Fra mm til mme

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Frøkna mi på 10 mnd ser ikke ut til å bli mett nok av melka mi på tidlig morgen lenger, og i dag stod hun opp 0430.
Hun sovnet igjen etter at hun fikk litt velling, da det var det vi hadde å tilby.

Nå har jeg kjøpt mme, og tenkte vi skulle prøve å gi henne det istedet i håp om at hun kanskje får nok.

Men jeg aner jo ikke hvor mye jeg skal gi, siden jeg kun har ammet hittil.
Så, er det noen som kan hjelpe meg med hva som er normal mengde tidlig på morgenen? :)

Hun sover stort sett fra 1830/1900 til mellom 5 og 6 før hun vil ha mat, så er jo em del timer.

Mi (på nå 14mnd) spiser ikke før frokostgrøt i 7-8 tiden, ikke mat på natt (eller tiiiidlig morgen) siden 9 mnd. Spiser kveldsmat før nattstell og tannpuss. Legger seg i 19-20 tiden.

Mi (på nå 14mnd) spiser ikke før frokostgrøt i 7-8 tiden, ikke mat på natt (eller tiiiidlig morgen) siden 9 mnd. Spiser kveldsmat før nattstell og tannpuss. Legger seg i 19-20 tiden.
Har ikke pleid å få noe på tidlig morgen her heller, men når hun først våkner så må hun ha noe, og puppen har tydeligvis ikke nok lenger. Får ikke i henne noe mer iløpet av dagen foreløpig, så da må hun bare få når hun ber om det da ;)

Men jeg lager ikke grøt kl 5 på morgenen:p

Har ikke pleid å få noe på tidlig morgen her heller, men når hun først våkner så må hun ha noe, og puppen har tydeligvis ikke nok lenger. Får ikke i henne noe mer iløpet av dagen foreløpig, så da må hun bare få når hun ber om det da ;)

Men jeg lager ikke grøt kl 5 på morgenen:p
Spiser hun ikke mer melk i løpet av dagen du mener? Eller ikke annen mat?

Spiser hun ikke mer melk i løpet av dagen du mener? Eller ikke annen mat?
Hun spiser masse mat iløpet av dagen jo. Hun spiser til hun blir mett, også kaster hun evnt rester på gulvet:p
Melk vil hun nesten ikke ha på dagtid, så det blir ved legging og tidlig på morgenen, men nå ser det ut som jeg har fått mindre melk.

Hun spiser masse mat iløpet av dagen jo. Hun spiser til hun blir mett, også kaster hun evnt rester på gulvet:p
Melk vil hun nesten ikke ha på dagtid, så det blir ved legging og tidlig på morgenen, men nå ser det ut som jeg har fått mindre melk.
Mi fikk kun melk før legging. Først pupp - til 11mnd. Så mme i en overgangsfase. Fra 13 mnd kumelk. En skvett på flaske. Nå vil hun ha litt til brødskive osv. Går seg til tenker jeg!:)

Mi fikk kun melk før legging. Først pupp - til 11mnd. Så mme i en overgangsfase. Fra 13 mnd kumelk. En skvett på flaske. Nå vil hun ha litt til brødskive osv. Går seg til tenker jeg!:)

Men hun må ha noe, så skal prøve litt mme siden det tydeligvis ikke er nok med pupp. Samme om det er kveld eller morgen, men fikk ikke kjøpt før hun hadde lagt seg i kveld.

Det jeg lurer på er vel egentlig hvor mye jeg bør starte med for å prøve. Hvor mye fikk di på kvelden f.eks?

Her spiser hun forresten 4 måltider + evnt frukt iløpet av dagen, og det er ikke små porsjoner. Hun elsker alt av mat.

Hva står på pakken, da? :P
Og hvor ofte tenker du å gi mme?
Ønsket mengde:p haha
Har kjøpt sånn ferdig nå bare for å teste først. Blir vel morgen og kveld som det har vært fast med amminga :)

Ønsket mengde:p haha
Har kjøpt sånn ferdig nå bare for å teste først. Blir vel morgen og kveld som det har vært fast med amminga :)
Ca 100 ml laget jeg. Drakk aldri opp :) men de er jo ulike alle små. Lag en del første gangen - og se hvor mye hun vil ha. Så tilpssser du etterhvert tenker jeg :)

Haha :P
Kanskje du bare skal lage en god flaske også ser du hvor mye hun drikker?

Ga henne en hel boks kl 4 i natt (200 ml) og hun spiste 140 ml før hun sovnet. Da våknet hun mellom 0700 og 0730 igjen :)
Kanskje prøve å gi henne en flaske før hun legger seg og se om hun sover lengre da. Hun har jo pleid å sove hele natta siden hun var et par uker, så vet hun kan :p

Hun tok ikke mye melk på kvelden, men hun spiste litt mer til middag i dag enn i går.
Blir spennende å se hvordan hun sover i natt :)

Back
Topp