Fra mage til rygg

emma1

Betatt av forumet
lillemor liker aller best å ligge på mage og er utrolig sterk i nakken til å va så liten. Barnelegen på 6ukers kontrollen ble imponert og måtte undesøke henne om hun hadde noen låsninger...noe hun ikke hadde. I dag er hun 7+2 og snudde seg fra mage til rygg flere ganger når hun lå i babygymmen sin.

Måtte søke dette opp når det er "normalt" og de fleste svar var rundt 4/5mnd...

Flere som har opplevd at de lille har snudd seg allerede?

Er det "bevisst" da? Kanskje hun er ivrig på å løfte opp overkroppen og tipper over? :)

Mi gjør også det innimellom, men det er ikke bevisst... de får slagside med hodet og tipper, selv om det kan se veldig kontrollert ut. Mi er 3 mnd, og har nettopp begynt å snu fra rygg til mage! Nå blir det travelt [emoji100]

Det har min jente og gjort en del, men det er fordi hun løfter hodet og strekker seg, så da tipper hun over :)

Han her er ikke i nærheten. 6 uker og 2 dager. Løfter hode litt, men ikke så mye når gan ligger på gulvet heller. Mer om han ligger på brystet mitt

Min eldste var vel rundt ni uker da han snudde seg bevisst første gang :) krabbet tidlig også. Minstemann er litt mer bedagelig :)

Litamor snur seg fra rygg til mage, men kun når hun tror hun skal finne pupp :-p hun er 12 uker og har holdt på med det en stund. Hun har ennå igjen å forstå at hun må flytte på armen som er på siden hun ruller mot. Den blir liggende under henne, og hun klarer da å rulle tilbake igjen på ryggen. Klarer ikke å rulle fra mage til rygg når hun ikke har armen under

Back
Topp