Fra 3 til 4 barn

justme88

Gift med forumet
Juli13-jentene
Hadde egentlig slått ifra meg tanken å få flere barn etter minstemann kom, men skal si det frister, så lurer da på, hvordan var ovegangen fra 3 til 4 barn? Mine 2 eldste er snart 6 og 8år. og minste er 1år :)
 
Vel, vi har fire forholdsvis tette, eldste er seks år.. Overgangen gikk fra å ikke ha helt kontroll, til kaos :p. Men fire er et flott tall, da det ikke blir to mot en osv. Men med dine blir det annerledes, pga aldersforskjellen. Ville i ditt sted absolutt ha fått en til så den lille har noen å leke med.. Blir jo "de store og minsten", liksom.. Litt alene der nederst kanskje.. Men alt kommer jo an på. Hvis det frister deg, tror jeg ikke den minste ville vært lei for en søsken på sin alder akkurat :) Bare de blir ganske tette i alle fall da..
 
Lurer på det samme selv vi venter nr 4. Har en på 9,ei på 10 og en på 5 mnd så er spent på hvordan det blir med en til. Håpe de minste får litt glede av hverandre. De eldste var veldig i tottene på hverandre når dem var mindre men er veldig gode venner nå
 
Vel, vi har fire forholdsvis tette, eldste er seks år.. Overgangen gikk fra å ikke ha helt kontroll, til kaos :p. Men fire er et flott tall, da det ikke blir to mot en osv. Men med dine blir det annerledes, pga aldersforskjellen. Ville i ditt sted absolutt ha fått en til så den lille har noen å leke med.. Blir jo "de store og minsten", liksom.. Litt alene der nederst kanskje.. Men alt kommer jo an på. Hvis det frister deg, tror jeg ikke den minste ville vært lei for en søsken på sin alder akkurat :) Bare de blir ganske tette i alle fall da..

Jeg har ingen erfaring med å ha 4 barn, men jeg ville bare legge til at selv om det er 5 år mellom minste og mellomste så betyr ikke det at de ikke kan leke sammen. Her leker hele gjengen med hverandre, selv om det er 7 år mellom minste og eldste. :)
Lykke til med valget Ts
 
Syns den overgangen var like grei som fra to til tre, men kanskje til og med enda bedre :)

Mine var 7, 5,5 og 3 år da fjerde kom, og det ble en helt ny verden da jo de to eldste i større grad både kunne og ønsket å hjelpe til. De har hatt minste som maskot og har alltid plass og tid, og selv 3-åringen var veldig omsorgsfull og deltok i lek og stimulering. Så for oss var det supert :D

Nå er minste straks 3 år og får en lillebrøster snart:happy:
 
Back
Topp