Fotobøker av barna..

slinsie

Forumet er livet
Høsthjerter 2017
Hvor mange sider pleier de å være på?

Jeg har begynt på en 1 års bok av tulla.. men jeg innser at fortsetter jeg sånn som nå så kommer den til å være på rundt 80 sider..

Og det blir litt overkill synes jeg..

Vi har tatt bilder i studio mer eller mindre hver måned.. så jeg funderer på å bare lage bok av de.. Samtidig er det jo noen ting jeg skulle hatt med i tillegg - dvs litt ekstra fra fødsel + litt fra dåp + litt jul kanskje + litt fra når hu begynte i barnehagen..

Hvordan klarer dere å begrense dere? 400 bilder (og det er bare til oktober) blir så overkill synes jeg..

vi bestiller fra Iphoto på Mac`en og da har vi 20 sider. der kan man legge inn så mange eller få man vil på hver side og skrift under hvis man vil.
Vi tar litt fra hver mnd, f.eks, eller spesielle hendelser eller feiringer.
Dette er til olderforeldre, og de er gla uansett, så vi velger ut de vi syns sier mest. [:)]

Hehe, kjenner til problemet, jeg også tar aaaltfor mange bilder... [8D]

Jeg laget akkurat en fotobok på Fotoknudsen.no. Det var hverdagsbilder for et halvår, ca 500 bilder, og jeg klarte å presse det ned på 60 sider.
Nå kjenner jeg ikke til andre fotobøker, men på Fotoknudsen så kan du sette inn så mange bilder du vil og lage sidene helt som du selv vil. Jeg bruker bare først å begynne med en enkel bok med 41 bilder (som er minimum når du skal lage enfotobok i Fotoknudsen) og når jeg skal inn og redigere så sletter jeg alle bildene, legger til så mange ekstra sider som jeg kan (totalt maks 60) og så bygger jeg den opp helt selv.

Men sånn personlig så liker jeg best hverdagsbildene, situasjonsbildene, jeg altså. Det er jo de som forteller litt om hvordan livet har vært... [:)]

ORIGINAL: Ela82

vi bestiller fra Iphoto på Mac`en og da har vi 20 sider. der kan man legge inn så mange eller få man vil på hver side og skrift under hvis man vil.
Dette er til olderforeldre, og de er gla uansett, så vi velger ut de vi syns sier mest. [:)]

Ja, jeg bruker og iphoto.. men hvis jeg fyllte med alle bildene jeg hadde plukka først + hardcover så kom boka på 1000kr [8D]

Tror det går bedre nå.. har kommet til side 24 og hu er bare 7 mndr.. og da har jo fødsel + dåp og sånt tatt ekstra plass.. ikke så mange sånne høytider igjen nå :p

ORIGINAL: slinsie

Ja, jeg bruker og iphoto.. men hvis jeg fyllte med alle bildene jeg hadde plukka først + hardcover så kom boka på 1000kr [8D]

Tror det går bedre nå.. har kommet til side 24 og hu er bare 7 mndr.. og da har jo fødsel + dåp og sånt tatt ekstra plass.. ikke så mange sånne høytider igjen nå :p

Hehe, ja det var ikke billig [:)]
Det er ikke lett å velge ut, jeg er håpløs, derfor er også mac`en ganske overlesset med bilder..
Men nå har vi prøvd å være flinke å valgt med hard hånd.
Men så lager vi hvert år, da, da blir det jo bare for 12 mnd av gangen.

ORIGINAL: slinsie

Hehe, ja det var ikke billig [:)]
Det er ikke lett å velge ut, jeg er håpløs, derfor er også mac`en ganske overlesset med bilder..
Men nå har vi prøvd å være flinke å valgt med hard hånd.
Men så lager vi hvert år, da, da blir det jo bare for 12 mnd av gangen.

Ja, men jeg hadde bare tenkt å ta første leveåret sånn ca. Hu ble født 05. november - så jeg tok til og med nyttårsaften 2009.

Det ble 48 sider - ca. 400 kr. Det får holde!!

Tror jeg er mer eller mindre ferdig nå. Eneste er at jeg fant ikke et eneste bildet fra selveste julaften fjor [:-] Men hadde fra romjula. Synes det var litt underlig, så skal høre med mannen. Men ellers HÅPER jeg at jeg er ferdig. Er møkk lei hele pc'n akkurat nå.. ble dritsliten av dette...

Holder på med fotobok selv nå, julegave til besteforeldre. Selvom det er fristende å blåse opp mange av de fineste bildene, så prøver jeg å begrense meg til bare rundt én side med stort bilde per månede (hans første leveår, fra juli-juli). Noen unntak blir det jo, men ser bra ut med litt "collager" også.

Får se hva det ender opp med, men skal klare meg med rundt 40 sider. Tenkte å bestille på ekte fotopapir hvis prisen ikke blir så verst (foretrekker Cewe-programmet). Gøy er det, men man blir ganske lei på slutten ja [8D]

ORIGINAL: djune

Holder på med fotobok selv nå, julegave til besteforeldre. Selvom det er fristende å blåse opp mange av de fineste bildene, så prøver jeg å begrense meg til bare rundt én side med stort bilde per månede (hans første leveår, fra juli-juli). Noen unntak blir det jo, men ser bra ut med litt "collager" også.

Får se hva det ender opp med, men skal klare meg med rundt 40 sider. Tenkte å bestille på ekte fotopapir hvis prisen ikke blir så verst (foretrekker Cewe-programmet). Gøy er det, men man blir ganske lei på slutten ja [8D]

Jeg endte opp med egentlig veldig få 'enside' bilder.. kun familiebildet fra dåpen o.l..

Gøy? Nei, det er dritakjedelig! Vil mye heller redigere bilder. Eller nei, vent nå litt.. det var jo halve problemet med denne jævla fotoboka :p

Også av en eller anna grunn så kjører den ut pdf i fullbilde kvalitet, så den blir på 595mb - sende den til mannen er litt vel håpefullt :p

Back
Topp