Frøkna skal få bli storesøster og jeg blir 2barnsmor :-D

Nernallea

Flørter med forumet
Halloen :-D

Jeg har lenge vært i tvil om vi skulle få flere barn. Forrige svangerskap var tøfft, med bekkenløsning, overvekt, lavt blodtrykk og svangerskapsdiabetes. I tillegg til alle som maser på om vi ikke skal ha en til snart, for de blir jeg så utrolig irritert på. Nå når vi faktsik skal ha så har jeg ikke noe lyst å si det til dem som har mast mest, fordi maset mesten fikk meg til å avstå fra å ha flere.

Men, så har jeg en datter, som er utrolig opptatt av babyer og vil så gjerne bli storesøster. Babyer har hun snakket om siden hun lærte å snakke og storesøster har hun snakket om siden hun skjønntekonseptet med søsken. I tillegg til at jeg ikke ønsker at hun skal være enebarn, så ble det til slutt til at vi kutta ut prevansjon og lot det gå som det ville.

Og her sitter jeg, 6 uker på vei, med kjempeømme pupper, lett kvalme, begynnende tretthet, vond rygg og strekking i livmor :) Er superglad for at det klaffet for oss etter 9-10 mnd med prøving, og er veldig glad for at vi får sjansen til å lage en til. Men også full av bekymmringer, mest om egen helse egentlig, mtp hvordan det var sist.

Men jeg håper og tror at jeg har flere verktøy og mer erfaring for å takle denne graviditeten, enn jeg hadde første gang. Men, har jeg nevnt at jeg er spuerglad, og megaspennt? Iallefall, det er jeg!

Spennt på hvem som sjuler seg i magen, på hvordan frøkna tar at hun endelig skal bli storesøster, på hvordan hverdagen endrer seg osv. Og, jeg GLEDER meg :dance018:happy093:excited001
 
Gratulerer så mye! :) Hvor gammel er jenta di? Stas når du vet hun ønsker seg søsken da! Jenta mi er så lita at hun ikke skjønner greia enda, men håper de får gleder av hverandre!
 
Takktakk, og gratulerer selv! :) Hun ble 3 år nå i august, så det blir en fin aldersforskjell på de tror jeg :)
 
Takk :) Får håpe dette svangerskapet iallefall ikke blir tyngre enn det forrige da! :)
 
Jeg selv er 14 kg lettere nå enn ved starten av forrige svangerskap, så håper at det kan utgjøre en forskjell. :)
 
Lært hos legen. Hun er enig at jeg er 6+6 i dag :)

Hun henviste meg til tidlig UL, av forskjellige årsaker. Men var ikke bekymmret :) Ny time i midten av uke 12 :)
Kunne fortsette med det kostholdet jeg har, og samme treningsmengde. Vekta er 85kg(med klær på), ca 13 kg mindre enn forrige gang jeg startet ett svangerskap :)
 
Last edited:
Da liker ikke kroppen min Fun-Light lengre, samma som sist. Det er kjedelig det!
Og jeg kan ikke lengre ligge på høyre side...
Må vel gå til innkjøp av flytende gaviscon ganske snart.

Kan ikke huske at jeg var så sulten sist da... Så nå er jeg enten kvalm eller kjenner på ulvehunger. Konstant lettere irritert :p stakkar mann :p
 
Hvorfor kan du ikke ligge på den ene siden? Pga halsbrann? :)
 
Da liker ikke kroppen min Fun-Light lengre, samma som sist. Det er kjedelig det!
Og jeg kan ikke lengre ligge på høyre side...
Må vel gå til innkjøp av flytende gaviscon ganske snart.

Kan ikke huske at jeg var så sulten sist da... Så nå er jeg enten kvalm eller kjenner på ulvehunger. Konstant lettere irritert :p stakkar mann :p

Jeg får heller ikke sove på høyre side lengre. Sover inn kun på venstre. Før jeg ble gravid var det motsatt
 
når man er så sliten at det er tiltak å åpne kjeften for å si 2 ord... eller, når man tar telefonen men glemmer å si hallo...
 
Sjefen spurte om jeg var trøtt, jeg svarte med "det går over om ca en mnd" :p

Så da var sjefen informert :) Fortalte også at jeg ikke har planer om å fortelle det til fler på jobb før det blir spørsmål, og det var han helt med på. Fikk beskjed om at jeg justerte dagene helt selv, og var det noe så var det bare å si fra.
 
Back
Topp