Fra 2 til 3 barn

Jeg synes alle overganger til et barn mer har vært veldig enkel og grei. Mulig dette skyldes at jeg har noen år mellom barna (januar 2010, november 2013, februar 2019 og nå september 2024).

Den største utfordringen var at det ble trangt i bilen...

Det vanskeligste synes jeg var at jeg følte vi akkurat hadde kommet til et stadie av selvstendighet på barna. De to eldste var 5 og 3 år. Og det å plutselig gå tilbake til å planlegge for å ta heis fremfor trapper, ha med skift av klær, vogn, mating hver tredje time osv. Men det gikk seg fort til når jeg klarte å omstille meg. Jeg var bare blitt så godt vandt til at de var begynt å bli litt mer selvstendige. De eldste lærte seg fort at ting måtte taes i babyens tempo og de var så god på å vente. Og så kjente vi litt på at vi hadde ett sett med armer for lite noen ganger.

Mine to gutter er 10 år og 7 måneder gammel. Men jeg er 34 og føler at klokken tikker. Så vil veldig gjerne ha en sistemann ila 2024/2025.
Overgangen fra 1 til 2 var overveldende i begynnelsen... så er redd på at vi ikke takler overgangen fra 2 til 3, selv om vi ønsker oss høyt et siste barn.

Vi syns det var bare koselig! Men de eldste var 5,5 og 7. Var mer kaos når de var små og to tette :laughing002 Man er så trygg og erfaren da også, det hjelper mye.

Jeg har fire barn. Største overgangen har vært fra 3 til 4. Men det er ikke pga antallet; det er aldersforskjellen. Å ha to barn under 2 år mellom.... Det er heftige saker. :p det er dog ikke den minste som gjør det, men å ha en toåring som er i full fart (... Og pottetrening, og hjelpe med alt fra å kle på bukser til å forhindre at de river ned tven) samtidig som man innimellom "sitter fast" med minste...

De andre barna er det 4 og 8 år mellomrom på, og det blir heller som å "hit reset button".
Travelt på andre måter, da; da disse (som nå er 14&6,5) har en fritidsaktivitet hver, og skal litt til venner og besteforeldre osv. :p

Enkel overgang , de fleste synes det har jeg inntrykk av :) Hadde to tette først og det gikk veldig fint og det var deilig at det fløt relativt greit med nr tre . Derfor prøver vi på nr fire:Heartred

Back
Topp