Fra enslig prøver, til prøver med samboer

Snuppelupp87

Elsker forumet
Marshmallows2021
Aprilspirene 2023
Oppdatering: Minstemann er 16 mnd og nå prøver vi på tredje og siste baby.

PP1: EL 02.07 - IKM 17.07 Kjemisk
PP2: EL 30.07 - IKM 14.08 (15.08)
Positiv digital 10.08.22



Tenkte jeg kunne lage meg en dagbok her inne. Sikkert en fin måte å følge med på min egen reise, og kanskje treffe andre som er på lignende reise eller har like opplevelser.

Min reise begynte i 2018, da jeg som enslig (med unntak av korte forhold) ønsket meg et barn nr 2. Noe mann var ikke i sikte, og jeg tenkte at det nok ikke var meningen for meg å få barn med en mann (til) i mitt liv.

Førstemann er født i 2010, og jeg kjente mer og mer hvor mye jeg savnet et barn nr 2. Min sønn ønsket seg også søsken, og var mye lei seg over å være enebarn. Da begge ønsket det samme, startet jeg prosessen med hvordan får barn som enslig.

Kort fortalt så bestemte jeg meg for en klinikk i Danmark, som jeg hadde god dialog med, og i september 2018 skulle jeg reise ned for å få oppfylt mitt største ønske. Månedene gikk sakte. Så kom bomben. I august 2018 traff jeg min nåværende samboer. Og det smalt, stjerner og alt :laughing002 Danmark ble satt på vent. Og sommeren 2019 bestemte vi oss for å prøve på vårt første barn sammen. Etter 12 pp ble vi endelig gravide i juni 2020. Februar 2021 kom lille raspeballen til verden :Heartred
 
Last edited:
Masse lykke til :)
 
Lykke til, håper dere får ønsket deres oppfylt snart :love017
 
Pp12 og cd 19,men fortsatt ingen el. Forrige pp hadde jeg en syklus på 40 dager. El kom på cd21. Hadde kjemisk da, og tr kom 4 dager forsinket etter noen dager med svakt positive tester. Første positive på da 11pp, så både jeg og samboer ble ganske skuffet da tr kom :arghh: Nå venter vi på positiv el test, og håper en pp med grapefruktkjerneekstrakt, babyklister og bidronninggele er tingen :joyful:
 
Pp12 og cd 19,men fortsatt ingen el. Forrige pp hadde jeg en syklus på 40 dager. El kom på cd21. Hadde kjemisk da, og tr kom 4 dager forsinket etter noen dager med svakt positive tester. Første positive på da 11pp, så både jeg og samboer ble ganske skuffet da tr kom :arghh: Nå venter vi på positiv el test, og håper en pp med grapefruktkjerneekstrakt, babyklister og bidronninggele er tingen :joyful:

Har du prøvd Salvie te?
Det er neppe en vidunder te som fungerer på alle. Men for meg har den gjort utslag.
På første prøvde vi lenge, og første pp jeg drakk salvie te (og tok bidronninggele) så ble jeg gravid.
Det samme skjedde nå, men på pp2 :)
 
Har du prøvd Salvie te?
Det er neppe en vidunder te som fungerer på alle. Men for meg har den gjort utslag.
På første prøvde vi lenge, og første pp jeg drakk salvie te (og tok bidronninggele) så ble jeg gravid.
Det samme skjedde nå, men på pp2 :)
Det skal jeg prøve :D Takk for tips!
 
Kom også på.
Den skal drikkes fra CD1 og til EL.
Men for meg,(/tilfeldig eller ikke) så får jeg EL dagen etter jeg slutter å drikke det.
Så når jeg ikke drakk te cd 14, så fikk jeg EL cd 15. Det skjedde også begge gangene. :)
Hmm. Da skal jeg prøve det neste gang. Men forhåpentligvis blir det ikke en neste gang :smiley-angelic001
 
CD20. Skal ta el test senere i dag. Fikk lagt inn aksjer i går, så vi er hvertfall sikret :laughing002 grapefruktkjerneekstrakten gjør sin jobb utenom el og den visst :laughing005 og babyklisteret venter pent på tur :happy112
 
Cd21 i går, og endelig positiv el test. Men dessverre var det dårlig prestasjon fra mannens side, så siste aksje innlegging var på tirsdag kveld :arghh: Håper vi klarer å få til noe i ettermiddag, ellers er vel sjansen liten denne mnd :(
 
Med mindre du temper kan det godt være at egget ikke har sluppet enda! Men huff, stakkars både deg og mannen din. Kjedelig når man ikke får det til - skjedde her også på onsdag, men det var før EL i det minste, så ingen krise.

Krysser fingrene for deg :) Brukte du lang tid på førstemann?
 
Med mindre du temper kan det godt være at egget ikke har sluppet enda! Men huff, stakkars både deg og mannen din. Kjedelig når man ikke får det til - skjedde her også på onsdag, men det var før EL i det minste, så ingen krise.

Krysser fingrene for deg :) Brukte du lang tid på førstemann?
Heldigvis var det fortsatt positiv test både i går ettermiddag og i dag. Så vi fikk lagt inn aksjer i går, og jeg skal prøve meg på en runde til i kveld :hilarious: krysser fingrene for at det går! Er vel ikke så lett for mannfolkene heller, som MÅ prestere akkurat de dagene i mnd :laughing002

Førstemann kom på prevensjon, og var ikke så veldig planlagt :laughing002 Men trodde ikke det skulle gå så lang tid på nestemann. Blir en tur på Hausken hvis det ikke går denne runden. Da er det gått et år :sick009
 
Da var det negativ test i morges, men siden noen mener at egget slipper ved negativ test, så la vi inn aksjer i morges også :dance008 Nå er det bare å vente i dpo land.. Tenker jeg begynner på babyklister i kveld, så er jeg sikker på at egget har sluppet :happy112Blir spennende med første pp der jeg bruker hjelpemidler. Tenk hvis det klaffer denne gang :smiley-angelic001

Er det noen der ute som har brukt babyklister og har god erfaring med det? :hello2
 
Da er jeg 6/7 DPO, og har hatt murringer og stikking et par dager. Kjenner også noe form for trykk nedi der, som jeg gjør under el. Vet ikke om det er et symptom på noe? Tenker jeg venter noen dager med å teste enda. Etter kjemisk forrige mnd, så vet jeg ikke om jeg vil se en strek så tidlig :nailbiting: Guttungen har reist på ferie til faren, så det er altfor rolige dager til å ikke tenke på testing :hilarious:
 
Her var jeg så ivrig etter å fortelle om at el nærmer seg, at jeg like godt postet det i dagboken din i stede for i ikm-tråden :joyful:

Håper jeg joiner deg i dpo-land snart :D
 
Last edited by a moderator:
Rundt 8 dpo nå. Fortsatt murring og stikking. Vært småkvalm noen dager. Ingen positiv test enda :arghh: Så var det å holde seg noen dager før neste test da :hilarious: De ligger på badet og roper på meg :arghh: kom og bruk meg, skriker de. Men jeg må rett og slett bare lukke ørene :shifty:
 
Back
Topp