Fra ca uke 13 er det mulig å se kjønnet på ultralyd!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvordan klarer de egentlig å finne ut kjønnet på den lille i magen? Vi ble med på ultralyd i uke 14 hvor jordmor Merete Arnøy, som har spesialutdanning i ultralyd, fant ut om det var en liten gutt eller jente i magen.

– Kjønnet kan en stort sett se på ultralyd fra uke 13. Noen ganger kan en se det allerede i uke 12, mens det andre ganger ikke er helt tydelig i uke 13 – og vi må vente noen dager til, sier Merete Arnøy. Hun er jordmor, har spesialutdanning i ultralyd og driver privatpraksisen «Meretes Ultra».

Klikk her for å se en fantastisk video av en ultralydundersøkelse.

Ønsker du å vite kjønnet? Hvorfor/hvorfor ikke? :)

Vil ikke vite kjønnet, det er en fin overaskelse når barnet kommer;)

Vi skal heller ikke vite denne gangen. Det er en av de få tingene man virkelig ikke kan styre selv og vi er takknemlige uansett hvilket kjønn det er [emoji4]

Skal heller ikke vite kjønnet :) Er slik jeg har brukt å gjøre det! :p

Vi vil gjerne vite kjønnet[emoji5]️ syns det er en veldig fin tanke å ha det som en overraskelse, og kunne ønske jeg klarte det. Jeg er bare alt for nysgjerrig[emoji16]

vi har ikke snakket om det enda, men jeg personlig vet ikke helt om jeg vil vite eller ikke... får bruke de neste ukene på å tenke litt på det og høre med mannen hva han tenker :)

Vi skal ikke vite kjønnet. Det skaper en helt egen magisk stemning på fødestua når man ikke vet hva man skal få i armene sine. Selv jordmorstudenten ble rørt til tårer under forrige fødsel.
Jeg ønsket ikke å vite kjønnet med nr 2 heller, men da overstyrte eksen min meg, han er latterlig dårlig på hemmeligheter og overraskelser.
Det opplevde jeg som kjipt den gangen, så veldig glad for at min nåværende er lik meg når det gjelder dette:Heartpink

Åå, kjenner jeg gleder meg litt ekstra til fødsel nettopp pga dette :Heartpink

Vi skal vite kjønnet, og skal til Meretes Ultra neste fredag, og da er jeg 13+3 [emoji2][emoji1374]

Vi skal vite!! En av tingene som gjør graviditeten litt kortere, mener jeg, er å glede seg til det. Også så koselig å gi bebien i magen et navn med en gang, og å kalle den lillesøster eller lillebror til datteren min :Heartpink

Vi skal vite!! En av tingene som gjør graviditeten litt kortere, mener jeg, er å glede seg til det. Også så koselig å gi bebien i magen et navn med en gang, og å kalle den lillesøster eller lillebror til datteren min [emoji813]pink
Veldig enig! [emoji16] Og er altfor nysgjerrig [emoji6]

Vi skal nok vite :) Liker å lage rede, og ønsker å vite hvem jeg lager for <3 Har heller ikke selvdisiplin til ikke å vite det når jeg skal ha UL hver 2.uke fra august :p

Skal til Jordmorklinikken når jeg er 13+2 om et par uker - håper man kan se kjønnet da! Er så nysgjerrig hehe

Her er jeg sååå usikker på hva jeg egentlig vil[emoji15] På den ene siden er det så hyggelig å vite hvem man har i magen sin, mens på den andre siden hadde det vært spennende å ikke vite‍♀️

Back
Topp