Fra flak til baby

Flaket

Flørter med forumet
Det var så få dagbøker her at jeg slenger meg på!
Jeg er 91 mod. Fra Vestfold med samboer og hund.
Fikk positiv cb test 11 dpo onsdag 11 februar, trodde ikke på den så tok noen flere etterhvert og da var det absolutt ingen tvil!

Jeg har en historie bak meg med mye celleforandringer over lengre tid, og mistanke om endometriose pga en stor skygge på venstre side av livmor. Det er ikke undersøkt videre så jeg kjenner det bekymrer meg hva der egentlig er.

Ble gravid 2 PP etter 12 år på pilla. (Sjokkert ja!) Og er nå kjempe spent! I dag er jeg 4+4.

Har første legetime neste fredag 27/2.
Kjenner tiden går så alt for sakte!
 

Vedlegg

  • 1424245655863.jpg
    1424245655863.jpg
    39,4 KB · Visninger: 23
Må bare få med at flaket er noe samboeren kaller embryoet da han har lest barnets utvikling og at det først er et flak Før det utvikler seg vidre :D haha
 
I dag har magen vært helt sinnssykt oppblåst, ser ut som om jeg er flere mnd på vei.. men blitt litt bedre utover kvelden.

Jeg snakka med gynekologen min i dag også og fikk time til UL og oppfølging av endo, skygge og celleforandringer den 5 mars, så nedtelling har begynt. Håper på et sterkt og bankende hjerte ♡

Ellers er ulvehungeren virkelig på plass og jeg spiser masse, hele tiden.
 
Tenkt mye på navn til frøet i dag. Guttenavn kom lett, men jentenavn var det verre med.. å ikke tenke på grusomme kvinnfolk man kjenner med samme navn er ikke lett, men vi ble enige til slutt så nå er vi klare til å møte h*n :D

Jeg har også funnet ut hvordan jeg skal fortelle nyheten til min mor, som ikke veit vi har prøvd å få barn engang. Hun skal Være med til gynekologen neste onsdag (skal spise lunsj) men tenke be sykepleieren der hente moren min på venterommet hvis vi ser et bankende hjerte :D så hu kan se det på skjermen med meg ♡ Hu kommer til å få sjokk! (Håper på sjokk av glede..)

Åååå! Som jeg gleder meg til tiden fremover! Håper lille flaket holder deg godt fast der inne og at jeg får hilse på h*n i oktober ♡
 
Så spennende. Moren din kommer til å bli kjempe glad
 
Jeg satser alt på det ihvertfall :D om ikke så får hu ihvertfall reint sjokk ;)
Det går nok opp for henne. Kanskje ikke akkurat da, men etter ett par dager. Dere har jo vist det en stund, men det må nok synke inn til henne også
 
I helga jobba jeg alene hele lørdagen, hadde store smerter i hofter og korsrygg, men gjennomførte hele dagen. Fikk hentet meg inn med en skikkelig sofa-slite dag på søndag (trodde jeg)

Nå står jeg på jobb og allerede etter to timer er smertene nederst i ryggen tilbake. Kjenner jeg gråter inni meg. Hva skal jeg gjøre??

Buksesmekken må jeg gå med åpen for å ikke gå med konstant trykk på bollemagan.
Jeg er så vilt sulten, uansett hvor mye jeg spiser så rumler magen etter mer etter 5 minutter.

Også må man ikke glemme den intense kuldefølelsen i hele kroppen! Går med konstant gåsehud fordi jeg er så kald og trøtt.

Og jeg er grinete på samboern min i dag.

Lenge leve elendigheten!

Det var dagens klaging. Noen flere som ikke har det helt tipp topp?
 
Ikke helt tipp topp her heller. Har fått tilbake nerven I klem som jeg hadde forrige svangerskap. Ikke spesielt godt. Var nesten ikke gangfør etter jobb I går kveld
 
Var hos legen i går, lenge siden jeg har Vært hos fastlegen og syns det var veldig hyggelig :) fikk litt forklaringer på ting og tang, fikk helsekort og ikke minst bekreftet graviditeten :D nå er det bare få dager til UL og jeg gleder meg så vilt mye! ♡

Vært noen dager nå som jeg kjenner følelsene tar litt overhånd, gleder meg mer enn jeg noensinne har gjort før, men kjenner både jeg og samboern stresser mye med penger siden vi må finne et nytt sted å bo før baby kommer. Men vi prøver så godt vi kan å prate om det og har vel foreløpig kommet med en plan, den er beintøff men vi har trua :)
 
Jeg fortalte det til foreldrene mine i går etter legetimen forresten! Hadde pakket inn en haug med garnnøster og lagd et kort som hadde brev fra storken som innhold :) mamma ble kjempe glad og mega overraska! Pappa lagde det sykeste fjeset ever og skjønte ikke stort igrunn. Sånn får det nesten være.. Han bestilte ei jente etterhvert da :) men pga sykdomshistorien min så var de ganske bekymret.

Mamma gleder seg ekstremt mye til UL på torsdag :D
 

Vedlegg

  • 1425138929852.jpg
    1425138929852.jpg
    55,3 KB · Visninger: 20
Jeg fortalte det til foreldrene mine i går etter legetimen forresten! Hadde pakket inn en haug med garnnøster og lagd et kort som hadde brev fra storken som innhold :) mamma ble kjempe glad og mega overraska! Pappa lagde det sykeste fjeset ever og skjønte ikke stort igrunn. Sånn får det nesten være.. Han bestilte ei jente etterhvert da :) men pga sykdomshistorien min så var de ganske bekymret.

Mamma gleder seg ekstremt mye til UL på torsdag :D
Hihi. Så koselig ;) Gratulerer så mye!
 
I dag har formen Vært helt merkelig. Kjempe kvalm og kjempe sulten på en gang.. vanskelig å spise da!
Samboern hadde siste fridag Før en uke med nattevakt så da har han virkelig passa på meg i dag ♡ Orka ikke dra på jobb pga formen, skikkelig uggen og dårlig i magen og følelsen av å måtte spy store deler av dagen så her har jeg liggi rett ut på sofaen. Godt var det!

Jeg hater den nye reklamen til kreftforeningen forresten. Griner hver gang.
 
Det er vanskelig å lyve til svigers! Hu lurte på hvorfor jeg ikke var på jobb og jeg skyldte på influensa/omgangssyke et eller annet.. veit ikke hvor lenge hu kommer til å kjøpe den historien.. Vi har tenkt til å fortelle om at hu skal få sitt første barnebarn på bursdagen hennes som er 11 mars. Samboern min er enebarn og har alltid sagt han ikke skal ha barn til hu så dette blir en stoor overraskelse, som jeg tror hu blir utrolig glad for :D spent!

Jeg har snakka med sjefen nå og hu var veldig forståelsesfull, jeg skal få tilrettelegging i butikken så jeg får noen med meg på jobb noen timer om dagen. Det blir utrolig deilig så jeg kan fly på do når jeg må og kunne sitte når jeg trenger det i tillegg til at jeg kan delegere den mest tunge jobben til andre. Deilig å Være butikksjef når man får så god tilrettelegging!

noen flere som har fortalt det til sjefen? Hvordan var reaksjonen og får du noen spesiell tilrettelegging?

Og noen som har noen tips til åssen jeg kan si det til svigers? Vi vurderer noe så enkelt som en kopp som det står "bestemor hvet mye.." og putte en konvolutt oppi der det står "nå veit hu enda mer" også ha et UL bilde inni der :)
men kan bli litt kjedelig..
 
I natt har jeg nesten ikke fått sove.. kjenner jeg er så spent, så nervøs! UL i morgen og jeg lengter så fælt etter et bankende lite hjerte ♡ er livredd for at det ikke skal Være noe der.. veit ikke hva jeg Gjør da :'(

Håper lille reka har et stort og sterkt hjerte som banker for mamman sin ♡
 
Reka på ultralyd 6+6 for en fantastisk dag, sett det lille bankende hjertet ♡
 

Vedlegg

  • 1425860239069.jpg
    1425860239069.jpg
    64,7 KB · Visninger: 23
Back
Topp