Fra 2 til 3? Noen gode råd?

Ziberia

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Septemberskattene 2023
Dere som har fått 3 eller flere barn, synes dere det var enklere å gå fra 2-3 enn det var å gå fra 1-2? Og har dere noen tips for oss som venter nr 3?

Oss som ventet nr 3, kommer dere til å gjøre noen spesielle endringer for å lette hverdagen med 3?

Jeg kommer til å ha 3 barn under 4 hvis denne holder til termin. Selv har vi et lekerom i den etasjen vi oppholder oss mest (soverom og bad er i en annen etasje). Derfor har jeg tenkt denne gangen til å sette inn stellebord på lekerommet, og ha en kommode med litt skift til hver av ungene i. Da slipper jeg å gå fra noen av de (evt. drasse med de 2 andre) hvis en av de skulle ha ett uhell eller trenge å skifte bleie.

Jeg har ikke tenkt så mye enda, venter tredje her også, men de to jeg har fra før begynner å bli ganske store og selvgående etterhvert. Har en som fyller syv i september og en som fyller fem i oktober. De er altså ikke småbarn lenger, så jeg tror det kommer til å gå fint. Det blir i alle fall spennende å se, vi burde kanskje bli flinkere til å planlegge framover, i forhold til ukemenyer, handling og sånne ting, for å har bedre tid til barn og familieliv. Og så har vi ikke så stor plass i leiligheten vi bor i, så vi må gjøre noen endringer for å optimalisere og utnytte plassen vi har uten at det føles trangt :happy:

Jeg har ikke tenkt så mye enda, venter tredje her også, men de to jeg har fra før begynner å bli ganske store og selvgående etterhvert. Har en som fyller syv i september og en som fyller fem i oktober. De er altså ikke småbarn lenger, så jeg tror det kommer til å gå fint. Det blir i alle fall spennende å se, vi burde kanskje bli flinkere til å planlegge framover, i forhold til ukemenyer, handling og sånne ting, for å har bedre tid til barn og familieliv. Og så har vi ikke så stor plass i leiligheten vi bor i, så vi må gjøre noen endringer for å optimalisere og utnytte plassen vi har uten at det føles trangt :happy:
Det høres skikkelig deilig ut med en 5 og 7 åring samtidig som en baby :love7 De kommer sikkert for resten av livet til å huske når lillesøster/lillebror kom inn i livet deres :Heartred Her spiller ikke alderen min eller mannen sin på lag, så tør ikke vente med å få sistemann- så vi bare kjører på mens det fortsatt er kaos uansett :hilarious:

Men det er ett godt forslag med å bli flinkere til å planlegge handling og ukemenyer etc. Skal skrive det på lista mi. For som du sier, det frigjør mye tid :D

Back
Topp