Fotvorte på 3 åring

Lillezilje

Gift med forumet
Noen som har erfaring med fotvorter på barn ?

3 åringen har en på hælen, midt under, akkurat der all vekten fra kroppen fordeles. Så innimellom vil han ikke gå på foten, og han klager daglig på at han har aua i foten.

Han har vært hos hudspesialist, men de ville ikke fryde den bort fordi det var smertefullt. Så det var bedre å bare håpe den gikk bort av seg selv.

Nå har han hatt den i 6-7mnd.. og han plages mye av den. Griner mye :(

Så er det ingenting å gjøre annet enn å ha på vortemiddel og vente et par år på at den skal gå bort av seg selv +

det finnes en plaster på apoteket som inneholder slisylsyre ,da skal du klippe det til strørrelsen på vorten og setter det i foten,eller sp vinnes det liniment verucid på apoteket som du kan smøre på.

can skrev:
det finnes en plaster på apoteket som inneholder slisylsyre ,da skal du klippe det til strørrelsen på vorten og setter det i foten,eller sp vinnes det liniment verucid på apoteket som du kan smøre på.

Har brukt det i over et halvt år nå. Samt har foten i grønnsåpevann og så "rasper" av den døde hude. (Noe som er et helvete. Må være 2, helst 3 stykker for å holde han menst han skriker og kjemper i mot ) :(

uffda stakkars lite,
da får du snakke med legen..kanskje de kan bedøve det også gjøre noe med de..

Det finnes tykke plaster med hull i midten, så man slipper å gå på vorta. Da jeg var ca 10år hadde jeg fotvorte på akkurat samme sted og det hjalp meg  :)

Har også hatt god hjelp av vorteplaster da jeg og sambo fikk det igjen ifjor :P Det etser bort vorta uten å gjøre vondt :)

Dumt at du ikke kan bruke den nye vortefjerneren fra norgesplaster - ser at den kan brukes på barn fra 4 år. Hvor lenge er det til han blir 4?

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1629832&ref=search

Vi har brukt denne på datteren vår - og det var ikke vondt eller smertefullt - så det kan jo være at du hadde fått "lov" av legen til å bruke den om det er så plagsomt for han?

carinasverden skrev:
Det finnes tykke plaster med hull i midten, så man slipper å gå på vorta. Da jeg var ca 10år hadde jeg fotvorte på akkurat samme sted og det hjalp meg  :)

Har også hatt god hjelp av vorteplaster da jeg og sambo fikk det igjen ifjor :P Det etser bort vorta uten å gjøre vondt :)

Kjøpte de.. men limen var jo så dårlig at de falt jo av bare man hostet på de. Kanskje det var noe galt med de jeg kjøpte ?

Ikkenymor skrev:
Dumt at du ikke kan bruke den nye vortefjerneren fra norgesplaster - ser at den kan brukes på barn fra 4 år. Hvor lenge er det til han blir 4?

https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1629832&ref=search

Vi har brukt denne på datteren vår - og det var ikke vondt eller smertefullt - så det kan jo være at du hadde fått "lov" av legen til å bruke den om det er så plagsomt for han?

Han ble 3 i november.. så er en stund til han er 4. Men det må vel være bedre å bruke den selv om han bare er 3 enn at han skal gå rundt med en diger vorte.. men tror kanskje jeg skal gi den et forsøk.

Men vi ble jo sendt til hudspesialist av fastlegen, for fryseaparatet hos en hudspesialist var mye bedre enn det fastlegen brukte. Så da spørs det vel om noe til hjemmebruk vil være godt nok da :(

Dette SKAL ikke brukes selv da det kan gjøre vondt verre. Oppsøk heller en autorisert fotterapeut og få hjelp med fotvorten der. Pass på at fotterapeuten er medlem av fotterapiforbundet. Om du sender PM med hvor du bor kan jeg kanskje være behjelpelig med å finne en i nærområdet ditt.

Mvh en fotterapeut!

can skrev:

Mini her (5 år) har mange vorter på hendene (sikkert 12 på den ene og 5 på den andre), og også et par på tærne. Det er over 2 1/2 år siden de begynnte å komme, så jeg tviler på at de forsvinner av seg selv. Så i dag har jeg kjøpt sånn fryse-spray på apoteket, og testet på tre av vortene. Mener det var en egen spray der til fortvorter, kansje du kan prøve det?

Back
Topp