Fotobok

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei!

Har tenkt å lage fotobøker til barnet mitt, men lutt usikker på hvordan jeg skal gjøre det og hvor jeg skal bestille fra. Er det noen med gode erfaringer?

Tenkte i utgangspunktet å lage bøker fra 0-1 år, 1-2 år osv. Så får vi se hvor lenge det holder :hilarious:

Jeg har laget hos fotoknudsen. Har valgt den største boken i XL, med glanset papir. Syns programmet de har er greit å jobbe med, og man kan ha ganske mange sider (100+++). De har også ofte 60% rabatt, så da blir ikke de så dyre heller. Prøvde meg på en bok hos cewe og, men det syns jeg var mer tungvindt.

Er 60% rabatt hos FotoKnudsen nå faktisk! Frem til 10.03. Det er ikke så ofte såpass mye rabatt synes jeg da, får mail på det og det er kanskje maks 3-4 ganger i året. Men 40 og 50 % er det oftere da. Enklest å laste ned programmet og lage der, for så å laste opp ferdig produkt på nett. Fine album! Har også brukt XL liggende album (29 x 39 tror jeg det er). Laget kanskje 10 album der. Noe tungvindt frem til du finner ut hvordan alt fungerer, men så går det kjappere etterhvert!

Jeg har også brukt Fotoknudsen og lager fotobok etter hver bursdag. Bruker appen «Minnebanken» slik at alle bildene mine blir lasta opp der og da er det enkelt å lage fotobok når alle bildene ligger klare der. Som det er nevnt over her, det er ofte tilbud så lag heller boka og lagre den på «din side» om det ikke er tilbud akkurat når du skal bestille.

Jeg har laget fotobok hos Foto Knudsen siden før jeg og mannen ble sammen. Snittet er litt over en bok i året. Ungene elsker å bla i den!

Liker fotoredigeringsprogrammet. Det har mye å si ettersom det tar en stund å lage hver bok.

Beste tips herfra er å først velge bilder og så starte redigeringen. Starter prosessen med å samle bilder. Jeg og mannen lager en felles mappe der vi drar inn de bildene vi vil ha med. Så bruker jeg automatisk plassering med et passende antall på hver side som utgangspunkt før jeg går gjennom og endrer utsnitt og plassering og legger inn tekster.

Back
Topp