Fra babyhåp til baby ❤

Herlig med andre trimester og snart OUL ❤️
 
15+3

Denne uka har jeg bekymret meg litt hver dag for at det ikke skal være liv i magen likevel. Formen er jo så fin og med fullt kjør på jobb og lange dager glemmer jeg innimellom også at jeg er gravid. Jeg har også lest at man skal kunne kjenne livmoren når man ligger på ryggen, også har jeg ikke helt fått til det heller. Men i går da vi pakket til helgeturen sa samboer: "nå ser man vel litt at du har babymage?". Det var faktisk skikkelig koselig å høre. [emoji4] Så da har kanskje magen vokst litt. Når jeg tenker meg om var faktisk turbuksa jeg brukte forrige helg litt trangere enn sist. Og nå som jeg ligger i senga og nyter at det er helg, kjennes magen veldig full ut. Og når jeg legger hendene på den føler jeg at den står litt mer opp, og den er ikke myk, men som en litt fast kul. [emoji7][emoji173]
 
Jeg tror man ser seg litt blind på magen selv. Den vokser jo ikke så fort i starten og man ser den selv hver dag. Jeg mente også at det ikke hadde skjedd noenting men mannen så det :) Har du vært hos/skal du til jordmor snart? Jeg var der i uke 16 og det viste seg at jeg trodde livmora var lenger ned enn den egentlig var. Så fort hun fikk vist meg det kjente jeg det selv :) Det er vel snart OUL også? Den synlige babymagen kommer nok snart :)
 
Jeg tror man ser seg litt blind på magen selv. Den vokser jo ikke så fort i starten og man ser den selv hver dag. Jeg mente også at det ikke hadde skjedd noenting men mannen så det :) Har du vært hos/skal du til jordmor snart? Jeg var der i uke 16 og det viste seg at jeg trodde livmora var lenger ned enn den egentlig var. Så fort hun fikk vist meg det kjente jeg det selv :) Det er vel snart OUL også? Den synlige babymagen kommer nok snart :)
Ja, du har nok rett i at man ser seg litt blind på det selv. [emoji6]
Jeg skal til jordmor på onsdag, gleder meg til det. Håper hun kan finne hjertelyden. Også er det oul om to uker. [emoji106]
 
Wææ tenk at det snart er oul! :D så spennende! Den tiden før oul er så nervepirrende. Husker jeg var helt utslitt selv av alle tankene [emoji85]
 
Wææ tenk at det snart er oul! :D så spennende! Den tiden før oul er så nervepirrende. Husker jeg var helt utslitt selv av alle tankene [emoji85]
Ja, kjenner jeg er spent! Er så redd for at det ikke skal være liv likevel. Men nå skal jeg til jordmor på onsdag, så håper å få høre hjertelyden der og bli litt beroliget. [emoji4]
 
16+0

I dag har jeg vært hos jordmor. Det var så fint å være der, for hun hadde så god tid til å prate, informere og svare på spørsmål. [emoji4] Hun kjente på livmoren, og jeg fikk høre hjertelyden til lille skatten i magen. Det må være den fineste lyden som finnes! [emoji7][emoji7][emoji7][emoji173]
 
16+0

I dag har jeg vært hos jordmor. Det var så fint å være der, for hun hadde så god tid til å prate, informere og svare på spørsmål. [emoji4] Hun kjente på livmoren, og jeg fikk høre hjertelyden til lille skatten i magen. Det må være den fineste lyden som finnes! [emoji7][emoji7][emoji7][emoji173]

Grattis med ny uke :D
Godt å høre at time hos JM var fint! Jeg hadde samme opplevelse selv i forrige uke :) Magisk å høre hjertet som hamrer i vei ❤️
 
17+1

Nå begynner sakte men sikkert magen å synes litt. [emoji4] Jeg tror i allefall den er litt rundere nederst enn den har vært før. Den kjennes også litt stram og hard ut innimellom. Nå gleder jeg bare så mye til jeg begynner å kjenne liv. [emoji173]

Ellers valgte jeg å bli hjemme fra jobb i dag, og jeg klarte det uten å få dårlig samvittighet. Jeg følte meg bare så sliten i dag. Har hatt noen hektiske uker med lange dager på jobb. På tirsdag var jeg nesten 12timer på jobb. Så jeg sa til meg selv: "Jeg er faktisk gravid, og i dag trenger jeg en hviledag". Veldig fornøyd med å prioritere meg selv og knøttet først. Tror det var helt riktig valg i dag. [emoji4]
 
Så gøy at magen begynner å synes! Snart kommer de små sparkene også :Heartred Lurt å høre på kroppen og bli hjemme fra jobb. Kos deg i dag og snart er det helg :) :)
 
17+1

Nå begynner sakte men sikkert magen å synes litt. [emoji4] Jeg tror i allefall den er litt rundere nederst enn den har vært før. Den kjennes også litt stram og hard ut innimellom. Nå gleder jeg bare så mye til jeg begynner å kjenne liv. [emoji173]

Ellers valgte jeg å bli hjemme fra jobb i dag, og jeg klarte det uten å få dårlig samvittighet. Jeg følte meg bare så sliten i dag. Har hatt noen hektiske uker med lange dager på jobb. På tirsdag var jeg nesten 12timer på jobb. Så jeg sa til meg selv: "Jeg er faktisk gravid, og i dag trenger jeg en hviledag". Veldig fornøyd med å prioritere meg selv og knøttet først. Tror det var helt riktig valg i dag. [emoji4]
Koselig med mage[emoji1][emoji108]
Viktig å lytte til kroppen sin[emoji4] Var veldig dårlig med det sist, men nå må jeg det med en aktiv 2åring hjemme[emoji4][emoji108]
 
Koselig med mage[emoji1][emoji108]
Viktig å lytte til kroppen sin[emoji4] Var veldig dårlig med det sist, men nå må jeg det med en aktiv 2åring hjemme[emoji4][emoji108]
Ja, kan tenke meg det er høyt aktivitetsnivå med en 2åring. Viktig å ha litt overskudd til henne også [emoji6][emoji173] Gleder hun seg til å bli storesøster?
 
Ja, kan tenke meg det er høyt aktivitetsnivå med en 2åring. Viktig å ha litt overskudd til henne også [emoji6][emoji173] Gleder hun seg til å bli storesøster?
Ja, hun koser magen og sier baby, men tror ikke hun skjønner veldig mye enda[emoji85] Blir nok annerledes når lillesøster er kommet [emoji4][emoji4]
 
Ja, hun koser magen og sier baby, men tror ikke hun skjønner veldig mye enda[emoji85] Blir nok annerledes når lillesøster er kommet [emoji4][emoji4]
Er nok ikke så lett å forstå for en 2åring, nei. Men koselig at hun koser med magen og er opptatt av det da. [emoji173][emoji4]
 
17+4

I morgen skal jeg på OUL. [emoji2] Jeg er skikkelig spent og gleder meg til å hilse på lille skatten vår igjen. Håper alt er som det skal! [emoji173] Kanskje får vi vite om det er gutt eller jente også. Det blir veldig spennende!

Masse lykke til!! :D
 
Lykke til på oul i morgen :)
 
Last edited:
Lykke til :)
 
Back
Topp