Fotvorte under hæl på barn..

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jenta mi på 4 har hatt en fotvorte eller liktorn under hver hæl en liten stund nå. Jeg får ikke lov å røre i det hele tatt! Den ene har nesten forsvunnet, mens den andre har blitt stor og klumpete :/
Hva kan jeg bruke til å behandle? Gjerne noe jeg kan ta på mens hun sover, og noe som ikke danner lag eller må pirkes av (slik som verucid)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Teipes til foten om kvelden. La det virke over natta.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for tips! Hadde aldri falt meg inn på tanken engang! Spiller det noen rolle om det er en grønn banan eller en moden banan? Problemet er bare at jeg ikke får røre, hun hyler og vræler og blir hysterisk! Så tviler på at hun går med på å gå med bananskall.. Men kanskje jeg klarer å lure det på når hun sovner ;)
Du vet ikke om noe som kan dryppes eller smøres på?

Min datter hadde fotvorte.. Prøvde alt mulig.. Inkludert fotvorte plaster.. Den gjorde vorta værre :( eneste som hjalp var å fryse den bort hos fastlege

E hadde en ganske gjenstridig fotvorte som e hadde i 3-4 år. Den forsvant plutselig etter fødsel. Da hadde e prøvd fryse-middel som fåes reseptfritt på apotek, verucid, bananskall, satt m foten i fotbad og skrapa etterpå(noe som ikke anbefales, da vorter er smittsomt og e fikk det på hendene), snakka m legen om forskjellige ting e kunne prøve.

Gjør det vondt å fryse den bort? Eller er det bare kaldt og litt ubehagelig?
Nå klarer jeg ikke bare å vente og se om den forsvinner selv lengre..

Det er et middel de har reklamert for som skal være bra. Påsmøres 1x pr uke . Spør på apoteket , de vet sikkert hva jeg mener.

Det gjør ikke vondt hvis du bare treffer vorta. E va uheldi å bomma litt på min vorte og det gjorde veldi vondt i 5 min. Min gikk innover i foten rett nedenfor tærne( mellom stortå og andre tåa).

Det er et middel de har reklamert for som skal være bra. Påsmøres 1x pr uke . Spør på apoteket , de vet sikkert hva jeg mener.

Vortefri.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det gjør pittelitt vondt. Datteren min er ikke blandt de tøffeste.. Men hun overlevde :) ikke en tåre.. Noe som nesten "sjokkerte" meg ;)

Ville ha fyrst bort hos fastlege fremfor det man kjøper selv på apotek :) i tillegg er det gratis hos legen. Koster litt det middelet du får kjøpt på apotek. Venninnen min kjøpte det til datteren sin.. Vorten forsvant ikke.

Min 7 åring har slitt med vorter i lang tid..! Det begynte med 1 på pekefingeren, og til slutt hadde han sikkert 12-14 stk på hendene..! Vi prøvde Vortefri, bananskall, duckedtape, frysing, men ingen bedring.. Plutselig begynte de bare å forsvinne..! :-) Nå er han nesten vortefri.. :-)
Vorter er et virus, og kan være veldig vanskelig å bli kvitt..! Når det er sagt, så fjerna jeg en vorte med frysing på ungdomsskolen og den forsvant.. :-)
Lykke til!

Vortefri er det beste de har på markedet nå.
Da datra mi hadde fotvorte, fikk jeg beskjed av spesialist at jeg måtte kjøpe noe på apoteket (husker ikke hva det heter) men den er forma som en smultering. Det er for at du ikke skal presse ned vorta når man går.

Noe som kan fungere er å ha på tett plaster (feks compeed gnagsårplaster)...da dør vorta slik at den faller av:)
NB! ikke sammen med noe annen behandling (som vortefri, fryding e.l)!
Fungerte på meg når jeg hadde en på hånda for mange år siden :)

Signerer også Vortefri som flere nevner her :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mmm... Typen prøvde faktisk noe i tablettsform en gang for vorter. Er ikke sikker på om det funka. Husker ikke helt. Men det går jo ann å prøve. Gjør hvertfall ikke vondt :)
(Sorry at jeg ikke husker hva det heter)

Back
Topp