Fra ett forhold til et annet - AVSTEMNING!

Hysj...

Glad i forumet
Når papirene om ønsket separasjon er signert, bevitnet og sendt inn... MÅ man (moralsk sett) vente med å ... vel ... gjøre noe med en annen? BØR man vente til man har fått svaret? Hvem er det egentlig som bestemmer når et forhold er over og når man kan starte på nytt? En tilfeldig saksbehandler med påskestress?

Synspunkt, vær så snill??

Min mann og jeg var ikke enige om separasjon, men jeg søkte fordi jeg ville ut av ekteskapet. Da de papirene var sendt inn, vi ikke lenger bodde sammen (og vi hadde ikke barn), så kunne jeg finne på å ha en liten affære eller to. Var forsiktig i begynnelsen, og var ikke offentlig med noen av de. Så fant jeg plutselig ut at det nok var best å være singel en stund, du vet for å finne meg selv:) Følte ikke at jeg gjorde noe galt i den perioden, selv om jeg offisielt ikke var skilt.

Er det over så er det over... Men man kan ta såpass hensyn at man ikke gnir det i fjeset på den andre....

Hvis barn er innblandet så mener nå jeg man bør vente. Gi oss dem tid til å bearbeide det hele. 

Labambie skrev:
Hvis barn er innblandet så mener nå jeg man bør vente. Gi oss dem tid til å bearbeide det hele. 

Jeg har barn ja. Men de skal uansett ikke ivolveres i noe med det første. Det er i dette tilfellet snakk om et langdistanseforhold (med mulighet for å bli kortdistanse hvis det går bra), så treff vil bare foregå borte fra hjemmet, i barnefri helger.

Forholdet deres er jo avsluttet....at en papirmølle tar sin tid, har ikke så mye med saken å gjøre.....Kjør på, kos deg, men vær diskrè :)

Ta hensyn til barna. Er det over så er det over. Men barn tenker mye når mor eller far plutselig har jeg en ny så det er viktig at de blir fortalt hvordan det ligger an og introdusere den nye med forsiktighet. Ellers synes jeg ikke man skal ta for mye hensyn fra den andre partneren, men selvfølgelig ikke gni det oppi ansiktet på den andre.

Så lenge man er enige om at man går fra hverandre, OG har flyttet fra hverandre, så mener jeg det er fritt frem.

Jegogde2guttamine skrev:
Forholdet deres er jo avsluttet....at en papirmølle tar sin tid, har ikke så mye med saken å gjøre.....Kjør på, kos deg, men vær diskrè :)

Enig!

Back
Topp