke oppsøkt en aktivitet hvor jeg vet det kan bli mye fall, siden så mye det kan gjøre skade om det først skal gå galt. Er vell som Chawa sier, at morkakeløsning/revning er det som kan forekomme, og det kan du få av fall både på mage, rumpe og rygg tror jeg. Om du er usikker, gjerne ta kontakt med jordmor eller lege og forhør hva de sier :)
 
Gikk mye på ski under første svangerskap. Kos deg ♥

Takk :happy::happy: Har funnet ut at så lenge det ikke er kjempeglatt føre så går det greit. Ble 20 km i nyoppkjørte løyper i dag og det var kjempedigg! Slo ny tidsrekord også. Trodde formen skulle være dårligere, men den var topp :happy: Veldig deilig.
 
Er det noen som vet hvilken uke man bør være forsiktig med å falle? Er i uke 14 nå og vil veldig veldig gjerne på ski med bikkjene. Blir ofte en del knall og fall. Men fosteret er vel godt beskyttet inni magen nå? Har ikke babymage eller noe som helst enda.
Fra livmoren kommer over skambeinet skal man vel generelt unngå situasjoner hvor man vet at det kan bli situasjoner som er farlig for den lille. Typ ballidrett, eller slalom (altså å kjøre med et barn i barnebakke går jo sikkert fint). Men det må man se n selv. Jeg vet hvertfall om mange som har gått på langrennski til langt ut i svangerskapet :) men man trenger jo ikke hive seg utfor en kjempebratt bakke når det er is i hele løypa.

Gå på ski og kos deg du, også kjenner du sikkert i hvilke situasjoner man burde gjøre ting annerledes som gravid. ❤️
 
Back
Topp