Fra bølle til bestevenn

TwinBaBe

Glad i forumet
Noen som følger med på det?
Masse bra tips syns jeg! Og spennende program :)

Ja akkurat sett det :) har hund selv som ikke alltid oppfører seg på tur så håper på å lære noe :)

Ja akkurat sett det :) har hund selv som ikke alltid oppfører seg på tur så håper på å lære noe :)
Så bra! :)
Samme her, litt på adferd, ikke så utagerdene som på skjermen, men håper å lære litt :)

Jeg synes det både er bra og dårlig.
At folk får bruke flexi på hunder som utagerer er beyond alt: jeg savner kritikk og FORBUD!! :)
Deretter synes jeg det er kritikkverdig at en master i etologi ikke driver bytteleken med en hund med ressursforsvar. Og at man bruker «ubehag» mot en hund med redsler (tramping og kjefting) er ikke riktig.

Tydelig at det er laget for underholdning og for «kjappe løsninger» framfor å gjøre det på best mulig måte for hundene. Men sånn er det nok på alle tv-program i dagens samfunn :)

At folk får bruke flexi på hunder som utagerer er beyond alt: jeg savner kritikk og FORBUD!! :)
Deretter synes jeg det er kritikkverdig at en master i etologi ikke driver bytteleken med en hund med ressursforsvar. Og at man bruker «ubehag» mot en hund med redsler (tramping og kjefting) er ikke riktig.

Tydelig at det er laget for underholdning og for «kjappe løsninger» framfor å gjøre det på best mulig måte for hundene. Men sånn er det nok på alle tv-program i dagens samfunn :)
Jeg var ikke så spesielt imponert over løsningene hennes, men ikke av samme grunnene du nevner. Det er ganske stor splid mellom forskjellige ekspertmeninger, så man kan møte mange forskjellige fremgangsmåter hos såkalte adferdseksperter

de har fått råd fra flere om at dette går ikke, bare å avlive eller omplassere. Tenk nå får kanskje hunden en ny sjanse. Noen ganger må man være litt hard!
Bytte leken er Fantatisk for hunder som har ressursforvar, vår hund var sint på alle som kom bort i det hunden fikk vi trente hunden til å bytte med oss og har nå en hund uten ressursforsvar. Og som elsker å rydde stua vår,det er idag en fin ting for å bruke hode. At du mener noe annet får nå stå for deg men jeg synes det er flott med henne som trener. Hun er opptatt av positiv belønning og viser ofte til at det fungerer. Men først må du få hunden ut av den transen hunden er i, du må ha kontakt og det er ingen kontakt mellom eier og den bordie collien. Elsker at man gir hunder flere sjanser!

Back
Topp