fra mamma-perm til overgangstønad!

juneb

Forumet er livet
må bare si: FYY FAAAEN!!! åssen erre mulig og gå så mye ned i "lønn" ???

fra 17 000 til 8000??

+ barnetrygd og barnebidraG!!

det jeg lurer på er: hva har jeg rett til av penger nå? etter mamma-perm, jenta mi blir ett år i januar.. jeg har 100% aleine omsorg for henne.. og jeg har overgangstønad, barnetrygd og barnebidraG!

men det er jo mer jeg har rett på? noen som vet?

Men hvorfor får du bare 8000 i OS?? Jobber du ved siden av?

Hvis du ikke jobber,skal du ha FULL os.. 12607 i mnd..

Om du har full OS har du vel krav på småbarnstillegg også.
Om barnet går i barnehage og du jobber/studerer har du krav på stønad til barnetilsyn.

Om du får så lite i OS, høres det ut som om du betaler veldig mye i skatt. På full OS mener jeg at du skal ha mye lavere skattebyrde - hør med skatteetaten om å sette ned skatteprosenten din, f.eks.

Men skal du gå hjemme med full OS, eller skal du tilbake i jobben du har hatt permisjon fra?
I så fall får du jo lønn + redusert OS og da blir tallene litt hyggeligere. [:)]

er er 12 000 brutto.. det vil si jeg trekker 4000 i skatt, og jeg skal være i skatteklasse 2.. men syns det er mye skatt!! :/??

jeg skal ikke tilbake i samme jobb som jeg hadde.. pga situasjonen må jeg ha jobb med fast arbeidstid 8-16 og det er ikke mye og finne :( men jeg begynner på skole etter sommern igjen[:)] jenta mi begynner i BHG i januar..

men har jeg rett på bostøtte når jeg har tjent over 200 000 ??

12 000 er jo full overgangstønad.! :)

Jeg hadde frikort når jeg hadde kun os.. Men uansett..4000 er altfor mye skatt.. Ta kntakt med skatteetaten og si at du kun har os som inntekt..

ORIGINAL: *Musti*

Jeg hadde frikort når jeg hadde kun os.. Men uansett..4000 er altfor mye skatt.. Ta kntakt med skatteetaten og si at du kun har os som inntekt..

takk :) skal jeg gjøre.. men når får man nytt skattekort tilsendt?!

ORIGINAL: juneb

ORIGINAL: *Musti*

takk :) skal jeg gjøre.. men når får man nytt skattekort tilsendt?!
Du vil jo få nytt nå i desember eller januar.. Har du like mye skattetrekk da,kontakter du skatteetaten.. Mulig du må fylle ut et skjema om endring av skattekort,men kan jo hende at du får frikort for 2011 automatisk [:)]

vil du ikke ha rett på dagpenger da?
Det fikk jeg for noen år siden, jobbet i en jobb som ikke var mulig å fortsette i når jeg var alene med unger. Fikk da også redusert OS [;)]

Husk å gi beskjed til skatteetaten om at du ble alene nå før nyttår. Da får du skatteklasse 2 for hele 2010.

ORIGINAL: pepsi79

vil du ikke ha rett på dagpenger da?
Det fikk jeg for noen år siden, jobbet i en jobb som ikke var mulig å fortsette i når jeg var alene med unger. Fikk da også redusert OS [;)]

får ikke dagpenger når jeg får full OS.. for jeg kan ikke stå som jobbsøkende og ta hvem som helst jobb, når som helst[:)] så får OS istede for dagpenger :)

ORIGINAL: Gartner

Husk å gi beskjed til skatteetaten om at du ble alene nå før nyttår. Da får du skatteklasse 2 for hele 2010.

men dem vet jo det, har vært nede og endra det.. var aleine fra dag 1.. så hele 2010 har jeg vært aleine :) har også vært i skatteklasse 2 hele 2010.. men syns 4000 fra OS fra mye og trekke..[&o]

ORIGINAL: juneb

ORIGINAL: Gartner

men dem vet jo det, har vært nede og endra det.. var aleine fra dag 1.. så hele 2010 har jeg vært aleine :) har også vært i skatteklasse 2 hele 2010.. men syns 4000 fra OS fra mye og trekke..[&o]

Det er det altså! jeg skatter 9% av full os å får utbetalt 11200 ca. Så endre skatte prosenten din!!! 9% er nok å skatte, mange som skatter mindre en det også!

Back
Topp