Fra babyhåp til baby ❤

Gratulerer med tredje!!! :D
 
28+0

Tredje trimester [emoji322]

Det er sprøtt hvor fort det har gått! [emoji4]

I dag har jeg kjent meg tung og hatt ganske mange kynnere. Nesten hver gang jeg har gått mellom klasserom, kopirom, personalrom og teamrom har det strammet seg i magen, og jeg er blitt tvunget til å sette ned tempoet. Nå merker jeg hvor hektisk dagene på jobb faktisk er. Jeg er vant til å haste rundt omkring, men nå sier kroppen ifra. Det litt som at hodet og kroppen er litt uenige om hvor god form jeg er i.. men må vel bare lytte til kroppen heretter. Har bare slappet av etter jobb i allefall. Fikk skrudd sammen barnesengen, men ellers bare slappet av og sett på fødeavdelingen. [emoji4] Bakte grove havrekjeks til kveldskos også.[emoji108]
Gratulerer med å ha kommet til tredje trimester! :) Siste innspurt igjen nå!
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har selv måttet stille om en del da kroppen ikke lenger henger med i det tempoet jeg er vant med og ønsker på jobb. Vanskelig å tilpasse lærerjobben og! Merket så stor forskjell til tredje trimester dessverre:oops: men vær flink å lytte til kroppen så går det bra :)
 
Gratulerer med å ha kommet til tredje trimester! :) Siste innspurt igjen nå!
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Har selv måttet stille om en del da kroppen ikke lenger henger med i det tempoet jeg er vant med og ønsker på jobb. Vanskelig å tilpasse lærerjobben og! Merket så stor forskjell til tredje trimester dessverre:oops: men vær flink å lytte til kroppen så går det bra :)
Takk[emoji4] Ja, nå er det siste innspurt! Rart og deilig. Var så rart å plutselig kjenne på kroppen at ting går litt tregt og tungt på jobb. Nå blir mottoet frem til permisjon: "godt nok, det trenger ikke være perfekt". Hvis jeg klarer å leve etter det på jobb er jeg virkelig fornøyd. Det er lett å jobbe seg ihjel som lærer. Baby og jeg kommer i første rekke nå! [emoji6]
 
Takk[emoji4] Ja, nå er det siste innspurt! Rart og deilig. Var så rart å plutselig kjenne på kroppen at ting går litt tregt og tungt på jobb. Nå blir mottoet frem til permisjon: "godt nok, det trenger ikke være perfekt". Hvis jeg klarer å leve etter det på jobb er jeg virkelig fornøyd. Det er lett å jobbe seg ihjel som lærer. Baby og jeg kommer i første rekke nå! [emoji6]
Høres veldig lurt ut :) når går du ut i permisjon?
 
Gratulerer så mye med tredje trimester [emoji16][emoji4]
 
Ja det ble greit timet sånn sett:happy: Desember har vært målet å se frem til en god stund nå så gleder meg veldig til adventstid med førstetrinn:)
Er sikkert ekstra stas med de små! [emoji4] Jeg har 5.trinn i år, blir nok mye hygge med dem også.
 
29+0

Ny uke igjen! [emoji2]

Alltid gøy med ny uke. Da starter jeg uka med frokost og koselige tekster om den nye uka i appene. [emoji108][emoji7]

Vært mye liv og sterkere bevegelser siste uka.[emoji173] Er så gøy og rart å se magen plutselig bule ut noen steder.

Gleder meg og lengter til februar nå. Er så spent på å få møte lille vidunderet i magen![emoji7]

Ble ferdig med siste maleprosjekt i helgen, så nå er det seng og kommode på rommet til lille. Må nok en tur eller to på Ikea i nærmeste fremtid også. Stor stas å ordne barnerommet!

Ellers kjenner jeg at det begynner å bli tyngre på jobb. Blir fortere sliten. Vært litt ekstra trøtt noen dager siste uka også. Bare fire uker til juleferien heldigvis! (Har ikke begynt på julegavene ennå, så det blir nok litt hektisk)[emoji319][emoji318]
 
29+4

I dag ble jeg hjemme. Var sååå sliten på jobb i går, og er veldig sliten i dag også. Ingen dårlig samvittighet for å ta en hviledag. [emoji4] Startet dagen på sofaen med havregrøt og en julefilm på Netflix. [emoji318][emoji319][emoji108]

Snakket med jordmor om kynnere på telefon i dag. Jeg får kynnere nesten hver gang jeg beveger meg mellom steder på jobb. Så til uka skal jeg høre med ledelsen om mulighetene for tilrettelegging sånn at jeg får litt roligere dager. [emoji4] Hvis det blir vanskelig, ville jordmor at jeg ber legen om sykemelding. Synes det er litt vanskelig å sykemelde meg, for jeg tenker at jeg har hatt et så lett og greit svangerskap uten noen plager og at jeg burde kunne jobbe helt ut. Men jordmor sa jeg måtte ta kynnerne på alvor, så jeg må vel bare lytte til kroppen som sier at tempoet på jobb er for høyt. Men sliter med tanker om at jeg burde klare å jobbe fullt, at jeg bare innbiller meg at jeg er sliten eller at jeg har dårlig arbeidsmoral.. [emoji53] Kynnerne gjør jo ikke vondt, det bare stikker et øyeblikk og strammer seg en stund. Kjenner det var veldig godt å ligge på sofaen i dag i alle fall.
 
29+4

I dag ble jeg hjemme. Var sååå sliten på jobb i går, og er veldig sliten i dag også. Ingen dårlig samvittighet for å ta en hviledag. [emoji4] Startet dagen på sofaen med havregrøt og en julefilm på Netflix. [emoji318][emoji319][emoji108]

Snakket med jordmor om kynnere på telefon i dag. Jeg får kynnere nesten hver gang jeg beveger meg mellom steder på jobb. Så til uka skal jeg høre med ledelsen om mulighetene for tilrettelegging sånn at jeg får litt roligere dager. [emoji4] Hvis det blir vanskelig, ville jordmor at jeg ber legen om sykemelding. Synes det er litt vanskelig å sykemelde meg, for jeg tenker at jeg har hatt et så lett og greit svangerskap uten noen plager og at jeg burde kunne jobbe helt ut. Men jordmor sa jeg måtte ta kynnerne på alvor, så jeg må vel bare lytte til kroppen som sier at tempoet på jobb er for høyt. Men sliter med tanker om at jeg burde klare å jobbe fullt, at jeg bare innbiller meg at jeg er sliten eller at jeg har dårlig arbeidsmoral.. [emoji53] Kynnerne gjør jo ikke vondt, det bare stikker et øyeblikk og strammer seg en stund. Kjenner det var veldig godt å ligge på sofaen i dag i alle fall.
Godt du lytter til kroppen din (og jordmor). Du må ta vare på deg selv og den lille nå.
Kos deg med langhelg ❤️
 
Godt du lytter til kroppen din (og jordmor). Du må ta vare på deg selv og den lille nå.
Kos deg med langhelg [emoji173]️
Takk[emoji173] Kjenner det var veldig godt med en fridag. Begynte akkurat på julefilm nummer to. [emoji108][emoji319]
 
Kos deg med en sofa-fredag, det hørtes ikke feil ut :D
 
Hørtes helt rett ut med en hviledag! :) Og fra ei som akkurat har blitt så sykemeldt så er det absolutt lurt å høre på kroppen før man går helt i kjelleren. Og spesielt hvis du har mye kynnere.
Høres ut som du har en jordmor som følger opp bra også :) Du kjenner det best selv hvor grensa går, men vet akkurat hvordan du har det :Heartred
 
Hørtes helt rett ut med en hviledag! :) Og fra ei som akkurat har blitt så sykemeldt så er det absolutt lurt å høre på kroppen før man går helt i kjelleren. Og spesielt hvis du har mye kynnere.
Høres ut som du har en jordmor som følger opp bra også :) Du kjenner det best selv hvor grensa går, men vet akkurat hvordan du har det [emoji813]red
Takk[emoji173] Ja, tror jeg bare må høre på jordmor og prøve å ikke gruble og overtenke så mye selv. Jordmor vet nok bedre enn meg hva som er lurt.[emoji4]
 
Back
Topp