fotografering?

~silly~

Elsker forumet
Er det likie sviindyrt hos alle fotografer?

Altså å fremkalle bildene? Får helt bakoversveis her jo[&o][&o]

Noen tips?

(i oslo/akershus)

Vi skal på fotografering i dag.. Fame i oslo. Det er sinnsykt dyrt!!
Men vi har et gavekort som vi da får 1 gratis bilde. Så vi tenkte å ta bare det.
Men morro å ta da å se. Får velge 1 bilde.

Noen som har noe gode forslag hva man bør ha på seg?? Jeg aner ikke hva Mathias skal ha på seg eller hva jeg skal ha på seg.
Heller ikke sambo vet hva han skal ha på seg.
Jeg synes svart hvitt bilder er finest så da har det kansje ikke noe å si??

ORIGINAL: guttebaby86

Men vi har et gavekort som vi da får 1 gratis bilde. Så vi tenkte å ta bare det.

Noen som har noe gode forslag hva man bør ha på seg?? Jeg aner ikke hva Mathias skal ha på seg eller hva jeg skal ha på seg.

Vi skulle egentlig på fame i Oslo i dag vi også (bet 500 for fotografering + 1 bilde) men når vi fant ut prisen for å forstørre bilder avbestilte vi[&o]

ORIGINAL: *silly*

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=3544343

Vi skulle egentlig på fame i Oslo i dag vi også (bet 500 for fotografering + 1 bilde) men når vi fant ut prisen for å forstørre bilder avbestilte vi[&o]

men kan du ikke forstørre bildene et annet sted som er litt billigere da? det har vi tenkt til[:)]

ORIGINAL: neflonde og prinsen

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=3544343

men kan du ikke forstørre bildene et annet sted som er litt billigere da? det har vi tenkt til[:)]

går ikke på fame sine vet jeg... for de har noe beskyttelse på bildene...

Sign. Så koster det 10 000kr for å få bildene på cd[&o]

By the way, tips til klær;

Minst mulig på barnet (sa fotografen) for det krøller seg lett og tar mye fokus.

Skal du ta naken bilder IKKE ha på stramme ting på barnet (sokker osv) ting som lager røde merker for disse går ikke vekk igjen før du tar bildet (bleia kan også sitte litt slakkere)

Vi fikk beskjed om å ta med oss et sett med lyse og et sett med mørke klær (til oss og mini) til fam fotograferingen[:)] Ikke noe skrift på klæra (tar for mye oppmerksomhet)

Vet ingenting om Oslo fotografene, men hadde en ringerunde her i Bergen i forgårs. Ca 1000 kr i prisforskjell på fotograferinegn her i alle fall...

Gå på et sted der de gir ut bildene på cd.... Ikke bildene, for da har de copyright og det går ikke ann å forstørre de ved en senere andledning for eks..

Det er somregel ikke så lett å få forstørret dm en annen plass (med mindre du skal betale "blodpris" for å få dem på cd, fordi det å få dem "ubeskyttet" på en cd er det samme som  å gi det negativene.) Rett og slett fordi det er dette forografene lever av. De tar bildene, de har rettighetene til dem, og du får ikke fremkalt/forstørrtet dem andre plasser, nettopp av denne grunn.

Så ja, å forstørre bildene er dyrt. Absolutt ingen tvil om det. Vil du ha fotografbilder, så er det prisen du må betale.
Det finnes rimligere forografer også da, og noen dyrere, så det er jo mulig å finne noen som ikke er såååå dyre.
Men vil du for en rimelkig penge kunne forstørre bildene hos en fotobutikk, så må du velge en fotograf som ikke sørger for å selv ha rettighetene til bidlene. Og da er det somregel ikke en proffesjonell fotograf du ser etter... Men, for all del, du kan få gode bilder likevel!

ORIGINAL: Krista

Vis du er i fra bergen så virker disse veldig flink og billig.. Jeg skal dit i juni og ta gravid bilder..

http://www.photobyvarga.no/tilbud.htm

Er fra oslo så blir nok litt langt å reise[8D][:D] Men takk for tips

ORIGINAL: Krista

Vis du er i fra bergen så virker disse veldig flink og billig.. Jeg skal dit i juni og ta gravid bilder..

http://www.photobyvarga.no/tilbud.htm

Er fra oslo så blir nok litt langt å reise[8D][:D] Men takk for tips

blir litt dyrt da ja.. [:D]

Back
Topp