Fra "gammelt" av...

Ta dem ut av situasjonen, snakke rolig og forklare hvorfor/hvorfor ikke hjelper hvertfall etter hvert, men innimellom fungerer jo ingenting ikke alltid lett med disse søte små rampene her må de sitte ved bordet til de har spist seg mette og helst smake på alt de har fått på tallerkenen, men må ikke spise opp det de ikke liker

Haha syns nanny 911 er flink jeg, får litt tips og råd på veien. Men hun har ekstremtilfeller å slite med da, regner ikke med at det er tilfelle her :P
Så på henne før jeg og, men har vel fått øynene opp for at hennes metoder ikke er de beste, og ikke passer alle barn ;-)
Men nå jobber jeg med barn da, så har jo en del pedagogikk i lomma og ;-)

Så på henne før jeg og, men har vel fått øynene opp for at hennes metoder ikke er de beste, og ikke passer alle barn ;-)
Men nå jobber jeg med barn da, så har jo en del pedagogikk i lomma og ;-)
Ja er noe med det, jeg bruker prøve meg fram i blinde-metoden

Nettopp det jeg lurer litt på, da.. Om det er riktig å sende ei på 2.5 på rommet? Hun er jo fortsatt liten, skjønner jo ikke alt..

Jeg syns ikke man skal bruke rommet som straffested, det skal være hyggelig på rommet.. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Sånn som i gårkveld her, så skulle vi på badet, men det ville hun ikke. Satte seg ned å sa: jeg vil i skammekroken. Så da ville hun det istedenfor å gå på badet :-D Hehe, hun er så søt! Fikk rulla det bort, så gikk veldig greit å få stelt henne. Så det nytter tydeligvis å avlede dem litt :)

Sånn som i gårkveld her, så skulle vi på badet, men det ville hun ikke. Satte seg ned å sa: jeg vil i skammekroken. Så da ville hun det istedenfor å gå på badet :-D Hehe, hun er så søt! Fikk rulla det bort, så gikk veldig greit å få stelt henne. Så det nytter tydeligvis å avlede dem litt :)
Ja da er tydeligvis skammekroken egentlig et sted hun ikke forbinder med straff. (selv om jeg synes det er litt fælt at ei på 2.5 år kan det ordet ;-)). Og da er det i mine øyne ikke noen vits å bruke det.

Og ja, avledning funker som regel fortsatt bra i den alderen ;-)

Og i en sånn situasjon ville jeg ikke straffet for at de ikke vil på badet.
Det er noe du har bestemt at hun skal, så det er ikke diskutabelt en gang. Hadde lekt "førstemann på badet" feks, sånn at det er lystbetont å gå dit.

Senga skal være et positivt sted ja. Synes ikke trusler generelt er greit uansett. Å spise opp maten hører vel til etterkrigstiden. Barna må lære seg å kjenne på sulten/mett. Å smake på alt er viktig. Å forvente at barn sitter i ro i 15-20 minutter er heller ikke ille synes jeg.

Ja da er tydeligvis skammekroken egentlig et sted hun ikke forbinder med straff. (selv om jeg synes det er litt fælt at ei på 2.5 år kan det ordet ;-)). Og da er det i mine øyne ikke noen vits å bruke det.

Og ja, avledning funker som regel fortsatt bra i den alderen ;-)

Og i en sånn situasjon ville jeg ikke straffet for at de ikke vil på badet.
Det er noe du har bestemt at hun skal, så det er ikke diskutabelt en gang. Hadde lekt "førstemann på badet" feks, sånn at det er lystbetont å gå dit.
Sender henne ikke i skammekroken, eller gir henne "straff" hvis hun ikke vil på badet, da:-P

Back
Topp