foundationpensel? fingrene?

snopeguri

Elsker forumet
Hva er best?
Jeg har bestilt meg ny foundation i dag... ikke vant med flytende, men den dekker vel mer hvis den blir påført med kost?[8|]
Og har du en kost å anbefale?[:)]

Jeg har nettopp fått noen koster fra ebay.. har vanligvis bare brukt svamp eller fingrene før.. men harregud så mye bedre det ble med kost.. [:D]

Flytende foundation med kost??[:-]

ORIGINAL: Qualitas

Flytende foundation med kost??[:-]

Funker fint det og ja :)

ORIGINAL: Lillezilje

Jeg har nettopp fått noen koster fra ebay.. har vanligvis bare brukt svamp eller fingrene før.. men harregud så mye bedre det ble med kost.. [:D]

Hvilke koster er det? Og hvilken selger?[:)]

Hudpleiere anbefaler å bruke fingertuppen, for den er varm, og da smelter foundationen mer inn og gjør det jevnt[;)]

http://cgi.ebay.com/18pcs-Eyeshadow-Brusher-Makeup-Brush-Set-Kit-Case-Pink-/230577699474?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35af807a92

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: snopeguri

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Jeg har denne nå, og ELSKER den!
http://www.eyeslipsface.co.uk/product~prodID~42.htm

Er den børsten hard eller myk? Skikkelig billig ihvertfall![:)]

Noe midt i mellom. Den er ikke sånn rougebørstemyk, men mer kompakt..[:)]

Ok, det var bra, for de skal visst være harde har jeg lest[:)]

Det krever mye presisjon for å få det pent med fingrene. Man skal "durte" med fingrene absolutt ikke smøre.
Personlig synes jeg det enkleste er svamp. Ta foundationen på hånda først og dypp svampen på handa.

Jeg bruker spatel og svamp...
Produktet blir fort "surt" hvis man dypper fingrene nedi krokken hele tiden,
svamp gir mest jamt resultat syns jeg [:)]
Bruker samme svamp på conseeleren...

Ulempen med svamp er vel at den suger opp og stjeler mye av foundationen? Og er det forresten forskjell på svamper, eller kan man bruke en billig fra f.eks HM? (er visst ikke inne på dette[:-])

ORIGINAL: snopeguri

Ulempen med svamp er vel at den suger opp og stjeler mye av foundationen? Og er det forresten forskjell på svamper, eller kan man bruke en billig fra f.eks HM? (er visst ikke inne på dette[:-])

Det du gjør er at du først har den i vann og klemmer ut alt vannet slik at den er såvidt fuktig og kald. Da blir produktet jevnere og mer naturlig som bonus pluss at produktet ikke suges opp så fælt.

Jeg er selv hudpleier, og aldri hørt at vi anbefaler å bruke fingrene. Men det er vel forskjell på oss hudpleiere også.
Selv bruker jeg mineralfoundation i pulverform, men vet at Elizabeth Arden har en god foundation kost til "våt" fondation.

Ok. Takk for tips![:D]

Back
Topp