fra babydyne til juniordyne - når byttet du?

Skal bytte når han blir 3 år om noen uker

Tror vi hadde byttet før hun var året, hvis jeg tenker på rett størrelse. de to minste dynene var jo alt for små.

Da han gikk fra sprinkelseng til juniorseng for noen dager siden. Er 22 måneder nå

Tja, de var vel drøyt året tror jeg. Eller når de fikk egen seng? Nja, over året. Egen seng ja. Hhv drøyt to og knapt to da. De valgte nemlig sengetøy selv på butikken husker jeg.

Nå har de to eldste dyne i voksen størrelse, de er 5 og 8 år gamle, og yngste har den lille babydyna. Hun sparker den bare av seg. Men får hun komme under min kaver hun til hun får av seg den, så hun vil rett og slett ikke ha dyne og da er det likegreit at den er så liten at hun får den av seg. (hun har av den grunn pysj med fot, eller sokker nå som det er blitt kaldt)

Bytta vel rundt året/ hadde det egentlig hele tiden. Baby dynen fra ikea er jo ganske stor så måtte kjøpe en liten til hu. Men ikea dyna var altid i senga vår til de gangene hu sover der.

Han får juniordyne nå når han flytter over til juniorseng i løpet av neste uke. Er 2 år.

Når han for alvor begynte å sove i egen seng, altså sprinkeln. Cirka 1 år. Jeg trodde den het barnedyne jeg men sikkert det samme ;)

Vi hadde den bittelille babydyna, så en litt større, så juniordyne. Husker ikke helt når vi byttet, men tipper mellom 8-12 mnd, hun lå iallfall i sprinkelsenga.

Byttet fra junior til voksen dyne når vi byttet til stor seng ved 2-2,5 år.

Vår brukte den lille vogn dynen til 1 års alder. Startet da med sprinkelseng dyne. Bruker den fortsatt. Tenkte å kjøpe junior dyne når han skal ha junior seng, tipper 3-4 års alder

Mine gjekk frå "vogndyne" til jr dyne, type 3-4 mnd gammal :)

Back
Topp