Fra angst til depresjon

Nr.2iaugust

Blir kjent med forumet
Noen som har fått noen form for angst etter fødsel som etterhvert også har ført til depresjon?
 
Av erfaringer er ikke dette så alt for uvanlig:Heartblue Anbefaler deg på det sterkeste å snakke med noen om det om det har berammet deg :Heartblue
 
Jeg har bipolar og er i utgangspunktet utsatt for både angst og depresjoner.
Men jeg har nå vært frisk (medisiner) i 6 år.

Jeg fekk barn i januar og dette var en beintøff fødsel, og har i ettertid hatt angst i forhold til dette, som ikke slipper taket. Dette har utviklet seg til depresjon (til tross for medisiner) som jeg behandles for nå.

Så er vanlig dette ja
 
Angsten min har ikke utviklet seg til depresjon, men fødsel og barseltiden ga en oppblomstring av en latent angst jeg tydeligvis har bært på. Jeg fikk hjelp tidsnok til at det ikke utviklet seg til noe "verre".
 
Angsten min har ikke utviklet seg til depresjon, men fødsel og barseltiden ga en oppblomstring av en latent angst jeg tydeligvis har bært på. Jeg fikk hjelp tidsnok til at det ikke utviklet seg til noe "verre".

Hvor henvendte du deg for å få hjelp? Jeg er 6 uker etter fødsel, og har gode dager, men også fryktelige dager hvor angsten tar overhånd og jeg føler jeg aldri vil føle glede igjen:( dette er vanvittig tungt da jeg opprinnelig er en veldig glad person med masse energi. Nå er jeg daff, sliten og gråter hele tiden.
 
Hvor henvendte du deg for å få hjelp? Jeg er 6 uker etter fødsel, og har gode dager, men også fryktelige dager hvor angsten tar overhånd og jeg føler jeg aldri vil føle glede igjen:( dette er vanvittig tungt da jeg opprinnelig er en veldig glad person med masse energi. Nå er jeg daff, sliten og gråter hele tiden.
Hei. Ser du ikke har fått svar. Du kan ta kontakt med helsesykepleier på helsestasjon eller med fastlegen din. Der du føler deg mest komfortabel. Ønsker deg lykke til
 
Back
Topp