Når vi kom hjem i dag også skulle ta av sandalene var det tydeligvis vondt på enda føttene, men jeg tenkte ikke mer over det (hun hadde kort-sokker i sandalene).
Så oppdaga jeg da hun skulle få seg et bad i 18-tida at hun hadde et skikkelig myggstikk akkurat i overgangen mellom vrist og legg! Og det dekka hele forsiden på foten, ca 4 cm bredt og ca 2 cm høyt. Det var rødt, hovent, hardt og varmt, og det var vondt å ta på det.
Og så hadde hun to stikk på vrista, ca en femkroning i str.
Så da tenkte jeg at her er det en allerigsk reaksjon, akkurat som meg.
Slo meg at hun kanskje kunne fått en dose aerius som storebror har, men ringte legevakta for å konferere med dem. Da måtte hun få legen til å ringe opp igjen. Tok heldigvis ikke lange tida, så han anbefalte å gi henne en dose aerius, og i tillegg vaske med pyrisept eller klorhexidin for å hindre bakterier i den perforerte huden.
Så nå håper jeg hun er bedre i morgen sånn at det ikke er vondt å ha på sko.
Sånn så hun ut:
Vis vedlegget 65017
Vis vedlegget 65018
Så da vet vi hva sommeren vil bringe
Jeg reagerer sånn selv og vet det klør veldig og det er faktisk vondt!
Noen av dere eller deres små som reagerer så'nm"
Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Så oppdaga jeg da hun skulle få seg et bad i 18-tida at hun hadde et skikkelig myggstikk akkurat i overgangen mellom vrist og legg! Og det dekka hele forsiden på foten, ca 4 cm bredt og ca 2 cm høyt. Det var rødt, hovent, hardt og varmt, og det var vondt å ta på det.
Og så hadde hun to stikk på vrista, ca en femkroning i str.
Så da tenkte jeg at her er det en allerigsk reaksjon, akkurat som meg.
Slo meg at hun kanskje kunne fått en dose aerius som storebror har, men ringte legevakta for å konferere med dem. Da måtte hun få legen til å ringe opp igjen. Tok heldigvis ikke lange tida, så han anbefalte å gi henne en dose aerius, og i tillegg vaske med pyrisept eller klorhexidin for å hindre bakterier i den perforerte huden.
Så nå håper jeg hun er bedre i morgen sånn at det ikke er vondt å ha på sko.
Sånn så hun ut:
Vis vedlegget 65017
Vis vedlegget 65018
Så da vet vi hva sommeren vil bringe
Jeg reagerer sånn selv og vet det klør veldig og det er faktisk vondt!
Noen av dere eller deres små som reagerer så'nm"
Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3