Fra babylykke til biltrøbbel

Håndballmamma

* Lykke *
Novemberskattene 2014 <3
Påskekyllingene 2020
Da man trudde at bilen va i orden så gikk den i nødmodus:( ett verskted sa d var luftmengdemåleren, så delen ble bestilt og skifta, så fikk jeg tlf i mårrest å tenkte Jess nå er bilen i orden.
Men den gang ei. D var ikke feilen og bilen var like ubrukelig. Verkstedet ga da beskje om at di ville jobbe videre. Etter d har vi ikke hørt noe og jeg frykter tusenlappene flyr avgårde. Super hormonell dag hvor all matlyst og glede er borte. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

åh nei :(

Vet hvordan det er. Registerkjedet på bilen vår røk i fjor sommer (rett etter at bruktbilgarantien utløp). 13.000 værsågod!
Håper dere kommer billig og ikke minst raskt unna.

Bil er og blir nok en utgiftspost ja...... utrolig kjipe penger....

håper di finner feilen og at det ikke blir alt for dyrt å fikse...

Vet hvordan det er.. har akkurat repartert våres og håper den holder :-)
Håper de finner feilen, utn at det koster all verden..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kjenner følelsen. Bil er sørenmeg mye styr! Håper de finner fort ut av det da :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Har ikke hørt noe fra verkstedet siden kl 10.00 i dag :( det lover alt annet enn godt
Har til nå kjøpt deler for 12.500kr + 10.500kr
Så kommer verkstedtimer i tillegg
Mistet heeelt all gleden med å se på babyutstyr og leiligheter. :( godt vi fikk ca 50.000kr i skattepenger da.

Men nå blir vi vertfall ikke å kjøpe noe ny bil. Er så gla i Mazdan vår men den har jo gått 280000km da så d var vel på tide at noe skulle skje.

Her har vi og brukt endel penger på bil i år. Allerede brukt ca 10 000.- og nå hadde vi den på EU kontroll og må hu med ca 12-15 000.- for at den skal bli godkjent + at vi trenger en full service på den :(

Huff..husker sist vi hadde inn 7 seteren vår inn på EU kontroll.. ble 22 tusen kjappe det gitt. Denne gangen ble det knappe 3 tusen ^^,

Bil er noe herk når det er feil. Men fy flate så deilig å ha. Ikke rart værden går nesten under når man nå ha den på verksted. Det er så slitsomt å ikke hvite hva det ender på.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Akkurat fått beskjed om at turboen ryker på vår bil snart. 25K ut av vinduet

:( bil er noe drit når det er trøbbel.
Vår bil blir stående noen uker på verksted i påvente av at tekniker skal komme fra ferie, og det blir dyrt. Det betyr at jeg ikke kan besøke mormor denne sommeren. :(

Gav 80.000,- for min for 2 år siden, og har i ettertid brukt 40.000,- på den :( Alt startet selvfølgelig måneden etter at garantien gikk ut! Bil er dessverre et nødvendig onde...

De skal egentlig ringe for hver del de skifter om prisøkning. Det gjør ihvertfall verkstedet mitt :)

Kjett når det er utgifter med bil, husker da jeg var alene og dårlig råd, bilen på verksted hver mnd :mad:

Nå er det gudskjelov romsligere slik at det er såpass ny bil at man bare trenger å følge servicer :)

Da er det klart at selvskiftet registerreim var problemet med bilen. Vi har også besluttet å kjøpe ny bil siden vi MÅ ha 2 biler

Greit di fant ut av det men kjipt å måtte på biljakt???

Her røyk det og luktet svidd når samboer dreiv å rygge med campingvogna i går kveld.... Ikke sikre på hva det var men han tror det var bremsene som gikk varme.... Bilen har fått hvile i dag... Håper han kan teste den i kveld så jeg slipper buss i morra tidlig også.... Ikke lenge til vi skal på langtur så trenger virkelig bilen.......

Vi fant ut det var clutchen som fikk kjørt seg her om dagen. Men fungerer greit nå i ettertid.... Den vogna skal ikke opp på tunet her mer har vi funnet ut.... Selv om oppkjørselen er brei blir det vanskelige vinkler å rygge i og fort trangt når både bil og vogn skal svinges på....

Bilen vår har stått på verkstedet nå og den totalte regningen er på 30 tusen. Men, phu, vi får alt dekt på forsikringen under motorhavari! Glad noen tipset meg om det, siden vi faktisk har toppforsikring.

bil nr to skal på verksted på torsdag...... drivledd eller noe sånn som skal fikses.... Kommer på litt over 3000 kr trodde di..... Jeg frykta opp mot 10000 så var ikke så galt xsmile8

Bilen vår har stått på verkstedet nå og den totalte regningen er på 30 tusen. Men, phu, vi får alt dekt på forsikringen under motorhavari! Glad noen tipset meg om det, siden vi faktisk har toppforsikring.

Så heldige dere er. Feilen på vår bil er nok dessverre selv forskyldt, og regningen ble på 19500kr :( surt men er man avhengig av bil så blir d sånn. Jeg skal fly opp til Alta i dag å hente den og kjøre alene til Bodø med den i morgen. Gruer meg, blir nok en laaaang dag med maaaaange stopp

Jeg jubler for at 17 timer i bilen/ på stopp forskjellige steder har gjort at Mazdan endelig står på parkeringsplassen hjemme.

Det ble en laaaaang biltur, mange stopp og mange hormonelle tårer på turen. Jeg parkerte 03.10 hjemme og i dag har jeg offisiell sove/ sløve/ hvile dag og jeg skal IKkE sitte. For det gjorde jeg nok av i går :D

Back
Topp