fotobok spm!

Tjukkaaa

Forumet er livet
noen som bruker den der CEWE programmet?

Det jeg lurer på er at den har sånn "intelligent" program som fordeler bildene ned på sider selv. Den gjør det stort sett greit men er en del bilder jeg ønsker å bytte plass på og det er litt drittjobb...

Og hvis jeg velger å gjøre det manuelt så er det IHVERTFALL vanskelig siden den da ikke hjelper meg med strl og hvorvidt det passer på siden...

Dere som har erfaring (hvis noen og hvis dere er i live) hvordan har dere gjort det?[:D]

Kunne gått inn å tittet, men emma våknet i et tamntrum, klikker, kaster opp, brekker seg you name it... men skal se senere

Husker at jeg fikk det til, men at jeg plagdes for å få det til! [&:]

ORIGINAL: Vand

[&o][&o][&o] ingen magisk knapp altså[:'(] jaja får påta meg den jobben jeg da[8D][:)]

ORIGINAL: Vand

Samme her.. [X(]

ORIGINAL: Tjukkaaa

noen som bruker den der CEWE programmet?

Det jeg lurer på er at den har sånn "intelligent" program som fordeler bildene ned på sider selv. Den gjør det stort sett greit men er en del bilder jeg ønsker å bytte plass på og det er litt drittjobb...

Og hvis jeg velger å gjøre det manuelt så er det IHVERTFALL vanskelig siden den da ikke hjelper meg med strl og hvorvidt det passer på siden...

Dere som har erfaring (hvis noen og hvis dere er i live) hvordan har dere gjort det?[:D]

Hvis du bruker fotobok-assistenten (som fordeler bildene for deg) kan du etterpå fikse på layout og flytte på bilder. Enten dra bildene til andre steder på siden, eller klippe ut/kopiere og lime inn på den siden du vil ha de. 'Assistenten' forstår heller ikke alltid om bildet er stående eller liggende, så blir ofte en del å fikse på der... Høyre-klikk på bildet så får du opp en hurtig-meny, evt bruk knappene på verktøy-linjen.

Hvis du fyller fotoboken selv (tar fryktelig mye tid men jeg synes det blir best resultat[;)]) kan du dra bildene over fra mappen på venstre side. Og deretter drar du i bildekantene til bildet har fått layouten du ønsker...

Vet ikke om dette var til noe hjelp[8|][8|] men håper du får det til - resultatet blir sååå bra!![:D][:D]

Takk mathilda.. jo jeg hadde skjønt meg litt på oppsettet altså - jeg bare håpet at det var en knapp jeg gikk glipp av som skulle gjøre det litt enklere, med samme gode ønskete resultat[8D]

Jeg legger alle ønskede bilder i en egen mappe, så lar jeg programmet fordele bildene på sin egen måte - men uten å tillate at det fjerner like bilder og denslags...

Så går jeg over og endrer evt rekkefølge, størrelser, bakgrunner osv til slutt...
Redigeringsdelen tar jo tid, men det må til for å få et bra og unikt resultat [;)] [:)]

Back
Topp