Fotografering

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Noen som skal (eller har vært) til fotograf for gravidfotografering, nyfødtfotografering eller babyfotografering? Jeg elsker bilder av sånne små nyfødte nurk som ligger og sover, så jeg har veldig lyst til å få en nyfødtfotografering når babyen har kommet. Kunne også veldig godt ha tenkt meg en gravidfotografering, for jeg liker godt denne voksende magen og tror det hadde vært fint å ha noen fine bilder som minne. Jeg liker særlig de bildene hvor man mest ser silhuetten av magen og det er mye motlys eller noe :) Er ikke så komfortabel med å bli fotografert egentlig, men på en sånn gravidshoot trenger jo ansiktet nesten ikke å være med på bildet :bag:
 
Jeg drøyer til litt større baby, sannsynligvis til han sitter selv. Da blir det babyfoto og søskenfoto samtidig. Jeg klarer ikke å se at gravidekroppen min er noe flott, jeg synes bare den er kjempetjukk :p Så jeg dropper gravidfoto! Får få noen til å ta et profilbilde når det nærmer seg termin, som jeg kan gjemme bort og ta frem og le av når jeg er blitt meg selv igjen :p
 
Blir nok nyfødtfoto/hvertfall babyfoto. Får se når det passer seg. Gravidfoto skulle jeg også gjerne, men er alt for dyrt akkurat nå :banghead:
 
Blir nok nyfødtfoto/hvertfall babyfoto. Får se når det passer seg. Gravidfoto skulle jeg også gjerne, men er alt for dyrt akkurat nå :banghead:

Ja, det koster ganske mye altså. Men det er en del fotografer som tilbyr pakkepriser på gravid- og nyfødtfoto, og så er det ikke alle som tar så mye betalt for selve fotograferingen. Jeg så for eksempel en i dag som tok 1700 for nyfødtfoto og 2500 for nyfødt- og gravid pakke. Så kan man kjøpe bilder etterpå (og det er jo ofte ganske dyrt). Så det trenger ikke å bli dobbelt så dyrt hvis man vil ha begge deler :) Men er helt klart en prioriteringssak!
 
Jeg drøyer til litt større baby, sannsynligvis til han sitter selv. Da blir det babyfoto og søskenfoto samtidig. Jeg klarer ikke å se at gravidekroppen min er noe flott, jeg synes bare den er kjempetjukk :p Så jeg dropper gravidfoto! Får få noen til å ta et profilbilde når det nærmer seg termin, som jeg kan gjemme bort og ta frem og le av når jeg er blitt meg selv igjen :p

Hehe, nei da høres ikke gravidfotografering ut som noe du ville hatt noe særlig glede av! :joyful: Det er nok veldig ulikt hva vi føler rundt denne kroppen i endring, uavhengig av hvordan den helt objektivt ser ut.. Noen elsker det, andre hater det.

Det er veldig koselig med babyfotografering når de er litt eldre også, da er de jo litt mer «med» og smiler og ser inn i kameraet og sånt.. Og det blir sikkert veldig fint å ta søskenbilder samtidig ❤️ Vi dropper nok det denne gangen iallefall, det får da være måte på hvor hyppige fotoshoots vi skal ha :hilarious:
 
Vi hadde nyfødtfotografering med sønnen, med fotografering og 5 bilder ble det rundt 2000 kr hvis jeg husker riktig :) Ble så fine bilder som jeg er så glad for å ha :Heartred
Hadde også 1-års fotografering, men det var en god kompis av mannen som driver med fotografering som tok de, så da nektet han å ta i mot betaling, så der sparte vi mye. Ville ikke vært foruten de bildene heller :Heartred
Så blir å gjøre det samme til frøkna også, kan jo ikke gjøre forskjell. Så tenker jeg at vi får tatt søskenbilder i tillegg til noen av bare henne med det samme når hun skal ha 1-års fotografering :)
 
Sniker fra mai

Jeg har tenkt å ta gravidfotografering rundt påske, da er det litt over en mnd til min termin :) gjorde det ikke sist og dette er høyst sannsynlig siste gang jeg går gravid så vil gjerne forevige det! Har kjøpt en langermet maxikjole og skal ta bildene ute, er en bekjent som tar de så blir ikke så dyrt. Storesøster på 2,5 skal også være med :) vi tok ikke nyfødt foto sist heller, og angret litt, så vurderer å gjøre det også nå. Det må vi betale full pris for så vi får se. Men tok skikkelige julekortbilder (6mnd) og 1-års foto med storesøster :)
 
Jeg har bestilt både gravid- og nyfødtfotografering nå :) Skal til fotografen på fredag, så la oss krysse fingrene for at det ikke dukker opp masse strekkmerker eller at magen blir helt skeiv før den tid :joyful:
 
Back
Topp